Ga naar inhoud


auto importeren uit Duitsland


gerrit B

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Dat wordt hem ook niet!

 

Eendagskentekenbewijs

Als u een voertuig laat keuren bij de RDW, dan heeft u mogelijk een eendagskentekenbewijs nodig. Met dit kentekenbewijs kunt u op de dag van de keuring vanaf het Nederlandse adres waar het voertuig staat naar het keuringsstation rijden en weer terug.
 
Wanneer je in Duitsland gesnapt wordt ga je aan de kant.
 
 
7 minuten geleden, luisteraar zei:

Op een discussie board mag je verkeerde dingen zeggen en bij overleg

wordt het bijgesteld

We zijn geen juridisch forum

In jouw geval verdien je een eigen forum.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die gaat over het invoer gedeelte, niet over hoe je vanuit Duitsland bij de RDW komt.

Duitsland kent daarvoor een uitvoer kenteken, waarbij inbegrepen een WA verzekering zit.

Wil je Duitsland uitrijden zal je toch echt zo een kenteken moeten halen

 

En daarbij hoort deze link!

https://www.ueberfuehrungskennzeichen.net/

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je zal toch geldige autopapieren moeten hebben, de wagen moet afgemeld/omgemeld worden in Duitsland en met die papieren kan je hem in Nederland aanmelden.

 

Of wil je een vroeger ZP kenteken hebben?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb onlangs vernomen van buurman die heeft uit duitsland een auto gehaald

met ueberfuerungs kenteken heeft op dat nummer 1 maand gereden in belgië

toen ingevoerd BTW was niet verschuldigd alleen in verkeer stelling belasting.

De autohandelaar in Duitsland heeft voor het ophalen alles geregeld met nummerplaat.

Of dat allemaal legaal en correct was kan ik niet over oordelen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De geldigheidstermijn staat groot aangebracht aan de rechterkant van het nummerbord.

 

Iedereen kan direct zien of het nog geldig is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je het allemaal ingewikkeld vind, of te veel twijfelt, bestaan er bedrijven die tegen vergoeding diverse pakketten aanbieden voor import naar Nederland.

Het gaat van volledig verzorgde import van de auto zodat jij er mee weg kan rijden op NL kenteken tot de eenvoudigere optie, het zogenaamde doe het zelf pakket... Ze leveren je dan een handleiding, documentencontrole, ook de nodige nummerborden, en zelfs een laagste BPM garantie...

Uiteraard moet je dit soort dingen betalen vanaf ca 300 tot ca 600 euro kost dat... Alles helemaal zelf doen kost uiteraard ook geld... ik weet niet wat exact het prijsverschil is als je alles zelf regelt. De import hulp kan wel interessant zijn als het de eerste keer is dat je het doet... en als het voordeel groot genoeg is, blijft er uiteindelijk nog genoeg geld over ;)

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sverige zei:

Als je het allemaal ingewikkeld vind, of te veel twijfelt, bestaan er bedrijven die tegen vergoeding diverse pakketten aanbieden voor import naar Nederland.

 

 

Ik snap die hele discussie tussen luisteraar en ceesv dan ook niet. Die bedrijfjes rekenen net iets meer dan 1000 euro en dan geef je het hele traject uit handen. Ze onderhandelen voor je over de prijs, ruilen desnoods je inruilauto in, halen de auto voor je op en doen de hele papierwinkel en de keuringen voor je. Makkelijker kan het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2019 om 00:32, gerrit B zei:

De auto die we op het oog hebben heeft ook alle opties vanaf de fabriek dus dat zal weinig uitmaken als je die er afhaalt.

Daarnaast kon de demontage dan nog wel eens duurder worden dan het voordeel zelf. (af fabriek is dat 1865 euro duurder)

 

Waar het mij om gaat is of ze de gegevens aanhouden zoals die hier voor dat type auto gelden of dat ze het gewicht overnemen van het kenteken.

Doen ze dat dan is de auto plots geen 59 euro per 3 maanden maar 100 euro per 3 maanden. Rij je er 4 jaar mee dan is toch ruim 650 euro duurder in alleen al de wegenbelasting.

Wat je vaak ziet, is dat goedkopere uitvoeringen ook wat lichter zijn.

Ik heb het niet over demontage van electronica ofzo, maar lederen stoelen vervangen door gewone stoelen. Dat soort zaken.

In plaats van dat je een exclusive uitvoering importeert, importeer je zo een basic uitvoering.

Wat Ceesv zegt over het vin nummer is ook weer waar, maar in hoeverre dat meegenomen wordt?

Wanneer op papier de basic uitvoering net een klasse minder is in de belasting, dan heb je die 650 euro al weer terug.

Uiteraard weet je zelf ook wel dat je vooral een auto uit Duitsland importeert vanwege de aanschafprijs. Wordt de belasting een dingetje, rijdt dan een Seat Marbella eerste generatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een gedoe ,voor een 2e hands auto ,je mag mijn Citroën   Xantia Bj.2000 over kopen ,kleur Groen met. alles er op en er aan ook Airco met 168033 op de teller .wegens fysieke omstandigheden ben ik genoodzaakt hem te verkopen APK geldig tot 15-10-2020 , hij rijd en veert als nieuw en bijzonder comfortabel 1.8 L 16V.  benzine. 

Hij staat momenteel  bij  de garage voor verkoop.in Malden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2019 om 10:51, Mojo zei:

Die vraag is al door mij beantwoord.

 

image.png.6b2d7f1d3df71542dc8f04ae69cbf98d.png

image.png.39ecee1b4dac81a680bfe43e3baec3c8.png

Ik neem aan, maar ben niet geheel zeker, dat men in Nederland de massa ledig voertuig hanteert. Vandaar ook mijn tip om wat accesoires te verwijderen.

Maar goed, ik ben er verder niet in thuis, heb dit vernomen van een kennis die dit zo deed, enkele jaren terug....dat wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2019 om 20:40, ceesv zei:

Wanneer je nog meer goede adviezen hebt?

Betaal je ook de boete? (vanaf€ 397,-)

 

Duitsland
U mag het handelaarskenteken ook gebruiken in Duitsland. Echter alleen bedrijfsauto’s mogen met een Nederlands handelaarskenteken in Duitsland rijden. Deze bedrijfsauto’s mogen daar alleen rijden in direct verband met opbouw, ombouw of herstelwerkzaamheden die daarmee te maken hebben. U moet een schriftelijke bevestiging van de werkplaats bij u hebben waarmee dit kunt aantonen. In de bedrijfsauto moet naast de voertuigpapieren een geldig verzekeringsbewijs (de groene kaart) aanwezig zijn
.

 

En of die garage het risico wil lopen zijn platen kwijt te raken?

 

Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Dit betekent dat u het handelaarskenteken bijvoorbeeld niet mag gebruiken voor uitleendoeleinden.

 

Luisteraar, dit is de zoveelste keer dat je mensen een ronduit fout en in dit geval illegaal advies geeft.

Ik raad je nogmaals dringend aan hiermee te stoppen.

Eens, dit is gewoon illegaal. Neemt niet weg dat we best de mazen van de wet mogen opzoeken, en die zijn er op dit gebied zo veel, dat zelfs overheidsinstanties het niet meer weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-12-2019 om 20:50, luisteraar zei:

Op een discussie board mag je verkeerde dingen zeggen en bij overleg

wordt het bijgesteld

We zijn geen juridisch forum

 

Natuurlijk Luisteraar! Ik bewonder je soms wat naïve houding, en ga zo door.

Maar nadat je door de moderator wordt aangesproken, zeg je in reactie daarop dat je dat ook weet, maar toen nog niet.

Had dan in je eerste bericht gezegd dat je het zo gedaan hebt, maar dat dat nu waarschijnlijk niet meer mag. Had je een reactie van de mod gescheeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...