Ga naar inhoud
gerrit B

auto importeren uit Duitsland

Aanbevolen berichten

Op zoek naar een 2e auto kom ik regelmatig ook auto's op de Duitse sites tegen die vaak stukken luxer zijn uitgevoerd en ook nog een stuk goedkoper in aanschaf zijn.

Natuurlijk komt er dan BPM bij maar dat is vooraf te berekenen.

Wat me echter wel opvalt is dat een auto hier 830 KG leeg weegt met exact het zelfde typenr. in Duitsland  plots tegen de 1000Kg aan weegt en daardoor ook een stuk duurder wordt in de belasting.

Hoe kan dit?

Maar belangrijker hoe gaat de belastingdienst hier mee om? 

Hanteert die gewoon het gewicht wat op het Duitse kenteken staat of wordt het gewicht aangehouden waarvoor een dergelijke auto hier in Nederland op papier staat?

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Wordt in Duitsland het rijklaar gewicht niet berekend met een volle brandstof tank en een bestuurder van 75 kg?

In Duitsland is het gewicht alleen van belang voor het maximale gewicht wat je nog mag laden, de belasting wordt berekend naar cylinder inhoud.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik denk dat in Nederland het gewicht wordt gehanteerd dat hoort bij de Europese typegoedkeuring die voor alle Europese landen geldt. Houd er wel rekening mee dat 20% van alle Duitse importauto's een teruggedraaide teller heeft. Ik zou het wel aandurven als ik in de gelegenheid was om de historie te controleren en eventueel een keuring te laten uitvoeren.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
17 minuten geleden, Donkeyman zei:

Houd er wel rekening mee dat 20% van alle Duitse importauto's een teruggedraaide teller heeft. Ik zou het wel aandurven als ik in de gelegenheid was om de historie te controleren en eventueel een keuring te laten uitvoeren.

Dat is in Nederland ook zo, alleen zijn ze hier wat gehaaider doordat er een zogenoemde organisatie achter staat waaruit kan blijken dat de auto eerlijk is.

Maar de lekken bij de RDW zijn niet van de lucht.

 

Maar nu we het er toch over hebben, kun je in duitsland een overzicht opvragen over de geschiedenis van de auto die ook nog betrouwbaar is?

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
31 minuten geleden, Donkeyman zei:

Ik denk dat in Nederland het gewicht wordt gehanteerd dat hoort bij de Europese typegoedkeuring die voor alle Europese landen geldt. Houd er wel rekening mee dat 20% van alle Duitse importauto's een teruggedraaide teller heeft. Ik zou het wel aandurven als ik in de gelegenheid was om de historie te controleren en eventueel een keuring te laten uitvoeren.

Ik zou de auto sowieso met een nieuwe TUV kopen. Hoef je pas na 2 jaar in Nederland voor de APK.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Ik zou ook gerust in Duitsland een auto kopen ,je moet er de tijd voor nemen , en weet niet of de auto dealer, hem op naam kan zetten , dan moet je kijken of het postambt open is, maar zou nooit een auto verkoper geloven.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
46 minuten geleden, dreka1 zei:

dan moet je kijken of het postambt open is

 

Het Postamt? Je bedoelt het telegraafkantoor?

Deutsche Post zal je bedoelen. Wat hebben die met auto´s te maken?

 

Ik denk dat je naar de Zulassungsstelle zal moeten. Daar kun je auto´s aan of af of om melden.

  • Like 1

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites
11 uren geleden, gerrit B zei:

Wat me echter wel opvalt is dat een auto hier 830 KG leeg weegt met exact het zelfde typenr. in Duitsland  plots tegen de 1000Kg aan weegt en daardoor ook een stuk duurder wordt in de belasting.

Het gewicht dat vermeld staat op het Fahrzeugschein onder punt G (het rechterdeel) is het gewicht dat in Nederland als Massa Rijklaar staat onder punt G.

 

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Het beste is een passend CVO ofwel Certificaat van Overeenstemming. Hiermee zal de rdw naast het gewicht dan ook eventueel gunstige millieudingen overnemen.

 

Andere optie is een door de belastingdienst aangewezen weegbrug, maar dan zit je altijd hoger qua gewicht.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Het beste is om de Duitse auto bij een garage kort aan de grens te laten leveren. Hier laat je je dan alle dure optie's tijdelijk verwijderen, en importeer je de auto als goedkope uitvoering.

Nadat je auto een NL kenteken heeft, ga je weer naar de Duitse garage, en laat je de accesoires er weer op zetten.

Als het gaat om een Duits merk ben je bovendien beter uit bij een Duitse garage, en als je kort bij de grens woont blijf je daar ook klant.

Je kunt gerust een deal maken om overheidsinstanties buiten de deur te houden, en het voor jezelf goedkoop te houden. Heeft niets te maken met fraude, gewoon een onnodig en duur overheidsapparaat omzeilen. En alles volgens de wet! Kan me nog een uitzending herinneren van Blik op de weg waar ze er ook maar moeizaam uitkwamen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Hoe wil je dat doen, dure opties verwijderen?

De wagen bijvoorbeeld zonder stoelen ter keuring aan te bieden?

Wanneer je in de database het vin nummer van de wagen ingeeft, rollen alle extra's uit de computer.

Dan zal je die ook moeten laten aanpassen.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

De auto die we op het oog hebben heeft ook alle opties vanaf de fabriek dus dat zal weinig uitmaken als je die er afhaalt.

Daarnaast kon de demontage dan nog wel eens duurder worden dan het voordeel zelf. (af fabriek is dat 1865 euro duurder)

 

Waar het mij om gaat is of ze de gegevens aanhouden zoals die hier voor dat type auto gelden of dat ze het gewicht overnemen van het kenteken.

Doen ze dat dan is de auto plots geen 59 euro per 3 maanden maar 100 euro per 3 maanden. Rij je er 4 jaar mee dan is toch ruim 650 euro duurder in alleen al de wegenbelasting.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Heb je al bedacht hoe je het in DE met kenteken en verzekering gaat regelen? Ook al is de rit naar de grens kort, dit moet wel in orde zijn. Verzekeringen houden meestal bij de grens op en of je je in DE kunt verzekeren als Nederlander, niet wonend in DE, is nog maar de vraag.

Deel dit bericht


Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

  • Gerelateerde inhoud

    • Door Con
      Iemand al gelezen?
       
      Ben zelf blij dat ik maar een eenvoudige jongen ben...
      dus maak mezelf daar niet zo druk om. Ik zeg; geweldig!
       
       

    • Door de mon
      Verleden jaar stapte ik op achteraan de vlieger. Zo te horen was daar iets aan brullen. De motors waren het niet, turbines draaiden stil.
      Maar achteraan de staart zag ik een pijp, een soort uitlaat waaruit het lawaai kwam. Klonk zoals die stille waterpompen aan een bouwgrond, stil maar zwaar(systeem ken ik niet om 't geluid te dempen).
      Zit daar een aggregaat in ?
    • Door Psychosammie
      Gebeurt zo'n 2 tot 3 keer per jaar dat ik moet bijvullen. Druk is dan onder de 0.9 gezakt.
       
      Nu staat er in het display druk 0.0. Is hij leeggelopen of is er wat anders aan de hand?
       
      Het gaat om een al wat oudere Atag Blauwe Engel.
    • Door edje-ken
      Een vraag voor onze verwarming specialisten en alle andere leden hier die altijd alles weten. 
      Dus deze vraag kan ook vast wel door een of meerdere personen beantwoord worden. 
       
      Onze huidige situatie:
      Zoals bij vele in huis cv door het hele huis maar 1 thermostaat in de woonkamer. 
      Dus als de woonkamer warm is word de rest van het huis niet verwarmd en dus koud. 
      Nu willen we zone verwarming in huis dus dat elke ruimte afzonderlijk de ketel kan starten. 
      Er zijn hier meerdere dingen voor verkrijgbaar maar wij zien niet echt wat nu te nemen. 
      We hebben een Nefit proline hrc 24 cw3 ketel met moduline thermostaat in de woonkamer. 
      Teven hebben we HomeWizard in huis en kunnen we siri inzetten. 
      De homewizard is niet persee noodzakelijk om hiervoor te gebruiken 
       
      wie kan ons goede raad geven. 
       
      ed
    • Door MrDish
      kwam tijdens het Surfen op het internet dit tegen.
      wat mag het precies zijn.
      jullie techneuten weten dat vast wel.
       
       
      Mvg

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid