Jump to content


harley piept uit motorblok (denk ik)


Matchless

Recommended Posts

  • Moderator

Zijn er hier ook harley kenners?

Ik heb met mijn fxr uit 1992 een vreemd geluidje.Het geluid klinkt alsof twee rubbers tegen elkaar schuren maar dat is het niet. De motorsteunen heb ik voor de test ingespoten maar het geluid blijft.

Het begon eerst sporadisch en stopte ook weer. Maar nu blijft het geluid al bij het begin.

Het lastige is dat het geluid niet te lokaliseren is. Het lijkt alsof het in de hele motor zit.

Ik heb het geluid opgenomen want dat zegt meer dan woorden.

Wie herkend dit geluid of weet wat het is?

 

 

20180417_191842.mp4

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link to comment
Share on other sites


  • Replies 55
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

2 uur geleden zei Pionewbie:

Ik weet niets van Harleys, maar als ik mag gokken dan klinkt het als een vastgelopen lager.

Dan zou je dus ijzerdeeltjes in de olie tegen moeten komen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link to comment
Share on other sites

lijkt op een pakking, als je een beetje gas geeft is het weg

Vu+duo 4K  openatv 6.4 1TB HDD sat&kabel + Vu+duo2 openatv 6.4 1TB HDD sat&kabel 

Zgemma H9.2H SE 4K openatv 6.4  + Android sat&kabel
Wavefrontier T90. Titanium TQS Universal quad LNB's

Nvidia Shield Android 9 + H96 PRO 4K android 7

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
3 uur geleden zei alias haha:

lijkt op een pakking, als je een beetje gas geeft is het weg

 

In het begin wel. Maar nu blijft het geluid vaak (niet altijd) bij gasgeven. Bij het lekken van een motorblok pakking zou je toch een oliespoor moeten zien en bij een carburateur pakking zou de motor slecht moeten lopen.

Beide zijn niet het geval.

Ik zie bij het inlaat spruitstuk wel een zelf gemaakte pakking. En het feit dat de vorige eigenaar een prutser was zal ik de pakkingen bij de carburateur vervangen en gelijk de olie controleren op ijzerprut en gelijk verversen.

 

Waarom is de vorige eigenaar een prutser. Dit heb ik al opgelost:

Verkeerde remvloeistof en water in voor en achter rem.

scheur in carter door verkeerde montage koppelingshuis.

spaken los.

verkeerde montage achterbrug lagers.

geen vloeistof in koppelingshuis.

geen versnellingsbak vloeistof.

olie in motorblok was waterig.

1 voorrem zat vast.

vering verkeerd ingesteld.

achterlicht los.

 

aardig lijstje toch?

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Lol..

 

Maar dit zijn geen ontwerpfouten maar gasten die denken dat ze repareren kunnen en er met een breekijzer tegenaan gaan.

 

Ik hoop iig dat het geen vastgelopen lager is want het geluid is niet te lokaliseren en het hele blok uit elkaar halen om een lager te zoeken ...pffff

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link to comment
Share on other sites

spuit eens remmenreiniger rondom de carburateur, als er een pakking lekt tussen carburateur of inlaatspruitstuk loopt de motor iets harder stationaire

Vu+duo 4K  openatv 6.4 1TB HDD sat&kabel + Vu+duo2 openatv 6.4 1TB HDD sat&kabel 

Zgemma H9.2H SE 4K openatv 6.4  + Android sat&kabel
Wavefrontier T90. Titanium TQS Universal quad LNB's

Nvidia Shield Android 9 + H96 PRO 4K android 7

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
3 uur geleden zei catw:

Eerder een gebroken zuigerveer.

Slik..en ik ben bang dat je gelijk hebt :(

 

Op youtube gezocht naar kantelende zuigers en daar kwamen wel auto's uit maar het geluid klinkt bijna hetzelfde.

 

Kan ik een test doen zonder het blok open te gooien?

Want ik wil wel zeker zijn dat het dit probleem is.

Wordt weer een pittige reparatie.

 

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link to comment
Share on other sites

Compressie meten van de cylinders. 

Je carter kan onder een overdruk komen te staan.. 

Ziet er trouwens goed uit @Matchless...

The world is a dangerous place to live; not because of the people who are evil, but because of the people who don't do anything about it. -- Albert Einstein

 

When you're young, you look at television and think, there's a conspiracy. The networks have conspired to dumb us down. But when you get a little older, you realize that's not true. The networks are in business to give people exactly what they want. -- Steve Jobs

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator
1 uur geleden zei Matchless:

Wordt weer een pittige reparatie.

Dat is toch de charme van een Harley.

Als je wilt rijden zonder te sleutelen koop je een BMW.

 

Maar als het echt een gebroken zuigerveer is, zou ik niet te lang wachten met de reparatie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Je zou met een endoscoop kunnen kijken in de cylinder door het gat van je bougie, maar dan moet je maar net zo'n ding hebben, en geluk hebben dat je de zuigerveer kan zien. Anders wordt het toch een demontage van het blok...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

De groeven in de cilinderwand zal je op den duur wel kunnen zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

Lees alvorens je verder gaat onze Terms of Use en Privacy Policy. We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.