Ga naar inhoud


Marterverjager testen


Jan Ambers

Aanbevolen berichten

Nadat bij m'n zoon zijn auto de isolerende binnenbekleding in de motorruimte was los en kapot gebeten,  hebben we een marterverjager besteld.

Bij mij blijft een vraagje hangen, da ding werkt op 23kHz

Hoe ga je testen of het "audiosignalen" produceert? transducer kan kapot raken en dan ben je gezien want je hoort het niet?

Zou een condensatormicrofoon dit detecteren, en dan zijn signaal aan een  oscilloscope voeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, daarmee kan je dat aantonen.

 

Je kan het ook akoustisch testen door met een toonoscillator en een luidspreker een toon van bijvoorbeeld 15 kHz weer te geven in de buurt van het apparaat.

 

Je zal dan een verschil toon waarnemen van 23 - 15 kHz = 8 kHz.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien ook met een vleermuisdetector? Die zet ultrageluid om in hoorbaar geluid, als ik het goed begrijp.

Maar ik heb er geen ervaring mee.

 

Is het de tijd van het jaar dat marters weer nieuwe territoriums gaan zoeken of zo? Wij hebben er ook weer een op bezoek gehad, de afgelopen week.

Hebben nu op de vliering permanent een radio aangezet, om ons huis onaantrekkelijk te maken.

 

Kippengaas onder een auto schijnt ook goed te werken, heb ik gelezen.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Whats new?

 

 

En als je het echt wilt weten...

 

http://www.hanbrinkcatesteenmarter.nl/

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Tripleboy:

Schoonmoeder

 

Dat komt erg dicht bij dierenmishandeling. Voor je het weet heb je Marianne Thieme achter je aan :grin:

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...