Ga naar inhoud


Google snelheidsmeting, hoe betrouwbaar?


Con

Aanbevolen berichten

De snelheidsmeter van mijn auto, een bescheiden Mercedes, sluit vrij nauwkeurig aan bij Marges en meetcorrecties voor snelheidsbekeuringen

Hij geeft ~4% teveel aan, maar minimaal 4 km.

Bij een snelheidslimiet rijd ik op de meter 5 km harder.

Als je dat niet doet krijg je last van bumperklevers. Het komt dus erg precies.

 

Ik vind 50 rijden héél moeilijk (serieus!). Een automotor heeft veel te veel power bij die snelheid om op het gevoel te doseren. Je MOET op de snelheidsmeter kijken, ongemerkt ga je zomaar 60 of 65. Een verschil van 10 bij 130km/h dat voel je veel beter omdat dat flink meer vermogen kost.

De bekeuringsmarge bij lagere snelheden zou mijns inziens ruimer moeten.

aangepast door Zunigkyk
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator
51 minuten geleden zei Con:

MIJN VRAAG GING OVER GOOGLE

LUISTEREN/LEZEN!!!

Ik heb gezocht naar de nauwkeurigheid van Google snelheidsmetingen, maar ik kan alleen terug vinden dat die gebaseerd is op je GPS informatie die je telefoon ontvangt.

Dat zou betekenen, dat die tot op 1km nauwkeurig is.

 

Google zelf zet het volgende:

Belangrijk: Snelheidsmeters die worden weergegeven in de Google Maps-app, worden alleen ter informatie gebruikt. Zorg ervoor dat u de snelheidsmeter van uw voertuig gebruikt om uw werkelijke rijsnelheid vast te stellen. 

 

Dat zal alles te maken hebben met de vrijwaring van verantwoordelijkheid.

 

Ik zit meestal alleen in de auto, anders had ik even een handheld Garmin naast een smartphone met Google gehouden om een vergelijking te maken.

Volgende week vrijdag heb ik een rit van 1.000 km in de agenda staan, dan heb ik tijd om een vergelijking te maken.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-9-2019 om 08:16 zei Con:

Afgelopen vrijdag zag ik voor het eerst in Google Maps een snelheidsmeting.

 

Waar ik op mijn autoteller 103 km/h reed was dat volgens Google 93 km/h.

 

Dus mijn vraag; hoe betrouwbaar is Google?

 

Vreemd was wel dat volgens Google mijn snelheid in elkaar zakte tijdens

het rijden in de lange tunnel naast Utrecht, daaruit was het verschil weer 10 km. 

 

Het mag duidelijk zijn dat autotellers een afwijking hebben.

Aangenomen dat Google met GPS werkt zal die 93 km/h precies juist zijn.

 

In de tunnel heb je geen GPS. Volgens mij sturen ze vaak wel een soort alternatief signaal door de tunnel heen voor radio. Misschien ook een fake GPS?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Zunigkyk:

In de tunnel heb je geen GPS. Volgens mij sturen ze vaak wel een soort alternatief signaal door de tunnel heen voor radio. Misschien ook een fake GPS?

Een interessante vraag JA ze kunnen gps repeaters neerzetten waar geen ontvangst is dit doen ze

in de tunnelbouw dit lijkt me geen eenvoudige klus of ze dat ook doen in tunnels voor consument.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tunnel wordt er gewoon door geborduurd op de snelheid waarmee je er in ging, Google weet immers dat je een tunnel in gaat en mekkert ook niet, doet trouwens elk los  navigitatie kastje ook.

 

Rij eigenlijk altijd met Wase of Flitsmeister en kan gerust zeggen, de snelheid op het schermpje mankeert niets aan en is nauwkeuriger dan de snelheidsmeter in de auto.

In traject controle keurig 83 KM/h  op de GPS en je rijdt als snelste in dat stuk , bon vrij.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei ceesv:

Ik heb gezocht naar de nauwkeurigheid van Google snelheidsmetingen, maar ik kan alleen terug vinden dat die gebaseerd is op je GPS informatie die je telefoon ontvangt.

Dat zou betekenen, dat die tot op 1km nauwkeurig is.

GPS is volgens mij tot 10 meter nauwkeurig.. Toch?

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou neen hoor, als je al eens een drone gevlogen hebt met je android phone die GIS data en Google maps combineert dan is de GPS tot 20cm nauwkeurig...

what is the accuracy of google maps (een vaak gebruikt zoek criterium)

 

maar ik schreef al dat het ook afhangt van de aantal masten en servers die je per lte 4g bedienen kunnen, gerelateerd aan het aantal aanvragen van zoekenden :grin:

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
33 minuten geleden zei drz:

GPS is volgens mij tot 10 meter nauwkeurig.. Toch?

Sorry, niet de plaatsbepaling, maar de (berekende) snelheidsaanwijzing bij verplaatsing in een rechte lijn in km/uur bij een constante snelheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een smartphone bezit tevens een gyroscoop en een acceleratie meter een app

kan daar gebruik van maken en bij ontbreken gps signaal de juiste locatie en snelheid

berekenen als er een begin referentie is

Een auto km teller verliest op alle punten van een smartphone

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Amerikaanse overheid heeft heel veel informatie over GPS beschikbaar gemaakt. Een van de dingen die ze specificeren / garanderen is nauwkeurigheid;

Citaat

The government provides the GPS signal in space with a global average user range rate error (URRE) of ≤0.006 m/sec over any 3-second interval, with 95% probability.

Bron: https://www.gps.gov/systems/gps/performance/accuracy/

0.006m/s = 0.0216 km/h ...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei luisteraar:

Doorslag gevend is de nauwkeurig ze ruimen 5% in.

Bij 50km/h is de maximale afwijking dus 2,5 km/h binnen een meetperiode

van 3 seconden.

 

Jij snapt er ook geen ene moer van!

95% probability betekend dat 95% van de tijd het signaal waarschijnlijk aan de specificatie voldoet. Dus 5% van de tijd waarschijnlijk niet. Dus een afwijking van 0.007m/s valt binnen de 5%!!!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om het eenvoudig te zeggen; Als je 1000 metingen doet dan kan je tot 50 foutieve meetresultaten krijgen (die dus > 0.006 m/s afwijken). Het kan ook zo wezen dat je 1000 perfecte meetresultaten krijgt.....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...