Ga naar inhoud


Nieuw klaagonderwerp


Psychosammie

Aanbevolen berichten

1 minute ago, Mimisiku said:

Wellicht ben jij in die noodsituatie wel het vlees voor die vegetariërs. Heb je daar wel eens aan gedacht? :) :) 

Tja dat wordt dan toch een gevecht wie wie het eerst opeet :) Ik als vlees eter zal die keuze eerder maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


19 hours ago, sat87 said:

En hoe kan het drop merk van de reclamespot op tv zeggen volledig veggie te zijn. Die spot is gruwelijk irritant maar dat is mijn mening omdat het hondje met drie poten in de spot het doet lijken alsof dat missende pootje is gebruikt voor gelatine te maken. En dankzij het veggie dropmerk van die kat kan de hond nu leven. Maar dit alles is mijn interpretatie, misschien ziet iemand anders een andere boodschap in die reclamespot.

Klopt, zie ik zo ook. De hond heeft geluk dat ze net op tijd veggie geworden zijn, anders......

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is wel een aardig overzichtje: https://www.alletop10lijstjes.nl/10-ranzige-ingredienten-van-parfum-en-cosmetica/  😁

 

Los van het feit dat sprinkhanen een notensmaak schijnen te hebben als ik me goed herinner. Of waren het meelwormen?

Ach, waarom wel mosselen, visseneieren en kokkels en geen wormen en insecten?

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, gerrit B zei:

vanavond asperges gegeten.............. nou eeuuh M9haRCc.jpg als ze daar dan nog wat lekkers ruikend van kunnen maken  🤢

Bijzonder fraai genetisch verschijnsel. Sommigen produceren bepaalde geurstoffen uit asperges en anderen niet. En sommigen ruiken ze en anderen niet maar dat zijn niet noodzakelijkerwijs dezelfde clubs. En dan heb je ook nog dat sommige ruikers het smerig vinden en anderen niet. Het is wat, die genetica. Fascinerend.

Ikzelf en m'n jongste (was al voor ze benul had) kokhalzen instinctief bij een hap lever, vrouwlief en de andere 2 niet.

Leuk, die genetische verschillen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben opgevoed met "alles is te eten alleen is het ene lekkerder dan het andere" en dat gold voor iedereen behalve voor mijn vader die bij elk groen blaadje op zijn bord deze steevast aan de kant schoof en opmerkte "groenvoer is voor de konijnen".

Nadeel is wel dat ik dus vrijwel alles lust en vooral ook alles uitprobeer (als er niet teveel suiker en vet in zit) en smaakt het niet dan de volgende keer gewoon nog een keer proberen want het kan ook zo maar anders bereid zijn en dat het wel lekker is.

Blijkbaar heeft mijn zoon wat van opa geërfd want hij vindt al dat groen voer ook "veel te gezond"

Dat is dan ook de reden dat hij nergens last van heeft, simpelweg omdat hij geen asperges eet, de andere 2 komen een uurtje later al van het toilet met "nou je kunt wel ruiken wat we gegeten hebben" maar dat hebben ze ook met rode bietjes ed.

Bij mij zelf werkt het allemaal wat langzamer met als gevolg dat je een dag later nog steeds ruikt dat de asperges in de aanbieding waren.

Vooral groene asperges even in de pan aanbakken met wat peper, zout en wat spekjes af laten koelen en dan in de salade van 23.00 uur verwerken geven gegarandeerd resultaat.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, gerrit B zei:

Ik ben opgevoed met "alles is te eten alleen is het ene lekkerder dan het andere" en dat gold voor iedereen behalve voor mijn vader die bij elk groen blaadje op zijn bord deze steevast aan de kant schoof en opmerkte "groenvoer is voor de konijnen".

Nadeel is wel dat ik dus vrijwel alles lust en vooral ook alles uitprobeer (als er niet teveel suiker en vet in zit) en smaakt het niet dan de volgende keer gewoon nog een keer proberen want het kan ook zo maar anders bereid zijn en dat het wel lekker is.

Blijkbaar heeft mijn zoon wat van opa geërfd want hij vindt al dat groen voer ook "veel te gezond"

Dat is dan ook de reden dat hij nergens last van heeft, simpelweg omdat hij geen asperges eet, de andere 2 komen een uurtje later al van het toilet met "nou je kunt wel ruiken wat we gegeten hebben" maar dat hebben ze ook met rode bietjes ed.

Bij mij zelf werkt het allemaal wat langzamer met als gevolg dat je een dag later nog steeds ruikt dat de asperges in de aanbieding waren.

Vooral groene asperges even in de pan aanbakken met wat peper, zout en wat spekjes af laten koelen en dan in de salade van 23.00 uur verwerken geven gegarandeerd resultaat.

🙂 Zo ben ik ook opgevoed en heb ik m'n kinderen opgevoed.

Dat nadeel is dus een gigantisch voordeel. Ik lust vrijwel alles en m'n kinderen lusten vrijwel alles.

Voor mij en m'n jongste is lever een probleem en voor m'n middelste bonen en erwten. Daar wordt ze echt ziek van.

Ik durf niet te zeggen wat het bij 2 van ons met lever is en of we er ziek van worden, maar het is instinctief. We kokhalzen al als we het ruiken en helemaal als we het in de mond krijgen.

Honderd keer proberen heeft daar voor mij niets aan veranderd. De hond zat vroeger naast mijn stoel als er lever op tafel kwam.😁

Later kreeg ik een gebakken ei.😎

 

Maar sommige dingen werken gewoon niet goed voor sommigen en dat weet je lichaam soms beter dan jij.  Mits je al die dingen hebt leren eten want de smaak moet je leren.

Net als bij muziek en noem maar op.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou in media die ook kritiek durft te geven lees ik toch wel wat anders.

In de jaren 80 zou de zure regen de oorzaak zijn van massale sterfte van bossen ed. en de Duitse onderzoeker Bernhard Ulrich wakkerde toen de paniek aan met dat de Duitse bossen op het punt van afsterven zouden liggen.

Uiteraard veroorzaakte de uitstoot van zwaveloxide en stikstofdioxiden flink wat narigheid en had de reductie daarvan een positief effect maar met een reductie van 75 en 30 procent zou je denken dat de bossen er nu dan fris en groen bij zouden staan maar de praktijk is toch wat anders.

Het grote ‘Waldsterben’, zoals Ulrich het toen noemde bleek allemaal, naar mijn mening, nog wel mee te vallen en bleek vooral ook veroorzaakt te worden door weersomstandigheden, ziektes, schimmels, knagende kevers en ander plaaggeesten.

Loop je door een bos met veel dode bomen dan komt dat dus echt niet door de zure regen uit de jaren 80 maar eerder door allerlei beestjes die zich tegoed doen aan die bomen en door slecht onderhoud van de bossen door zieke bomen te laten staan zodat er nog veel meer beestjes kunnen komen die nog meer bomen beschadigen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herman Johan Xennt heeft ook neonazi's in zijn bunker de servers bereid gesteld (gehosted) blijkt uit berichten in het tijdschrift der Spiegel en NDR rapportage op TV.

Waar ik nou echt een bloedhekel aan heb zijn dergelijke gasten die alles van zich schuiven als men dergelijke klanten faciliteert. Klanten die geen referenties hoeven geven over hun handel en wandel zouden volgens hem niet z'n verantwoordelijkheid zijn.

Zo kun je ook alles over de toonbank verkopen, zelfs je grootmoeder in een pastasausje of je kind aan een TBS'er.

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...