Ga naar inhoud


auto importeren uit Duitsland


gerrit B

Aanbevolen berichten

daar zijn regelingen voor lees mijn oudere post. 

 

21 uren geleden, luisteraar zei:

Hier een linkje met nuttige info hierover wel in het Duits

Zover ik weet naar een RDW station gaan daar zit ook de Douane en die regelen alles voor je

Natuurlijk betalen,je kan ook vooraf info halen

 

https://www.ueberfuehrungskennzeichen.net/Ausfuhrkennzeichen/

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Heel eenvoudig, bij het ophalen van de auto wordt die bij het Strassenverkehrsamt op een export kenteken gezet waarbij een WA verzekering is inbegrepen.

All risc regel je met een telefoontje naar je verzekerings agent

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, boudeman zei:

Heb je al bedacht hoe je het in DE met kenteken en verzekering gaat regelen? Ook al is de rit naar de grens kort, dit moet wel in orde zijn. Verzekeringen houden meestal bij de grens op en of je je in DE kunt verzekeren als Nederlander, niet wonend in DE, is nog maar de vraag.

 

U kunt een Kurzzeitkennzeichen aanvragen bij de Zulassungsstelle en online Kurzzeitkennzeichen verzekering kopen. Deze hebt u nodig als de auto op u naam wordt gezet. Dan rijden tot aan de grens van Nederland. Dan hetzelfde kunstje uitvoeren in Nederland. Via de rdw gratis eendagskentekenbewijs aanvragen en online eendagsverzekering nemen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, gerrit B zei:

Waar het mij om gaat is of ze de gegevens aanhouden zoals die hier voor dat type auto gelden of dat ze het gewicht overnemen van het kenteken.

Die vraag is al door mij beantwoord.

 

image.png.6b2d7f1d3df71542dc8f04ae69cbf98d.png

image.png.39ecee1b4dac81a680bfe43e3baec3c8.png

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik denk dat je naar de Zulassungsstelle zal moeten. Daar kun je auto´s aan of af of om melden.

en dat is daar heel druk met uren wachttijden, zelfs van 8:30 tot 13:30 als je pech hebt

of je hebt je dagen vooraf online aangemeld en bent in anderhalf uur weg en een in Duitsland geldige EC pinkaart heb je nodig

 

en dan heb je transport nodig want een afgemelde auto mag absoluut niet de weg op...

 

Maar als je het de dealer allemaal laat doen kost het je ook beduidend meer dan jou eigen tijd je waard is

De beste import exporteurs van tweedehands auto's zijn de Polen en die tellen je 500€ exclusief de brandstof voor het transport.

En ze karren zelfs de nacht door met die gammele opleggers en aanhangers opdat je een Auto uit Dresden de dag erop voor de deur hebt staan.

Ik ben ze op elke rit weer tegengekomen.

 

Zonder TÜV en alle papieren zou ik geen enkel van die auto's kopen, zoals andere leden ook al benadrukten. Want dan is de auto meestal ook echt niet meer rij waardig.

 

 

 

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

en dat is daar heel druk met uren wachttijden, zelfs van 8:30 tot 13:30 als je pech hebt

of je hebt je dagen vooraf online aangemeld en bent in anderhalf uur weg en een in Duitsland geldige EC pinkaart heb je nodig

 

Dat viel in mijn woonplaats, in mijn tijd in Duitsland, allemaal erg mee. De gehele afwikkeling is een geolied raderwerk met aparte afdelingen voor handelaren en partikulieren.

Buiten in de buurt heb je enkele firma´s die je (wens) nummerplaat voor je drukken. Wil je geld uitsparen dan laat je dit door een andere firma online doen. Je kunt van tevoren al je gewenste kenteken reserveren. Woon je in Köln dan zou ik bijvoorbeeld nemen: K-UT 69 of woon je in Ludwigshafen dan zou ik LU-L 69 nemen.

 

Electroauto´s in Duitsland kun je herkennen aan het kenteken waar de laatste letter een E moet zijn.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Strassenverkehrsamter zijn tegenwoordig goed geoliede machines, met 10 minuten kan je weer buiten staan.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

had ik ook al vooraf besteld, DD-Erichh-1989

was al in gebruik

 

Ik heb een auto gehad met AC-KUT-xxx niet uitgezocht maar gekregen

Bij een Ueberfürungs kennzeigen heb je geen keuze.

Verder is allsisk meestal uitgesloten dus geen klein telefoontje

Ein Vollkasko-Schutz ist in der Regel nicht möglich. Bei einer Überführung sind Sie “nur” Haftpflicht versichert.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je nog meer goede adviezen hebt?

Betaal je ook de boete? (vanaf€ 397,-)

 

Duitsland
U mag het handelaarskenteken ook gebruiken in Duitsland. Echter alleen bedrijfsauto’s mogen met een Nederlands handelaarskenteken in Duitsland rijden. Deze bedrijfsauto’s mogen daar alleen rijden in direct verband met opbouw, ombouw of herstelwerkzaamheden die daarmee te maken hebben. U moet een schriftelijke bevestiging van de werkplaats bij u hebben waarmee dit kunt aantonen. In de bedrijfsauto moet naast de voertuigpapieren een geldig verzekeringsbewijs (de groene kaart) aanwezig zijn
.

 

En of die garage het risico wil lopen zijn platen kwijt te raken?

 

Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Dit betekent dat u het handelaarskenteken bijvoorbeeld niet mag gebruiken voor uitleendoeleinden.

 

Luisteraar, dit is de zoveelste keer dat je mensen een ronduit fout en in dit geval illegaal advies geeft.

Ik raad je nogmaals dringend aan hiermee te stoppen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je beweert dus dingen en adviseert mensen zonder te weten waar je over praat.

Stop daarmee!

Dit is je laatste waarschuwing!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...