Ga naar inhoud


harley piept uit motorblok (denk ik)


Matchless

Aanbevolen berichten

Matchless schreef:


"Wel heeft de zuiger speling. Als ik de zuiger naar 1 kant duw is er een speling van 1 mm. Lijkt mij wat veel."

 

Natuurlijk hangt de speling af van de diameter maar je moet eerder denken aan 0,1mm speling dan 1mm speling.
Tja als het motorblok piept heeft het duidelijk last van astma en dat blijkt ook wel, bouten te los en lekke voetpakking.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Daarom pak ik het nu beter aan. Alle pakkingen van de voet tot top ga ik vervangen PLUS 2 high performance zuigers van kb ( zijn wiseco's ) erin. Dan stijgt de compressie van 8.8 : 1 naar 10 : 1 .

 

Op de uitlaat kleppen zat zo'n 2 mm dik een of andere witte aanslag. Dat was zo hard dat ik die met een dremel eraf heb moeten frezen.

Alles is behoorlijk vervuilt dus een stevige aanpak is wel nodig.

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • Moderator

Vandaag me nieuwe zuigertjes binnen gekomen.

Zoek het verschil met de oude zuigers :)

Met deze nieuwe zuigers stijgt de compressie met 1 bar.

Nu nog honen en dan kan ik weer opbouwen..

20180529_192204.jpg

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je er ook grotere kleppen in gezet, omdat je nu uitsparingen boven in je nieuwe zuiger hebt zitten.

Zuiger is iets hoger zie ik nu na inzoomen...

Zorg dan maar dat je accu vol genoeg is met die compressie straks...

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een zuigerdiameter van 88,76mm, dat is 3,49448 inch.
Ik ga er van uit dat de cilinder oorspronkelijk een diameter van 3,5 inch is geweest, dat is 88,90mm. Dan had de zuiger dus 0,24mm speling als je van de oorspronkelijke zuigerdiameter uit gaat maar die zal ook wel wat groter geworden zijn. Ik denk toch wel bijna 0,1mm. Dan zou er 0,34mm speling zijn geweest. Veel te veel dus.
Als gemiddelde wordt een speling aan gehouden van 0,01mm per 10mm zuigerdiameter. Dat zou dus maximaal 0,09mm zijn.
Hier een beschrijving van prakticum basismeting zuigerspeling: https://www.timloto.org/download/pdf_lesbrieven/deltapress/mechamotortunen/zuigerspelingmeten.pdf

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge doet maar.

Dat geluid is van ijzer op ijzer. Een rubber dat murw is. Uitlaat niet goed vast meer.

Je ziet dat ook, telkens schudt die motor en dat geluid gaat mee, met 't toerental.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de oorspronkelijke maat van de cilinder dus 3,5 inch (88,9mm) is geweest en deze zuiger is 0,25mm groter dan de oorspronkelijke, dan zou de cilinder na het honen dus 88,9+0,25= 89,15mm moeten worden als je dezelfde speling wilt hanteren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
5 uur geleden zei de mon:

Ge doet maar.

Dat geluid is van ijzer op ijzer. Een rubber dat murw is. Uitlaat niet goed vast meer.

Je ziet dat ook, telkens schudt die motor en dat geluid gaat mee, met 't toerental.

Daar vergis je je in want dit motorblok is met rubbers opgehangen. Dat schudden van het blok is normaal voor deze type harley (FXR super glide). Dat schudden was zo erg dat ze toen de dyna glide hebben ontwikkeld.

Dat "ijzer op ijzer" bleek een los spruitstuk te zijn. Daar zoog hij valse lucht.

 

Over de zuigers.  de speling tussen cilinder en zuigers is ook nog eens afhankelijk van de soort zuigers. Je hebt nl casted en forced zuigers. Bij de eerste is het uitzetten van de zuiger groter dan forced zuigers.

 

Mijn cilinders zijn nu gehoond op 0.010

Dat is de eerste overmaat. Het blok ben ik weer in elkaar aan het zetten :)

 

 

20180603_153011.jpg

20180603_161940.jpg

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...