Ga naar inhoud


Enorme daling TV-aansluitingen in Nederland


Noordzee

Aanbevolen berichten

Het aantal huishoudens dat alleen naar het buitenlandse FTA aanbod kijkt is verwaarloosbaar klein, maar je hebt gelijk dat het eigenlijk het aantal televisieabonnementen moet zijn. Degenen die de televisie de deur uitdoen kijken nu over Internet.

VU+ Solo SE

TechniSat Multytenne 28E/23E/19E/13E

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 14-1-2019 om 14:07 zei Sverige:

Dat is dus het aantal abonnementen die ze meten, en niet het aantal tv huishoudens/-kijkers. Dat zijn duidelijk 2 verschillende dingen.

dat is ook het bewijs voor de stelling van het nieuwstopic als TITEL, iets anders kan de journalist niet weten die dat bericht herhaalt

 

het CBS kijkt ook naar gezinssamenstelling en het aantal een persoonshuishoudens en heel veel meer feiten en aantallen

en meer van de vergelijkingen en analyses

 

als er een echte volkstelling zou komen, (was net kerstmis) dan zullen er beslist afwijkingen ten opzichte van het officiële en bekende naar voren komen

maar wat heeft het voor zin?

 

de kritiek is er en de lineaire TV staat onder druk van al dat schoons wat van verre komt, om betere programma's te maken

terzijde; je kunt ze helpen door niet weg te lopen en feedback te geven of wel weglopen en ook feedback geven

maar een klant ben je geworden en niet langer klant status dan luistert men niet meer ( lean and mean bezuinigen )

 

de samenstelling van gewoonten en wensen of verlangens die via het internet lopen, dat legt Google dan wel vast voor ons middels A.I. (ja voor de best betalende klanten)

die statistiek zou ook wel publiek toegankelijk moeten zijn want dat is onderwerp van het nieuwe internationale recht

 

 

 

 

 

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als maar genoeg mensen niet langer klant zijn, gaat men echt wel luisteren. 

 

Vaak lees ik

- De abonnementskosten zijn te duur voor het gebodene. 

- Te veel reclames en dan vooral te lange reclameonderbrekingen op de commerciële zenders. . 

 

Wat betreft de abonnementskosten neem ik dat de providers maar beperkt kwalijk. Het grote probleem ligt in de aanbieders van betaal-TV. De enorm hoge salarissen bij met name RTL en Talpa moeten terugverdiend worden. Wij als eindklanten draaien daar uiteindelijk voor op. 

 

Als maar genoeg eindklanten weglopen, gaan de producenten van Betaal-TV vanzelf pas op de plaats maken.  

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Men moet gaan werken 's anderdaags, waarom een goeie detective tot half twee 's nachts? Ipv altijd die wereldproblemen 's avonds op tv. 

In het begin wil men zoveel mogelijk klanten en het is iets nieuw(iedereen moet het hebben). (tot je blut bent)

Vroeger genoeg kaartjes gaan halen om wat gecodeerde sat v te kijken, bijeen is dat veel geld en een eeuwig durende story. 

De tv staat af 's avonds, even om 23 uur gaat de tv aan maar even en ik lig te slapen.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het er nog is, een Engels Filmkanaal met een beetje reclame, ik meen Film5 wat FTA zit, zoiets in het Nederlands mag van mij wel aan het pakket van Canal Digitaal toegevoegd worden, was dat ooit SBS6 dat niet?

 

RTL4 begon met 24 uur per dag uitzenden, een carosel van ik meen 8 uur, was prima, nu met Astro TV,  het is zwaar achteruit gegaan.

 

Van Talpa heb ik geen hoge pet op, te veel platte amusement bij elkaar, dat gaat het bij mij denk ik het niet worden.

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

bron : https://www.nlziet.nl/nl/blog/steeds-meer-tv-kijkers-zonder-vaste-tv-aansluiting/

 

Hoe kijk jij tv?

 

Uit onderzoek blijkt dat NLZIET steeds meer wordt gebruikt als primaire tv-dienst.

 

36% van de kijkers heeft naast NLZIET geen vaste tv-aansluiting meer. Dit was begin 2017 nog slechts 21%. Opvallend is dat meer dan de helft (51%) van NLZIET-kijkers in de doelgroep 26 tot 35 jaar geen tv-aansluiting (meer) heeft. Uit cijfers van onderzoeksbureau Telecompaper bleek al eerder dat het aantal tv-aansluitingen in Nederland aan het dalen is.

 

Veel voorkomende redenen waarom online only tv-kijkers geen vaste tv-aansluiting hebben waren: ‘Duur’, ‘Geen kabelaansluiting aanwezig’, ‘Ik zit veel in het buitenland’, ‘Er worden te veel (overbodige) zenders aangeboden’ en ‘Ik wil kijken wanneer ik wil’.

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-4-2019 om 11:41 zei Noordzee:

bron : https://www.nlziet.nl/nl/blog/steeds-meer-tv-kijkers-zonder-vaste-tv-aansluiting/

 

Hoe kijk jij tv?

 

Uit onderzoek blijkt dat NLZIET steeds meer wordt gebruikt als primaire tv-dienst.

 

36% van de kijkers heeft naast NLZIET geen vaste tv-aansluiting meer. Dit was begin 2017 nog slechts 21%. Opvallend is dat meer dan de helft (51%) van NLZIET-kijkers in de doelgroep 26 tot 35 jaar geen tv-aansluiting (meer) heeft. Uit cijfers van onderzoeksbureau Telecompaper bleek al eerder dat het aantal tv-aansluitingen in Nederland aan het dalen is.

 

Veel voorkomende redenen waarom online only tv-kijkers geen vaste tv-aansluiting hebben waren: ‘Duur’, ‘Geen kabelaansluiting aanwezig’, ‘Ik zit veel in het buitenland’, ‘Er worden te veel (overbodige) zenders aangeboden’ en ‘Ik wil kijken wanneer ik wil’.

 

Vrij vertaald: tenminste 64% van de kijkers zonder vaste TV aansluiting is niet geïnteresseerd in NLZIET .

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

NLziet gaat met hun deels bedroevende kwaliteit en uitermate slechte helpdesk ook de oorlog niet winnen ;) 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

bron : https://www.telecompaper.com/nieuws/nederlandse-tv-markt-daalt-03-naar-745-miljoen-aansluitingen-omzet-stijgt-18-in-2018--1289812

 

Het aantal tv-aansluitingen bij Nederlandse huishoudens is in 2018 gedaald met 0,3 procent, ofwel -25.000, naar 7,454 miljoen. In 2017 bleef de daling nog beperkt tot 10.000 aansluitingen.

 

Voor 2019 verwacht Telecompaper een snellere afname van het aantal tv- aansluitingen van 0,7 procent. De versnelling van de daling wordt mede veroorzaakt door de grotere impact van de zogenaamde cord-nevers en cord cutters. Dit zijn huishoudens die tv en video via internet kijken en hun traditionele tv-abonnement opzeggen of er nooit mee beginnen. Een tweede oorzaak is het afschakelen van analoge kabeltelevisie door Ziggo die eind 2019 zal worden afgerond. Voor de periode tot en met 2023 voorziet Telecompaper dat het aantal tv-aansluitingen met gemiddeld 0,8 procent per jaar zal dalen.

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerder denken dat de meesten die overvloed aan reclame's inmiddels kotsbeu zijn en hun heil zoeken in reclamevrije media. Als tweede argument de hoge prijs voor al die ellende..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...