Ga naar inhoud


auto importeren uit Duitsland


gerrit B

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, kiekiek zei:

 

Ik snap die hele discussie tussen luisteraar en ceesv dan ook niet. Die bedrijfjes rekenen net iets meer dan 1000 euro en dan geef je het hele traject uit handen. Ze onderhandelen voor je over de prijs, ruilen desnoods je inruilauto in, halen de auto voor je op en doen de hele papierwinkel en de keuringen voor je. Makkelijker kan het niet.

Yep. maar net in die markt van 1000 euro zitten de illegale handelaartjes he!

Ik heb nog nooit meer betaald dan 2500 euro voor een auto, om precies te zijn mijn huidige auto waar ik al 10 jaar in rijdt.

Wil ik wat nieuws, dan denk ik aan een BMW 750i uit 1998. Prijsklasse 2500 euro. Kan ik uit Duitsland zo,n bak een paar honderd euro goedkoper krijgen met luxere opties, ja!.

Alleen betaal ik dan geen 1000 euro aan iemand die het even regelt.

Mensen die 20000 euro over hebben voor een auto, moeten sowieso niet aan import beginnen. Als je dat geld al hebt, moet je niet gaan kloten met import om een paar honderd euro af te dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


24 minuten geleden, columbo zei:

Wat een gedoe ,voor een 2e hands auto ,je mag mijn Citroën   Xantia Bj.2000 over kopen ,kleur Groen met. alles er op en er aan ook Airco met 168033 op de teller .wegens fysieke omstandigheden ben ik genoodzaakt hem te verkopen APK geldig tot 15-10-2020 , hij rijd en veert als nieuw en bijzonder comfortabel 1.8 L 16V.  benzine. 

Hij staat momenteel  bij  de garage voor verkoop.in Malden .

Het is, dat ik Peugeot 406 uit 1996 rijdt met 257000 km op de teller, anders was ik graag op je aanbod ingegaan. Ben het overigens geheel met je eens dat mensen een jonge dikke bak willen voor weinig geld, terwijl er zoveel beters is dan een Benz van 5 jaar oud. Overigens zonder verwijt naar de topicstarter.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, columbo zei:

Wat een gedoe ,voor een 2e hands auto ,je mag mijn Citroën   Xantia Bj.2000 over kopen ,kleur Groen met. alles er op en er aan ook Airco met 168033 op de teller .wegens fysieke omstandigheden ben ik genoodzaakt hem te verkopen APK geldig tot 15-10-2020 , hij rijd en veert als nieuw en bijzonder comfortabel 1.8 L 16V.  benzine. 

Hij staat momenteel  bij  de garage voor verkoop.in Malden .

Heb je de Peugeot ook nog, en doe je die weg?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Alziendoog zei:

Ik neem aan, maar ben niet geheel zeker, dat men in Nederland de massa ledig voertuig hanteert. Vandaar ook mijn tip om wat accesoires te verwijderen.

Maar goed, ik ben er verder niet in thuis, heb dit vernomen van een kennis die dit zo deed, enkele jaren terug....dat wel.

 

Gelezen bij de ANWB 

 

De hoogte van de motorrijtuigenbelasting hangt af van 4 factoren:

  1. Het leeggewicht van je auto. Dit is te vinden in het kentekenregister als ‘massa ledig voertuig’ bij gewichten. Of je neemt de ‘massa rijklaar’ van je kentekencard en trekt daar 100 kg vanaf.
  2. De CO2 uitstoot. Is deze 0 gram per kilometer (volledig elektrisch) dan is je auto vrijgesteld van MRB.  Ligt de uitstoot tussen 1 en 50 gram per kilometer (semi-elektrisch) dan betaal je halftarief MRB, daarboven voltarief.
  3. De brandstofsoort. Benzine wordt het minst belast, dan volgen LPG (met een G3-installatie) en aardgas, dan diesel en als laatste ouderwetse LPG-installaties en overige.
  4. In welke provincie je woont. De provincies mogen een deel belasting bovenop dat van het Rijk zetten: de provinciale opcenten.

 

Ik meen ook te weten dat de grens bij de gewichtklasse telkens bij 950 - 1050 - 1150 enz ligt .

Dus bij een auto van 946 kg moet je er 96 kg uitslopen om een klasse lager te komen .

Ik heb een Sierra gehad en na gas inbouw kwam het gewicht op 1052 kg , balen !!

 

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, trust zei:

Of je neemt de ‘massa rijklaar’ van je kentekencard en trekt daar 100 kg vanaf.

En massa rijklaar daar betaal je de houderschapsbelasting over. Op de duitse en nederlandse kentekenpapieren staat dat onder punt G.

 

18 minuten geleden, trust zei:

Ik heb een Sierra gehad en na gas inbouw kwam het gewicht op 1052 kg , balen !!

Daarom heb ik er een 55 liter gastank in laten leggen. Dan komt er 44KG aan gewicht bij en bleef ik in de zelfde gewichtsklasse (1505kg --> 1549kg)

aangepast door Mojo

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gegeven 'massa rijklaar'

Op de kentekencard staat een andere gewichtsaanduiding dan op het papieren kentekenbewijs. Er wordt op de kentekencard gesproken over 'massa rijklaar' en niet meer over 'ledig gewicht'. Dit is de massa van het voertuig in bedrijfsklare (en onbeladen) toestand, inclusief koelvloeistof, smeermiddelen, brandstof (90% gevuld), reservewiel voor zover gemonteerd door de fabrikant, eventueel gereedschap en de bestuurder.

Geen invloed op motorrijtuigenbelasting

De vermelding van het gegeven 'massa rijklaar' heeft geen enkele invloed op bijvoorbeeld de hoogte van de motorrijtuigenbelasting die u voor het voertuig moet betalen. Deze wordt berekend op basis van het ledige (leeg) gewicht van een voertuig.

Is op uw kentekencard het gewicht in de rubriek ‘Massa rijklaar’ ingevuld? Trek dan daarvan 100 kg af om de gewichtsklasse te bepalen. Het ledig gewicht van een voertuig (bijvoorbeeld uw auto of uw caravan) kunt u ook controleren met de RDW kentekencheck. Vul daarvoor het betreffende kenteken in.

Met dit gewicht kunt u op de site van de Belastingdienst de motorrijtuigenbelasting bekijken.

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Alziendoog zei:

Yep. maar net in die markt van 1000 euro zitten de illegale handelaartjes he!

Ik heb nog nooit meer betaald dan 2500 euro voor een auto, om precies te zijn mijn huidige auto waar ik al 10 jaar in rijdt.

Wil ik wat nieuws, dan denk ik aan een BMW 750i uit 1998. Prijsklasse 2500 euro. Kan ik uit Duitsland zo,n bak een paar honderd euro goedkoper krijgen met luxere opties, ja!.

Alleen betaal ik dan geen 1000 euro aan iemand die het even regelt.

 

 

Niks illegale handelaartjes! Het loont de moeite om op die manier te handelen bij de aanschaf van een jonge occasion. Voor nieuw of een oud barrel is het totaal niet interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, trust zei:

Gegeven 'massa rijklaar'

Op de kentekencard staat een andere gewichtsaanduiding dan op het papieren kentekenbewijs. Er wordt op de kentekencard gesproken over 'massa rijklaar' en niet meer over 'ledig gewicht'. Dit is de massa van het voertuig in bedrijfsklare (en onbeladen) toestand, inclusief koelvloeistof, smeermiddelen, brandstof (90% gevuld), reservewiel voor zover gemonteerd door de fabrikant, eventueel gereedschap en de bestuurder.

Geen invloed op motorrijtuigenbelasting

De vermelding van het gegeven 'massa rijklaar' heeft geen enkele invloed op bijvoorbeeld de hoogte van de motorrijtuigenbelasting die u voor het voertuig moet betalen. Deze wordt berekend op basis van het ledige (leeg) gewicht van een voertuig.

Is op uw kentekencard het gewicht in de rubriek ‘Massa rijklaar’ ingevuld? Trek dan daarvan 100 kg af om de gewichtsklasse te bepalen. Het ledig gewicht van een voertuig (bijvoorbeeld uw auto of uw caravan) kunt u ook controleren met de RDW kentekencheck. Vul daarvoor het betreffende kenteken in.

Met dit gewicht kunt u op de site van de Belastingdienst de motorrijtuigenbelasting bekijken.

Oeps, je hebt gelijk.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hierboven noemen jullie nu juist  de problemen waar ik tegenaan loop.

1000 euro betalen om de 2e hands auto die we op het oog hebben in te laten voeren door iemand anders is niet zinvol als het gaat om een 2e auto gaat die bij voorkeur in de laagste belastingscategorie moet vallen. (nieuwprijs 16.000)

Om een kenteken register te kunnen raadplegen moet je wel eerst een kenteken hebben want een Duits kenteken invoeren helpt niet.

Daarnaast stuurt de huidige eigenaar ook niet even een kopietje van zijn kenteken bewijs zodat ik kan zien wat er op staat maar hij zegt dat er 954 Kg in staat dus daar zal ik dan vanuit moeten gaan.

Kijk je wat de Duitse importeur als gewicht op geeft dan is dat 920 Kg en Adac heeft e.e.a gemeten en komt op 910 Kg (leergewicht).

Zou je 100 Kg van het gewicht in het Duitse kentekenbewijs aftrekken dan zit je nog op 855KG en dat is dus net 6 Kg boven de grens van 850 Kg waardoor je dus net in het hoger tarief valt tot 950 Kg.

Kijk je echter wat exact dezelfde auto maar dan met een andere omschrijving (wordt hier advanced genoemd en in Dld Top) met exact dezelfde opties hier weegt dan is dat 820 Kg. (dus de 920  minus 100 Kg)

 

Wat de auto bijzonder maakt is de prijs, de uitrusting (full options welke hier alleen te verkrijgen is al je voor een automaat kiest) en ook de kleur want die is hier in Nederland niet te koop voor dit model.

 

Maar als ik een auto ambulance huur (kost iets van 60 euro per dag) dan heb ik toch geen overige papieren nodig? Gewoon daar samen met de eigenaar de auto op mijn naam zetten en klaar. Dan kan ik toch gewoon naar huis rijden en daar de auto niet op de weg maar op het oprit zetten omdat hij geen platen heeft?

 

Daarna kan ik dan toch gewoon hier een RDW keuring aanvragen, de verzekering regelen en een 1 dags kenteken regelen om bij de RDW te komen?

Zo voorkom ik toch een bult regelwerk in een taal die je wel machtig bent maar toch ook niet weer zo goed om dit soort specifieke zaken te regelen?

 

Blijft alleen het probleem met het gewicht. Kijkt de RDW naar het type plaatje (wat hier in Nederland dus niet bestaat), zetten ze hem zelf op de weegschaal of wordt er een andere manier aangehouden om het gewicht te bepalen?

Ik heb de verkoper al gevraagd of er ergens een specifiek typenr. staat, om het gewicht zo te achterhalen, maar daar nog geen reactie op gekregen

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

RDW gaat uit van het gewicht wat in het systeem staat.

Geef het VIN nummer in bij de database en kijk wat er geregistreerd staat.

 

Wanneer ik het VIN nummer van mijn auto ingeef staan daar alle extra s keurig vermeld.', ben je van plan de wagen te strippen, zal je dat ook moeten registreren.

Is het een model wat niet in Nederland voorkomt, worden de gegevens van de Duitse Fahrzeug brief overgenomen.

Staat in de brief geen gewicht, mag je de wagen bij de RDW op hun weegbrug rijden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De auto hoeft in Duitsland niet overgeschreven te worden. Je krijgt van de verkoper de autopapieren mee (brief + schein) en die moet je in NL bij de RDW keuring inleveren. Maak wel altijd een koopovereenkomst met de verkoper op.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
27 minuten geleden, satlutser zei:

Je krijgt van de verkoper de autopapieren mee (brief + schein)

Dat gebeurt zelden, de verkoper zal de wagen afmelden, of over laten schrijven.

Als hij dat niet doet blijft hij verantwoordelijk  en aansprakelijk voor wat er met de wagen gedaan wordt.

De Brief blijft bij de wagen, de Schein is persoonlijk

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Alziendoog zei:

Yep. maar net in die markt van 1000 euro zitten de illegale handelaartjes he!

Ik heb nog nooit meer betaald dan 2500 euro voor een auto, om precies te zijn mijn huidige auto waar ik al 10 jaar in rijdt.

Wil ik wat nieuws, dan denk ik aan een BMW 750i uit 1998. Prijsklasse 2500 euro. Kan ik uit Duitsland zo,n bak een paar honderd euro goedkoper krijgen met luxere opties, ja!.

Alleen betaal ik dan geen 1000 euro aan iemand die het even regelt.

Mensen die 20000 euro over hebben voor een auto, moeten sowieso niet aan import beginnen. Als je dat geld al hebt, moet je niet gaan kloten met import om een paar honderd euro af te dingen.

Met de aankoop van zo'n type BMW moet je natuurlijk wel een dosis geluk hebben. Als iets het begeeft ben je alsnog duizenden euro's lichter.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-12-2019 om 21:24, moonchild zei:

Heb je de Peugeot ook nog, en doe je die weg?

Columbo heeft de Xantia, ik de 406.

Nee, doe hem niet weg, tenzij iemand 1500 euro biedt.

Het is een degelijke auto met luxe interieur, dat zie je tegenwoordig niet meer.

Qua techniek zit erop wat erop hoort te zitten, maar niet meer dan dat.

Ik hoop dat het beestje nog een paar jaar meegaat, en wellicht bewaar ik hem dan voor het museum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...