Ga naar inhoud


Grote actie tegen illegale betaal-tv


Ventura

Aanbevolen berichten

  • Moderator
1 minuut geleden zei Penthe:

Vind het dan ook niet zo gek dat men illegaal kijkt.

Ik wel, je betaalt voor gestolen goed.

Er is geen verschil tussen illegaal kijken en daarvoor een bedrag betalen aan de illegale aanbieder of het kopen van een gestolen fiets.

 

En dat met het argument dat het dan veel goedkoper is.

 

Die lage prijs bestaat alleen maar omdat er een ander wel voor betaald heeft.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja niet iedereen denkt zoals jou, daar zul je mee moeten leven net zoals ik die ook keurig een legaal abonnement betaald. Er leven meer oneerlijke mensen op deze planeet dan eerlijke mensen. Als je braaf bent ben je ook gelijk de minderheid en vaak een slachtoffer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Heeft iets met normen en waarden te maken.

Doe een ander niet wat u zelf ook niet wilt.

 

Het is geen overtreding, maar een misdrijf.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja probeer de anderen die illegaal kijken daarmee te overtuigen, die geven daar geen moer om. Jij bent gewoon te goed gelovig. Mensen die illegale dingen doen hebben schijt aan alles dus ook aan jou. Je zou een ander aan kunnen geven als je het weet maar zoals je nu het nieuws ziet beter niet want als ze het uitvinden heb je waarschijnlijk een mes in je rug. Geweld om de minste dingen wordt de gewoonste zaak in de wereld en is nu al dagelijks nieuws. Eerlijk zijn wordt steeds gevaarlijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei Penthe:

Ja probeer de anderen die illegaal kijken daarmee te overtuigen, die geven daar geen moer om. Jij bent gewoon te goed gelovig. Mensen die illegale dingen doen hebben schijt aan alles dus ook aan jou. Je zou een ander aan kunnen geven als je het weet maar zoals je nu het nieuws ziet beter niet want als ze het uitvinden heb je waarschijnlijk een mes in je rug. Geweld om de minste dingen wordt de gewoonste zaak in de wereld en is nu al dagelijks nieuws. Eerlijk zijn wordt steeds gevaarlijker.

Wat ceesv al zei, het heeft te maken met normen en waarden. ..iets met opvoeding en zo.

Een gestolen fiets kopen, illegaal tv kijken of drugs verhandelen/verbouwen en noem maar op, alles heeft te maken een soort van beperkt inlevingsvermogen.

Tel daar egoïsme bij op en de zaak is rond.

 

Toegegeven, in de tijd van het hacken van irdeto, seca en ga zo maar door, heb ik er ook nooit bij stil gestaan, behalve dat ik een legaal abonnement had. Ok, ik keek er meer zenders mee dan mocht maar zag simpel gezegd eerder de sport in deze zaken dan dat ik het idee had iets fout te doen.

..en eerlijk gezegd zou ik het zo weer doen.

Maar er in handelen of mezelf er mee verrijken was iets wat nooit in mij op kwam.

(ik denk dat ik voor de meeste van ons spreek op dit forum) ;)

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei drz:

in de tijd van het hacken van irdeto, seca en ga zo maar door, heb ik er ook nooit bij stil gestaan

Toen was er eigenlijk geen informatie over wat de implicaties van die zelfstudie betekende en overigens zijn wetgeving alsook implementatie daarvan pas veel later Europees geregeld geworden. Eigenlijk is pas sinds 2014 downloaden en kopieën maken retrospectief verboden geworden.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden zei Tonskidutch:

overigens zijn wetgeving alsook implementatie daarvan pas veel later Europees geregeld geworden

Nou nou je wist toch dat je door een technische ingreep telecom diensten zonder te betalen kon

bekijken dat was toen ook al verboden.

De vraag is hier of de abonnee van een iptv dienst verantwoordelijk is voor de daden van de aanbieder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden zei luisteraar:

De vraag is hier of de abonnee van een iptv dienst verantwoordelijk is voor de daden van de aanbieder.

De abonnee is verantwoordelijk voor zijn eigen daden, namelijk een wet overtreden en een strafbaar feit begaan.

 

De koper in Nederland heeft een door de wetgever beschreven onderzoeksplicht.

Een beroep op dwaling is alleen mogelijk wanneer de koper kan aantonen aan zijn onderzoeksplicht te hebben voldaan.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

luisteraar

wil je me nu een trauma toebrengen?

een grote mate van onwetendheid is altijd de voedingsbodem voor het doen van domme dingen

dat kun je ook achter je laten

 

maar de technische ingreep die jij bedoeld was zeer zeker niet strafbaar in 2002, en ga nou niet beweren dat het wel zo was want het forum stond er bol van

 

je moet geen onzin schrijven of nonsens vragen stellen

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
2 minuten geleden zei luisteraar:

Is een abonnement afsluiten een strafbaar feit ?

 

Voorbeeld van een nonsense vraag.

 

Een illegaal abonnement afsluiten is altijd een strafbaar feit!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei ceesv:

De koper in Nederland heeft een door de wetgever beschreven onderzoeksplicht.

Een beroep op dwaling is alleen mogelijk wanneer de koper kan aantonen aan zijn onderzoeksplicht te hebben voldaan.

De kwestie destijds was dat er signalen over 's lands grenzen kwamen (via de footprint van satellieten) die helemaal niet op ons grondgebied uitgezonden hadden mogen worden en welke dus door hobbyisten in zelfstudie en niet voor commerciële doeleinden wisten te decoderen EN bovendien daarmee geen schade aanbrachten aan de Providers hun inkomsten die alleen voor hun eigen Regio / uitzendrechten een PayTV claim hadden.

Echter toen er DVD's opdoken waar dergelijke films de licentie rechten in kopie doorverkocht werden of via downloadservers ter beschikking komen kwam het balletje aan het rollen. Europese wetgeving.

En in 2014 stopte men er een kurk in.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Tonskidutch:

De kwestie destijds was dat er signalen over 's lands grenzen kwamen (via de footprint van satellieten) die helemaal niet op ons grondgebied uitgezonden hadden mogen worden en welke dus door hobbyisten in zelfstudie en niet voor commerciële doeleinden wisten te decoderen EN bovendien daarmee geen schade aanbrachten aan de Providers hun inkomsten die alleen voor hun eigen Regio / uitzendrechten een PayTV claim hadden.

Mag ik dit zo lezen dat je in Spanje via iptv Nederlandse zenders mag bekijken omdat geen uitzendrechten in Spanje bestaan .

Maar dit is ook weer ingehaald de EU stelt nu heb je uitzendrechten in een EU land heb je automatisch uitzend rechten binnen de gehele EU

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het heeft niets met uitzend rechten in Spanje te maken, maar met de toestemming van de betreffende zender aan de betreffende kijker.

Wanneer "Nederland ziet" beschikbaar is in Spanje en je betaalt netjes aan Nederland ziet, mag je in Spanje kijken.

 

Nederland ziet, over kijken in het buitenland.

Werkt NLZIET in het buitenland?
Vanaf april 2018 is NLZIET te gebruiken in de gehele EU.
Om NLZIET in de EU te kunnen gebruiken, dient het hoofdverblijf van de kijker in Nederland gevestigd te zijn. 
Dit kan bijvoorbeeld gecontroleerd worden aan de hand van het (Nederlandse) bankrekeningnummer bij het afsluiten van het abonnement.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je gezien je aanmelding "lidmaatschap" per 2017 even gaat terug lezen in het forum, zul je discussies over wat legaal was of niet kunnen lezen voordat jij weer diezelfde vragen gaat dumpen. De vragen en de wetgeving inzake de telecommunicatie heb ik zelf destijds geplaatst op sat4all. Zoek maar

 

je mag lezen wat je wilt je conclusies zijn fout

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...