Ga naar inhoud


Netflix reduceert de resolutie van haar Streams


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

Geen probleem. Kijk er nooit naar (heb ook geen abo op die diensten). Ik kijk lekker lineair met een eigen kaart. Zelfs als het internet uitvalt heb ik gewoon beeld...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn tv is niet aangesloten op het internet... ik kijk gewoon satelliet tv... dus problemen heb ik er nu ook niet mee...

Overigens kan je ook oordelen dat IPTV geen toekomst heeft terwijl je het zelf hebt/gebruikt... 

Maar door dat bericht wat ik afgelopen vrijdag op de radio hoorde, was het voor mij gewoon duidelijk dat IPTV misschien leuk is als "extraatje" maar dat het als primair systeem gewoon kansloos is. Je bent te afhankelijk van externe factoren.

Volgens mij is er nooit genoeg op gewezen dat het IPTV fenomeen geen enkele kijkzekerheid biedt... De aanbieders gaan er vanuit dat alles goed werkt, altijd... en zo wordt het aan de man gebracht.

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Tonskidutch zei:

maar ja, als je het interactieve IPTV ook hebt en gebruikt, dan oordeel je toch iets anders

het staat je vrij het niet te hebben ;)

 

Dat heeft met de distributie te maken.  Je hebt unicast verkeer waarbij iedere kijker een eigen stream vanaf een centrale server krijgt of je hebt multicast waarbij een aantal streams voor alle klanten in dat netwerk beschikbaar zijn.  Vandaar het levensgrote verschil tussen grijze IPTV via internet (unicast) en legitieme IPTV van bijv. een KPN (multicast) waarbij dat IPTV verkeer hun provider netwerk nooit verlaat.  Maar ook KPN heeft unicast verkeer wanneer mensen terug of vertraagd kijken (replay tv) . En dat hebben ze ooit enorm onderschat vandaar dat HD glas zenders nog steeds niet op voorkeuze 1 hebben staan, zou iedereen dat gaan opnemen/terugkijken kost ze dat enorm veel bandbreedte op hun PoP's.

 

Overigens het Netflix, YouTube and Disney+ verhaal is eigenlijk gewoon flauwekul.  Hier in W-Europa is er meer dan genoeg bandbreedte om alles werkend te houden maar in sommige landen in Oost Europa is de infrastructuur blijkbaar minder.  Beetje onzin dat de politiek zich dan gaat bemoeien met dit soort zaken.  Providers moeten zorgen voor genoeg capaciteit.  

 

Persoonlijk ben ik overigens een grote fan van DVB-S2, DVB-C, DVB-T2 oftewel de robuuste broadcast standaarden, daarbij maakt het niet uit of er 1 iemand of 1 miljard mensen kijken of luisteren.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Mimisiku zei:

Geen probleem. Kijk er nooit naar (heb ook geen abo op die diensten). Ik kijk lekker lineair met een eigen kaart. Zelfs als het internet uitvalt heb ik gewoon beeld...

Dat mag je nog wel eens herhalen in de discussie over dab+: een hoop dromers denken dat we over een paar jaar allemaal tegelijk online radio kunnen luisteren. Zelfs in de auto.

En dat dab+ weggegooid geld is. 

Zelfs FM bewijst juist in tijden als deze hoe belangrijk die nog is.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

Overigens het Netflix, YouTube and Disney+ verhaal is eigenlijk gewoon flauwekul.

Daarom melde ik het nieuwtje van voor enkele dagen ook!

Maar voor Duitsland werd direct aansluitend daarop wel in de pers gespeculeerd over het tekort aan bandbreedte in Duitsland sowieso.

Want daaro is dat qua bandbreedte ook echt heel pover geregeld. Dekking van 50 ~a 100Mbit/s is enkel in de grote steden te vinden.

 

Mensen zoals ik zal het wel helpen

1 uur geleden, Codx zei:

DVB-S2, DVB-C, DVB-T2

omdat we het allebei hebben

 

2 uren geleden, Sverige zei:

dus problemen heb ik er nu ook niet mee...

Er zijn heel veel mensen die per iPad in de tuin hun app gebruiken voor unicast en multicast en op vakantieadres van de Netflix, YouTube and Disney+ Streams maar ook CanalDigitaal en Ziggo.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag moest het NPO TV programma Buitenhof uitwijken naar de studio van WNL aan het Vondelpark i.v.m. netwerkproblemen. Het decor van WNL kregen ze er gratis bij. Het zal wel iets met de coronacrisis te maken hebben.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...