Ga naar inhoud


auto importeren uit Duitsland


gerrit B

Aanbevolen berichten


Op 17-12-2019 om 20:30, ceesv zei:

He?

Nooit geweten, en ik rij al heel wat jaren automaat.

Ja, een automatische versnellingsbak is een behoorlijke kostenpost wanneer er iets aan mankeert. Een standaard bak is minder storingsgevoelig, maar ook daar moet je wel op het oliepeil letten. Verder betaal je alleen in aanschaf al meer voor een automaat.

Fijn dat je er tot nu toe geen kosten aan gehad hebt....houden zo.

Persoonlijk kan ik me niet indenken waarom iemand automaat rijdt: Of je hebt niet de gave om het schakelen onder de knie te krijgen, of je bent op een leeftijd dat je dat niet meer kunt.

Het lijkt me een opstapje naar een auto die volledig autonoom rijdt, moet er niet aan denken! Maar goed, ieder zijn voorkeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-12-2019 om 00:37, gerrit B zei:

Duurder in onderhoud weet ik niet maar kijk wat een handgeschakelde aan Co2 uitstoot heeft en wat een automaat als Co2 uitstoot heeft.

Het beoogde model heeft 92 gram als handgeschakeld en 116 gram als automaat.

Mij hebben ze altijd verteld dat als de Co2 uitstoot hoger is, het brandstof verbruik dan ook evenredig hoger is.

Duurder in onderhoud heb ik net aan Ceesv uitgelegd.

Het verschil in uitstoot is voornamelijk de rijstijl.

Met een handgeschakelde bak kies je de momenten van schakelen. Wil je even een sprintje doen, dan verbruik je meer. Rijd je normaal, dan kies je het moment van schakelen op de juiste toeren. Een automaat zal altijd een gemiddelde kiezen. Een langzame rijder zal dan zien dat de automaat bijtijds overschakelt, fijn voor het verbruik maar niet voor de motor. Een leaserijder met automaat zal eerder de kick down bereiken, en meer verbruiken. Voor een grote wagen kan ik automaat overwegen, niet voor een kleine auto waar jij naar op zoek bent.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-12-2019 om 11:02, Drs. IJzerbout zei:

Ik rij ook alleen nog maar in een automaat en zou nooit meer wat anders willen. Onverwoestbaar die dingen. En heerlijk relaxed rijden.

In ieder geval kan de koppeling alvast niet meer verslijten. 😂 😂

Normaal rijd je 2 ton op een koppelingsplaat. Vervangen is vrij eenvoudig als je er op tijd bij bent.

Een automaat koppelt ook hoor! Alleen zie je dat niet, totdat je storing in je bak krijgt. Succes met de kosten die dan op je afkomen!

Het gaat me niet om de discussie wel/niet automaat. Ik vind dat topicstarter hier niet bij gebaat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-12-2019 om 12:00, Tonskidutch zei:

 

misschien maak ik een vergissing

 

 

 

Je hebt gelijk, gaat om invoeren. Importeren doet het dealernetwerk doorgaans. Je hebt echter in beide gevallen wel te maken met grensoverschrijdende maatregelen, dus als invoerder ben je ook een beetje importeur.

Ik vraag me trouwens af of GerritB al geslaagd is in zijn aankoop, of er toch van afziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Automaten hebben onderhoud nodig, handgeschakelde bakken niet. Die hoeven niet gespoeld te worden en hebben geen verse olie nodig. Een van mijn vorige auto's heb ik naar 630.000 km gereden met dezelfde olie in de versnellingsbak. Ik rijd al bijna 50 jaar auto en nog nooit heb ik een probleem gehad met een handgeschakelde bak. Tot dit jaar... Op vakantie in Slowakije is de bak van mijn 3,5 jaar oude Ford Mondeo in de soep gedraaid. Het hoofdlager van de prise as ging stuk. Gelukkig had ik garantie en is hij in Nederland netjes gerepareerd.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een auto met automatische versnellingsbak goedkoper is of even duur als een handgeschakelde is echt een fabeltje. Het begint al met de aanschafprijs die hoger ligt. Soms is een dergelijke auto net iets zwaarder zodat je meer wegenbelasting kwijt bent. Het verbruik ligt al gauw 10 procent hoger en als je een defecte bak hebt dan heb je de hoofdprijs te pakken. Ruim 30 jaar geleden had ik er een lekkage aan. Een nieuwe bak kostte een vermogen, maar gelukkig waren er ook revisiebakken. Kosten: 1650 florijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, Alziendoog zei:

Ik vraag me trouwens af of GerritB al geslaagd is in zijn aankoop, of er toch van afziet.

 

Van deze auto zien we toch maar af, hij zou hier vlak aan de grens staan maar blijkt nu bijna tegen de Poolse grens aan te staan.

Verder blijkt de verkoper zelf niet aanwezig te zijn en kun je de auto dus ook niet vooraf bekijken.

De auto zou ingepakt op een trailer staan en willen ze bij je aan huis bezorgen (die 50 km extra namen ze zelf dan wel voor hun rekening).

Maar wel vooraf betalen op een site waarbij het geld in depot wordt gehouden en als je als koper akkoord gaat wordt het naar de verkoper overgemaakt. (klik maar even op de link  🥴)

Voor mij een reden om dan direct af te haken en maar naar een andere op zoek te gaan.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Alziendoog zei:

Persoonlijk kan ik me niet indenken waarom iemand automaat rijdt: Of je hebt niet de gave om het schakelen onder de knie te krijgen, of je bent op een leeftijd dat je dat niet meer kunt.

 

Tsja, wel of geen automaat??

 

Persoonlijk begrijp ik ook niet waarom ze de slinger weggelaten hebben bij de auto, ik vond het vroeger heel tof om mijn auto (een eend) zelf aan te slingeren in plaats van de startmotor te gebruiken. Wel even oppassen voor de terugslag, dus niet je duim achter de slinger houden!!  Maar dat hele autorijden is misschien eigenlijk ook te nieuwerwets. Een vierspan met Friezen ervoor, dat vraagt tenminste rijkunst! Vooral bij de bochten, het eerste tweespan wel insturen en het achterste tweespan nog rechtuit laten lopen, kijk, dan ben je tenminste een menner!!

 

Enfin, ik neem aan dat je ook geen automatische klimaatregeling, geen navigatie en audioinstallatie met stuurbediening, geen elektrisch instelbaar bestuurdersstoel, keyless entry, of zelfs maar centrale vergrendeling overweegt, en je ramen het liefst zelf openslingert? En wat duur onderhoud betreft heb je er vast voor gekozen om geen airco te hebben en vooral geen dure 19 inch banden die de onderhoudskosten aardig laten oplopen omdat ze regelmatig vervangen moeten worden? 

 

Kortom, gooi dan alle automatisering er uit. 

 

Oh ja, en als je heerlijk in de file staat te hannesen met pook en pedalen, dan moet je vooral niet in je spiegeltje kijken als oma in haar automatische Altotje je met gemak bijhoudt door alleen maar op gas en rempedaal te drukken, zonder dat ze opgefokt achter je gaat zitten toeteren omdat je motor weer eens is afgeslagen...

 

En ja, ik rij al meer dan 40 jaar automaat, en die ik nu heb heeft zelfs geen koppeling die stuk kan, of kan verslijten. 😂

 

T B

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind een automaat geen autorijden.

Vond het vroeger heerlijk te rijden in een vrachtwachen met 7 gangen en hoge en

lage gearing en alles ongesyncchroniseerd dus dubbel clutchen.

Heb ook gereden in amerikanen met 3 gangen automaat het enige leuke was kickdown

Gelukkig dat de TS bemerkt heeft dat de verkoper niet helemaal lekker zit.

Ik heb ook in NL auto´s gekocht voor B de verkoper regelde alles.

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn merk levert geen handgeschakelde autos meer, maar een 9 staps automaat.

Ik heb 3 schakelaars, een voor sportief, een voor comfort en een eco spaarstand.

Waarom zou je zelf in de olie willen roeren, een automaat doet dat veel beter.

Ik rijd al bijna heel mijn leven automaat, na mijn ervaringen, opgedaan in Amerika.

Daar is automaat al decennia de standaard.

In Europa is de meerprijs een argument, maar zoals gezegd, bij mijn merk is automaat al jaren standaard.

Zeker in Nederland, met filerijden zal je automatisch schakelen waarderen.

Ik hoef in de File helemaal niets zelf te doen, mijn voorganger bestuurt mijn auto.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, kiekiek zei:

Een automaat rijden blijft helaas verbonden aan het DAF-imago.


Helaas? Je bedoelt dat DAF’s altijd verbonden zijn aan hun succes In de London Sydney race? 
Als kleinste auto met kleinste cilinderinhoud mooi op de 17e plaats! 😂


overigens is Ferrari ook niet meer leverbaar met handbak, en bij een Porsche betaal je extra voor een handbak, omdat die vrijwel niet meer besteld worden. 

maar die zullen ook wel last hebben van een DAF imago? 

 

T B 

aangepast door TangoBravo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...