Ga naar inhoud


Alleen NPO2 HD heeft storingen op 11739V


sat87

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen heeft NPO 2 HD vaak blokken in beeld. Alle overige zenders op deze frequentie geven geen probleem.

Ook "The Q You " in HD  geeft geen problemen.

Net nog even alles nagemeten en de kwaliteit en signaal sterkte zijn ruim voldoende (Schotel Triax 88).

Ontvanger VU+Ultimo 4K met openpli 6.0

 

Zijn er misschien nog meer mensen met dit probleem?

aangepast door sat87

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als dat zo is , zou je geen enkele Ultra HD zender kunnen bekijken met een schotel van 80cm of kleiner.

 

Bovendien heeft NPO 2 HD helemaal geen hogere bitrate als andere zenders.

NPO 2 HD heeft een gemiddelde bitrate van 4,3 Mb/s terwijl NPO 3 HD een gemiddelde bitrate van 6,8 Mb/s heeft.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan geeft op jou moment van meten npo3 hd iets meer kans op blokken dan npo2.

Blokken zijn tekenen dat de mpeg decompressie niet helemaal lukt reden is

zo goed als zeker te veel bit errors .

Oorzaak schotel geeft niet genoeg s/n .

ALs je meer af en toe een blokje hebt is 1 db meer s/n meer al ruim

voldoende om goed signaal te hebben.

Bij UHD heb je meestal geen grotere schotel nodig

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was al bang dat het een decoder probleem bij mij zou kunnen zijn. Maar ik maak gebruik van de witte module en als ik hier lees zou dat toch niet het probleem moeten zijn..

Wat ik wel nog wilde doen is de LNB vervangen. Deze Inverto Black premium ziet er nogal verweerd uit. Maar de aansluiting ziet er wel nog goed uit.

Hoop dat dat net het extra signaaltje geeft. Ik ga vanmiddag weer op onderzoek uit.

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,  van de codering krijg je geen blokjes, door signaal problemen wel.   Tevens vergelijk je NPO2 HD met NPO 3 HD die op een geheel andere TP zit.   Mijn vraag aan TS is of die storingen heeft op SBS6 HD ? 

 

Zo ja dan is de ontvangst vermoedelijk het probleem.   Maar omdat meerdere mensen hier aangeven hetzelfde probleem te hebben kan het ook zijn dat de encoder voor NPO2 HD bij CDS kuren vertoont.

 

 

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minutes ago, Codx said:

Maar omdat meerdere mensen hier aangeven hetzelfde probleem te hebben kan het ook zijn dat de encoder voor NPO2 HD bij CDS kuren vertoont.

 

Maar andere ondervinden weer geen probleem wat mux probleem bij CDS uitsluit

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...