Ga naar inhoud


remschijven


boudeman

Aanbevolen berichten

Na 71 000 km moesten de remblokjes vervangen worden. Lijkt mij volkomen normaal.

Verrassend was dat ook de remschijven aan vervanging toe waren. Mijn ervaring uit het verleden was dat remschijven veel langer meegingen dan remblokken. De monteur vertelde mij dat inderdaad remschijven, in tegenstelling tot vroeger, tegenwoordig sneller vervangen moesten worden vanwege andere materiaalsamenstelling. Is dat ook de ervaring van anderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

ik had er 200.000 km mee gereden en toen waren er 4 x remblokken vervangen en voor de eerste maal de remschijven

een en ander kan met de weersomstandigheden te maken hebben en de ritduur of je schijven sneller aangetast worden

Ik heb ze vervangen bij 230000. Tip: Koop geen goedkopere maar echt merkspul. Bij mij trokken de goedkopere remschijven krom dus kon ik na 30000km vervangen

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

ik had er 200.000 km mee gereden en toen waren er 4 x remblokken vervangen en voor de eerste maal de remschijven

een en ander kan met de weersomstandigheden te maken hebben en de ritduur of je schijven sneller aangetast worden

oh ja was wel automaat

Dat was ook mijn ervaring. Na 200k waren de remschijven niet goed meer.

Voor en achter gelijk maar vervangen voor de aankomende 200k. :)

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je vaak door modder rijdt zoals ik is het een kwestie van vaker even afspoelen om ze langer mee te laten gaan.

Krom trekkende schijven schijnen bij bepaalde merken vaker voor te komen dan bij andere.

Heb je de oude schijven nog bekeken na de vervanging?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet ijzer op ijzer gereden hebt, kan je stellen dat is heel erg snel, zeker als het ook nog eens zeer sterk afwijkt met voorgaande ervaringen en je rijstijl niet veranderd is.

2 a 3 keer remblokken wisselen voordat de schijven aan de beurt zijn, is doorgaans een normale interval , gemiddeld 150.000 km is geen uitzondering.

 

Wat in ieder geval niet helpt

 

Digitaal rijden, vol gas en vervolgens enorm lang op de rem

na een race naar een stoplicht, in de ankers en de rem er op houden

Ijzer op ijzer rijden

 

er zijn er nog wel een paar

 

Of had de monteur tijd over en voor de zekerheid de schijven ook maar vervangen dat kan ook zo maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze niet bekeken. Ik heb overigens wel vertrouwen in mijn garage.

Kromtrekken/roest speelde geen rol, want dat merk je wel tijdens remmen in wat onregelmatigheden.

Wilde remacties ook niet, want dan zijn de blokken eerder aan vervanging toe, en de originele banden zijn ook nog niet aan vervanging toe.

Blijft over het verhaal van de monteur: tegenwoordig zijn materiaal van de blokjes en van de schijven op elkaar afgestemd voor optimale remwerking. Daardoor is de levensduur van de schijver korter dan in het verleden. Het betreft trouwens een Toyota.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goede garage is goud waard.

De mijne heeft me altijd even laten zien wat ze vervangen hadden en waarom.

Maar 70.000 is wel heel erg weinig. M'n huidige 4 jaar oude Citroën had 80.000 op de teller toen ik hem kocht en 2 remblokken moesten vervangen worden maar de schijven waren prima.

Hopelijk gaan ze nog lang mee.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fabrikant geeft nieuw waarde (Max waarde) op en de minimale waarde op (in mm). afhankelijk van de voorgeschreven gemonteerde remschijf is dit verschillend wanneer de remschijf aan vervanging toe is.

 

Meten is weten, en niet beoordelen op het oog.

 

 

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Mojo zei:

Tip: Koop geen goedkopere maar echt merkspul.

Sowieso is dat een goed advies... Want het zijn nu net een paar onderdelen die je ten alle tijde moet kunnen vertrouwen dat ze optimaal werken! Ik heb persoonlijk dat nooit begrepen, het besparen op onderdelen die verantwoordelijk zijn voor veiligheid.....

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Checkin zei:

Onderstaande afbeelding zegt genoeg, alleen remblokken is prima ......

remschijf versleten.jpg

Als je daar mee rondrijd dan heb je het moeten kunnen horen en voelen voor een lange tijd!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...