Ga naar inhoud


Boete niet (kunnen) tonen rijbewijs


mietde

Aanbevolen berichten

Zojuist de acceptgiro binnengekregen Feitcode K150C;; niet op eerste vordering behoorlijk het rijbewijs ter inzage afgegeven.

Inclusief administratiekosten is een misplaatste grap van EUR 104,-🥵

 

Men dient het rijbewijs op eerste vordering te tonen. De Wet biedt dus niet de mogelijkheid om het rijbewijs eerst te gaan halen. Het is dus aan de agent zelf om te bepalen of hij iemand wel of niet in de gelegenheid stelt het rijbewijs als nog te halen en (vervolgens) of hij wel of geen boete geeft.

Wel is het zo dat een boete niet opgelegd mag worden als de identiteit van de overtreder niet middels een ID bewijs kan worden vastgesteld.
Dit laatste is weliswaar geen wettelijke regel maar een opdracht van het Openbaar Ministerie die geen zaken wil behandelen van personen waarvan de identiteit niet middels een ID is vastgesteld.

Dan was er een administratieve aanhouding geweest voor maximaal 6 uren om de ID te kunnen vaststellen. 

Agent kon me niet vertellen wat de hoogte van de boete die hij me gaf zou zijn, wat mij betreft reden genoeg dat hij hem dan ook niet uit zou mogen delen.

Ik denk zo'n 2 á 3x per jaar dat ik hem niet bij me heb maar dat maakte hem niet uit, kopietjes zijn in beginsel niet toegestaan, de agent in kwestie heeft op zo'n moment dan de macht je wel of niet een oor aan te naaien, zal wel jaloers zijn geweest op mijn EV of indruk hebben willen maken op zijn stille collega. Hij vroeg wel of ik "iets" kon laten zien met mijn foto waar hij me vervolgens eigenlijk de tijd niet voor ga die een op te zoeken op mijn smartphone, dat mijn werk/opdrachtgever op 200 meter afstand was en een kopietje had maakte niet uit, daar hadden ze de tijd niet voor over al gaf het me hoop toen ze me achterna reden tot aan die locatie.

 

Eerst de wet maar eens veranderen en voortaan boetes naar inkomen uit gaan delen in plaats van de lagere inkomens zomaar extra te benadelen.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Eenvoudig te voorkomen, zorgen dat je aan de letter van de wet voldoet.

wat is eigenlijk een EV?

 

33 minuten geleden zei mietde:

zal wel jaloers zijn geweest op mijn EV

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Oranjes 104.000 bij zo'n overtreding? Zit wat in. 

Wel wat weinig souplesse overigens ook al hebben ze formeel gelijk.

 

Maar je rijbewijs zit toch in je portemeniks in je broekzak en die check je net als je sleutels voordat je de deur uit gaat? Anders voel je je toch bloot? Net als zonder horloge.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden zei luisteraar:

bij een controle wordt normaal nummerplaat doorgegeven en de houder doorgelicht en ze weten alles. 

 

Maar niet of jij de persoon bent op wiens naam de auto staat 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo? Jij hebt de vereiste spullen niet bij je voor je in de auto stapt, en dat vind jij "genaaid", Edbe?

Het mobieltje wordt toch ook niet snel vergeten?   

2 minuten geleden zei Tonskidutch:

d

 

Alles goed, Tonski? 😰

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 uur geleden zei mietde:

zal wel jaloers zijn geweest op mijn EV

Maar wat is nu een EV en waarom zou de diender daarom jaloers zijn en een bon uitschrijven.

 

Wat was de reden van de staande houding en het verzoek om het rijbewijs te tonen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, dat kan van alles zijn, Van Opel tot BMW en Tesla tot Toyota.

 

Maar waarom zou je daar jaloers op moeten zijn?

En ook voor de bestuurder van een EV geldt dat je het rijbewijs op eerste vordering dient te kunnen tonen.

 

Blijft nog de reden over waarom de topic starter staande werd gehouden en verzocht werd de papieren te tonen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
14 uur geleden zei mietde:

Eerst de wet maar eens veranderen en voortaan boetes naar inkomen uit gaan delen in plaats van de lagere inkomens zomaar extra te benadelen.

Dat heeft voor dit moment geen draagvlak, maar dan had je met een laag inkomen nog steeds € 104 betaald.

Iemand met een hoger inkomen misschien meer, maar wat zou jou dat helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...