Ga naar inhoud


Grote actie tegen illegale betaal-tv


Ventura

Aanbevolen berichten

21 minuten geleden zei luisteraar:

Was er niet al hier een nieuws draadje dat je nu vanuit veel EU landen een abo kan afsluiten bij CD ?

 

natuurlijk was dat draadje er en ook heel ontluisterend qua conclusies

 

 

daar er geen bevestigingen over gepubliceerd zijn

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


En vergeet niet dat er veel meer in de lucht zit dan alleen CD in Nederland.... Alleen daarvoor zal niemand een illegaal abonnement afsluiten denk ik ;)

 

Bij het Zweedse canal digital kan je sinds een poosje 2 tot 4 kanalen als extra pakket abonneren uit DK, NO en Finland... Het zijn echter 3 aparte pakketten waar je omgerekend ca 4 tot 5 euro per stuk per maand voor betaalt... dus niet het volledige basispakket tegen gereduceerde prijs omdat je al klant bent... nee...

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-10-2019 om 21:53 zei Mimisiku:

Een landje met weinig inwoners?? We zijn één van de drukst bevolkte landen ter wereld!! 'Ons' nadeel is dat het maar een kleine oppervlakte heeft waar 17.000.000 mensen in gepropt zitten.

Dat mag dan wel zijn maar onze oosterburen hebben dik 80 miljoen potentiele afnemers. De sat heeft een dusdanige dekking dat het niet uitmaakt hoe groot het land is.

Een puur op Nederlands publiek geënt pakket zal dus in beginsel circa 5 keer minder verkocht kunnen worden.

Als de "setup" kosten gelijk zouden zijn kun je stellen dat dit ook met een factor 5 zal doordreunen in de consumentenprijs.

aangepast door theparasol
Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, maar de content leveranciers vermarkten de content het liefst per land/regio dat is namelijk veel lucratiever voor ze.

Daarnaast kunnen ze de content providers vervolgens contractueel dwingen om het niet buiten de regio grenzen aan te bieden op straffe van een aanzienlijk hogere doorgifte prijs.

Allemaal overblijfsels van het pre-europa tijdperk.

Ik zou zeggen EU pak dit keihard aan, Alle providers eu breed laten en kunnen opereren en klapjes voor content leveranciers die ouderwets regio contractjes proberen af te dwingen.

 

Het boeit mij geen sier wie mij mijn provider is en waar deze in de eu zit: zolang het maar legaal is en content bevat die ik wil afnemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas beslist de provider in welke landen hij zijn producten verkoopt...  Maar ik ben het helemaal met Penthe eens... gewoon legaal een abonnement kunnen afnemen zou de illegaliteit een groot stuk inperken... omdat de klant dan echt kan kiezen waarnaar hij wil kijken.

Of ik dat nog zal meemaken??  ik hoop het , maar ik ben niet optimistisch wat dat betreft...  In de 90-er jaren was dat al een hot item in bladen als Infosat... en 30 jaar later is er helaas niet veel veranderd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Tonskidutch:

Als het allemaal strijdig is met Europese Wetgeving waarom kan het dan gewoon voortbestaan?

zolang niemand de schoenen aantrekt gebeurt er niets.

Ik trek de schoenen niet aan heb geen interesse in sky of de  zenders uit frankrijk.

Leden hier storen zich wel hieraan dus hun taak

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ja zo kun je altijd argumenteren, maar geschreven heb ik aan veel commissieleden en zelfs onze eigenste Nelie Smit-Kroes

en wat bleek het was een Business Agreement met Canal Digitaal waar de EU geen bevoegdheid heeft inzake de voorwaarden

de EU mag niet de marktproviders voorwaarden voorschrijven over de content, alleen aan de zijlijn kijken of de concurrentie en dus marktvrijheid nagekomen wordt

 

het heeft niets met illegaal kijken stimuleren of tegenwerken te maken, maar met waar de centen heen verdwijnen DAN PAS grijpt men in

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Tonskidutch:

ja ja zo kun je altijd argumenteren, maar geschreven heb ik aan veel commissieleden en zelfs onze eigenste Nelie Smit-Kroes

en wat bleek het was een Business Agreement met Canal Digitaal waar de EU geen bevoegdheid heeft inzake de voorwaarden

de EU mag niet de marktproviders voorwaarden voorschrijven over de content, alleen aan de zijlijn kijken of de concurrentie en dus marktvrijheid nagekomen wordt

 

het heeft niets met illegaal kijken stimuleren of tegenwerken te maken, maar met waar de centen heen verdwijnen DAN PAS grijpt men in

Uit welke jaren zijn jou acties ? nadien is veel veranderd

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen de SID4 op de Seca kaart ingevoerd werd door Canal Digitaal, kun je ook terugvinden

maar gewijzigd worden enkel de commissieleden en onze vertegenwoordigers in de EU kringen, die schrijf je en volgende termijn zitten ze aan de costa del sol

dus resultaat nul

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Luisteraar, in een ander draadje is je recent al uitgelegd en aangetoond, dat je als handelaar geen verplichting hebt tot levering in een andere lidstaat.

Je mag niemand weigeren, maar wel je levering beperken tot het oorsprongsland.

 

Terug on topic!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de reden dat providers alleen willen leveren in eigen land is het feit dat ze contracten hebben met aanbieders die uitsluitend uitzendrechten hebben voor één bepaald land. Die exclusieve contracten zijn volgens EU wetgeving (uitspraak EHJ) illegaal omdat die kunstmatige binnengrenzen binnen de EU creëren.

 

Dus omdat content providers illegaal bezig zijn worden consumenten gedwongen om illegaal bezig te zijn...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...