Ga naar inhoud


100 kW 5G testzender op kanaal 56 vanaf Wendelstein voor München.


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten

7 minuten geleden zei ceesv:

Hoe sluit je dat aan op je GSM telefoon?

Ik zou me kunnen voorstellen dat zo een glasvezel ook aangesloten kan worden

op een gsm paal die 1,2,3,4,5G kan verspreiden met low power

 

ceesv bij citeren correct zijn

 

100kw G5 is daar echt niet nodig :was mijn melding

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

2 uur geleden zei Sprietje:

 

Ja, dat is ook Wendelstein.

Maar het lijkt me toch echt meer zinvol om een zender op een berg van bijna 2000 mtr. hoog te plaatsen.

Er staat trouwens al een heel arsenaal van zenders op die berg: https://de.wikipedia.org/wiki/Sender_Wendelstein

Dus de hele infrastructuur is al voorhanden van de Bayerischer Rundfunk. Met een enorme footprint.

 

 

 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, ideaal voor het verspreiden van 5G met de nieuwe netwerk technieken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n 8 Mhz carrier kan maar een beperkte aantal bandbreedte (Mbps) kwijt en dan is het nog de vraag.. of de hele carrier wordt gebruikt.. als er ook nog DVB-T2 naast zit blijft er nog minder over.   Vraag me niet exact hoeveel want ik ken de specs van 5G niet maar stel dat dit een ontvangst bereik van een straal van 60-80 KM heeft.   Stel dat deze cell 100 Mbit doet moet iedereen binnen dat gebied theoretisch deze bandbreedte delen. Tuurlijk dient dit als aanvulling op bestaande lokale masten maar dan nog...

 

Het idee achter 5G is juist meer kleinere cellen zodat je per cel en locatie veel bandbreedte ter beschikking hebt. Die aanvulling van een grote cell heef weinig  of geen zin voor de snelheid of jij moet in een woud lopen.  Misschien dat ze dit voor een zgn LoRa netwerk willen inzetten. (Kbit verkeer) 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het heeft alles met 5G te maken.

Het gaat hier om de zogenaamde 5G Broadcast Mode. Dit is inderdaad de opvolger van DAB+ en DVB-T(2).

Het "terug" kanaal gaat via 3G/4G en in de toekomst 5G cell´s.

 

Om voldoende 5G afdekking te krijgen gaat Vodafone als eerste in Engeland 5G cellen in riool putten (deksels) aanbrengen. Zo onstaat de footprint vanuit onder de grond:

https://www.techradar.com/amp/news/vodafone-to-use-manhole-covers-to-improve-4g-and-5g

 

Je zult echt meer moeten lezen en je informeren om met de ontwikkelingen op dit gebied mee te komen. 🙄

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5 december jl was er ook een 5G test in Zweden... dat werd nogal breed uitgemeten op de televisie...

 

http://press.telia.se/news/telia-och-ericsson-startar-sveriges-foersta-5g-naet-paa-kth-337787

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Drs. IJzerbout:

Dit is inderdaad de opvolger van DAB+ en DVB-T(2).

Het "terug" kanaal gaat via 3G/4G en in de toekomst 5G cell´s.

dit komt bij mij over als een tussen oplossing om snel 5g landelijke dekking te hebben zonder dat de bestaande 3g/4g palen alreeds 5g hebben. 

triest zo een oplossing kunnen ze in Duitsland heel lang wachten voordat volle snelheid 5g komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Sverige: Kan ik niet lezen.

@ luisteraar: je heb het niet begrepen en het is beter om geen onmiddelijke conclusies te suggereren . Fraunhofer, Rhode & Schwarz, IRT, BR en nog enkele van die firma´s weten echt wel wat ze doen. Het heet ook niet voor niets: "testbedrijf".

En nogmaals, het gaat om 5G Broadcastcast Mode.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Drs. IJzerbout:

Het "terug" kanaal gaat via 3G/4G en in de toekomst 5G cell´s.

jou eigen woorden of hebben die 3g4g palen ook 5g? nu in ieder geval niet. 

 

een gedachte kan zijn we zetten 80 5g palen met hoog vermogen in Duitsland neer dan hebben we landelijke dekking en terug kanaal  via oude 3 4g palen. 

 

maar gaat in praktijk niet er is een handshake tussen telefoon en paal over oa de te gebruiken power

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

ze spreken enkel over uitzenden van radio en tv. 

dus een opvolger van dab en dvb-t. 

dit is een one way uitzending en heeft daardoor niets meer met 5g te maken

Dit heb ik gemeld niets over data en terugkanaal die termen zijn door anderen aangedragen

Ja het is een 5G tv/radio broadcast nooit ontkent.

Zo een highpower paal is net geschikt voor datacom met telefoon daar zijn

kleine cellen voor nodig

punt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...