Ga naar inhoud


auto importeren uit Duitsland


gerrit B

Aanbevolen berichten

Op zoek naar een 2e auto kom ik regelmatig ook auto's op de Duitse sites tegen die vaak stukken luxer zijn uitgevoerd en ook nog een stuk goedkoper in aanschaf zijn.

Natuurlijk komt er dan BPM bij maar dat is vooraf te berekenen.

Wat me echter wel opvalt is dat een auto hier 830 KG leeg weegt met exact het zelfde typenr. in Duitsland  plots tegen de 1000Kg aan weegt en daardoor ook een stuk duurder wordt in de belasting.

Hoe kan dit?

Maar belangrijker hoe gaat de belastingdienst hier mee om? 

Hanteert die gewoon het gewicht wat op het Duitse kenteken staat of wordt het gewicht aangehouden waarvoor een dergelijke auto hier in Nederland op papier staat?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wordt in Duitsland het rijklaar gewicht niet berekend met een volle brandstof tank en een bestuurder van 75 kg?

In Duitsland is het gewicht alleen van belang voor het maximale gewicht wat je nog mag laden, de belasting wordt berekend naar cylinder inhoud.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat in Nederland het gewicht wordt gehanteerd dat hoort bij de Europese typegoedkeuring die voor alle Europese landen geldt. Houd er wel rekening mee dat 20% van alle Duitse importauto's een teruggedraaide teller heeft. Ik zou het wel aandurven als ik in de gelegenheid was om de historie te controleren en eventueel een keuring te laten uitvoeren.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Donkeyman zei:

Houd er wel rekening mee dat 20% van alle Duitse importauto's een teruggedraaide teller heeft. Ik zou het wel aandurven als ik in de gelegenheid was om de historie te controleren en eventueel een keuring te laten uitvoeren.

Dat is in Nederland ook zo, alleen zijn ze hier wat gehaaider doordat er een zogenoemde organisatie achter staat waaruit kan blijken dat de auto eerlijk is.

Maar de lekken bij de RDW zijn niet van de lucht.

 

Maar nu we het er toch over hebben, kun je in duitsland een overzicht opvragen over de geschiedenis van de auto die ook nog betrouwbaar is?

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden, Donkeyman zei:

Ik denk dat in Nederland het gewicht wordt gehanteerd dat hoort bij de Europese typegoedkeuring die voor alle Europese landen geldt. Houd er wel rekening mee dat 20% van alle Duitse importauto's een teruggedraaide teller heeft. Ik zou het wel aandurven als ik in de gelegenheid was om de historie te controleren en eventueel een keuring te laten uitvoeren.

Ik zou de auto sowieso met een nieuwe TUV kopen. Hoef je pas na 2 jaar in Nederland voor de APK.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, dreka1 zei:

dan moet je kijken of het postambt open is

 

Het Postamt? Je bedoelt het telegraafkantoor?

Deutsche Post zal je bedoelen. Wat hebben die met auto´s te maken?

 

Ik denk dat je naar de Zulassungsstelle zal moeten. Daar kun je auto´s aan of af of om melden.

  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, gerrit B zei:

Wat me echter wel opvalt is dat een auto hier 830 KG leeg weegt met exact het zelfde typenr. in Duitsland  plots tegen de 1000Kg aan weegt en daardoor ook een stuk duurder wordt in de belasting.

Het gewicht dat vermeld staat op het Fahrzeugschein onder punt G (het rechterdeel) is het gewicht dat in Nederland als Massa Rijklaar staat onder punt G.

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste is om de Duitse auto bij een garage kort aan de grens te laten leveren. Hier laat je je dan alle dure optie's tijdelijk verwijderen, en importeer je de auto als goedkope uitvoering.

Nadat je auto een NL kenteken heeft, ga je weer naar de Duitse garage, en laat je de accesoires er weer op zetten.

Als het gaat om een Duits merk ben je bovendien beter uit bij een Duitse garage, en als je kort bij de grens woont blijf je daar ook klant.

Je kunt gerust een deal maken om overheidsinstanties buiten de deur te houden, en het voor jezelf goedkoop te houden. Heeft niets te maken met fraude, gewoon een onnodig en duur overheidsapparaat omzeilen. En alles volgens de wet! Kan me nog een uitzending herinneren van Blik op de weg waar ze er ook maar moeizaam uitkwamen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoe wil je dat doen, dure opties verwijderen?

De wagen bijvoorbeeld zonder stoelen ter keuring aan te bieden?

Wanneer je in de database het vin nummer van de wagen ingeeft, rollen alle extra's uit de computer.

Dan zal je die ook moeten laten aanpassen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De auto die we op het oog hebben heeft ook alle opties vanaf de fabriek dus dat zal weinig uitmaken als je die er afhaalt.

Daarnaast kon de demontage dan nog wel eens duurder worden dan het voordeel zelf. (af fabriek is dat 1865 euro duurder)

 

Waar het mij om gaat is of ze de gegevens aanhouden zoals die hier voor dat type auto gelden of dat ze het gewicht overnemen van het kenteken.

Doen ze dat dan is de auto plots geen 59 euro per 3 maanden maar 100 euro per 3 maanden. Rij je er 4 jaar mee dan is toch ruim 650 euro duurder in alleen al de wegenbelasting.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...