Ga naar inhoud


Uit de Krant Vandaag


Tripleboy

Aanbevolen berichten

Alsof er nergens geld verdient wordt in de zorg.🥴

Kreeg net een factuur van die tanden metselaar, even 150 euro voor het repareren van 2 tanden waar een stukje van was afgebroken.

150 euro voor nog geen kwartier werk 😮. 20 euro aan materiaal  dus 130 euro in 1 kwartier is een uurloon van 520 euro.

Nou logisch dat de meeste nieuwe miljonairs tandartsen zijn.

 

Daarnaast al die vaccin ontwikkelaars die flink wat geld hebben gekregen om hun product te ontwikkelen leven nu op water en brood en hebben moeite om rond te komen. 🤨

Hier steekt iemand zijn nek uit om, op dat moment,  een nijpend probleem op te lossen en als hij er dan geld aan verdient heeft dan wordt hij afgebrand?

Oké in het begin heeft hij aangegeven er niets aan te zullen verdienen, maar als je dan niet serieus genomen wordt kan ik me best voorstellen dat je dan denkt "oké als jullie niet willen, anderen wel graag"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor tandartsen is er een lijst met vergoedingen die zij mogen declareren, en ook hoe. Als hun declaratie niet correct is dan wordt jij op de vingers getikt door je verzekeraar. Bepaalde declaraties mogen niet op één rekening vergoed worden. Heel vreemd maar wel waar. Wij hebben ooit zijn declaratie nagekeken en daar stonden zaken op die niet uitgevoerd waren. Daar hebben wij de betreffende ‘smoelensmid’ even fijntjes op gewezen waarop er ‘duizendmaal excuus’ gemaakt werd en wij een aangepaste rekening kregen. Mijn echtgenote was werkzaam in een gelieerde branche dus zij wist van de hoed en de rand.

 

Zo heb ik ooit virtueel een uurloon gehad van zo’n € 1000.- Voor de werkgever van mijn echtgenote heb ik een simpel klusje geklaard waarvoor ik het materiaal van twee kronen geschonken kreeg. De tandarts plaatste alles. Dat scheelde mij een bak geld en beiden waren erg blij met het resultaat. Daar zit blijkbaar een aardige marge op. En ik hoefde daarvoor slechts een speciaal multitrack cassettedeck aan te passen. Leuke klus dus. 🤣🤣

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
3 uren geleden, gerrit B zei:

dus 130 euro in 1 kwartier is een uurloon van 520 euro.

Gerrit, als ondernemer zou je moeten weten dat het geen uurloon is, wat de tandarts in zijn zak steekt.

 

Dat tarief is samengesteld uit alle kosten die gemaakt moeten worden, zoals huur/aanschaf /afschrijving van pand, apparatuur etc.

De assistente, de receptie, de boekhouder etc, evenals de belastingdienst.

 

Jij hebt zelf denk ik ook een uurtarief, waarvan je weet dat het bedrag niet alleen jouw salaris maar ook de kosten moet dekken.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog zou ik er wel een dagtaak aan willen hebben om tegen zo'n tarief te kunnen werken, dan hoor ik binnenkort ook bij de multimiljonairs want dan hark ik wel een slordige 20.000 per week naar binnen.

Met 40 werkweken en 12 weken vakantie in een jaar is dat toch zo'n 832.000 per jaar

Nou dan kan er ook nog wel een boekhouder, schoonmaker, assistent enz. vanaf hoor.

 

Ja zeggen ze dan maar de overheid schrijft voor wat we mogen berekenen.

Klopt, die schrijft voor wat je maximaal mag berekenen en bij de meeste tandartsen berekenen ze dat dan ook.

 

Begrijp me niet verkeerd, ik gun het een ieder om geld te verdienen maar dit valt bij mij toch wel onder de noemer grote graaiers.


 

snap nu meteen ook waarom de meeste tandartsen maar 3 of 4 dagen in de week werken en niet zoals de meesten 38 - 40 uur in de week draaien

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, ceesv zei:

Dat tarief is samengesteld uit alle kosten die gemaakt moeten worden, zoals huur/aanschaf /afschrijving van pand, apparatuur etc.

De assistente, de receptie, de boekhouder etc, evenals de belastingdienst.

 

dat is het tarief van een ZZP-er die 45 euro per uur schrijft ook, oké die heeft geen receptie en assistent, maar heeft ook zijn auto, gereedschap, boekhouder en niet te vergeten de belastingdienst.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-6-2021 om 11:48, ceesv zei:

Of ik dat wil?

Je zal je dan blauw gaan betalen , gegarandeerd !!

 

Op 30-5-2021 om 01:15, Big fellow zei:

Maar ik gaf alleen even aan wat de risico's zijn in Texas.....

Ik begrijp je volkomen , ze grijpen daar sneller naar hun wapens !!

 ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ---- ----

Nou moe , je vrouw effe vergeten ....

https://www.hln.be/auto/duitser-vergeet-zwangere-vriendin-op-parkeerplaats-na-plaspauze~a2f121f7

Je schoonmoeder vergeten , da' valt nog te begrijpen 🤭 ,

maar uw vrouw , al dan niet per ongeluk , vergeten ....🥴

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoog en laag elektriciteitstarief

 

Spanje heeft drastische wijzigingen aangebracht in het elektriciteitstarief. In Nederland kennen we natuurlijk ook verschillende elektriciteitstarieven maar je hoeft er niet voor te kiezen. Een paar jaar geleden is men in Spanje begonnen iedereen een slimme meter te geven en nu iedereen die heeft, kunnen ze dus iedereen een variabel elektriciteitstarief geven.
In Spanje is iedereen vanaf 1 juni gedwongen opgescheept met verschillende tarieven per dag, of je nu wilt of niet en de verschillen zijn enorm tussen dag en nacht. Overdag kost een kWh 13,3 cent per kWh maar in de nacht en op zon en feestdagen maar 0,6 cent per kWh, dus overdag 22 maal zo duur. Overstappen naar een andere elektriciteitsleverancier is niet mogelijk want er is in Spanje maar 1 leverancier en dat is Iberdrola.
Meer hierover is hier te lezen: https://www.spanjevandaag.com/01/06/2021/elektriciteitstarieven-spanje-veranderen-per-1-juni-2021/

 

elektriciteitstarief.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heb je al eens gekeken wat een kWh in Nederland kost?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Cees, veel lager dan in Spanje want deze bedragen zijn exclusief vastrecht, belastingen, milieuheffingen enz.

In Spanje is de elektriciteit het duurste van Europa, niet gek als je maar 1 elektriciteitsleverancier hebt.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In Duitsland kost 1 kWh voor consumenten 31 Cent.

In Nederland rond de 22 Cent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...