Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


3 minutes ago, Tonskidutch said:

2,5 maand na de maatregels die landelijk genomen zijn komen er desinfecterende gels en mondkapjes beschikbaar in de SUPERmarkt

nou hèhè!

 

 

Is hier al aantal weken het geval een flesje gel van 100mm kost hier 1, 69 euro en 10 mondkapjes voor 6,00 euro. Naar de prijzen van grote flesjes en flessen gel heb ik nog niet gekeken wel is het zo dat de prijs bij alle supermarkten voor de mondkapjes gelijk is.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

2 minutes ago, Tonskidutch said:

ik spreek over Nederland Maastricht, om geen misverstand te veroorzaken

500ml +- 8,50€

10 kapjes +- 40€

Zijn die mondkapjes KN95 dan heb ik voor 10 zelfde betaald.

 

Die 10 voor 6,00 euro zijn die groene simpele mondkapjes.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Tonskidutch said:

maakte een foutje

KN95 is het absoluut niet bij de Supermarkt waar ik ze zag liggen

Ik ziet dat je het aangepast hebt. Duidelijk.

 

Die HN95 mondkapjes heb ik hier bij de Farmacia gekocht en zijn ook hier niet in de supermarkt te vinden, maar niet ieder land doet het zelfde vandaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Mensen die gezond zijn, moeten geen mondkapje dragen, schrijft dr. Russell Blaylock voor Technocracy. In Nederland is het dragen van een mondkapje in het openbaar vervoer sinds begin deze maand verplicht.

Blaylock zegt dat er nog geen studies zijn over de effectiviteit van mondkapjes bij Covid-19. Wel is onderzocht of mondkapjes de verspreiding van de griep kunnen helpen voorkomen. Uit een analyse van 17 studies die in 2012 is gepubliceerd, blijkt dat er geen link is tussen het gebruik van mondmaskers en bescherming tegen griep.

Gevaarlijker

Hij wijst erop dat mensen die de meest effectieve kapjes dragen, de N95-maskers, risico lopen omdat ze gedurende langere periodes minder zuurstof binnenkrijgen. Een lager zuurstofgehalte in het bloed kan de immuniteit aantasten, wat de kans op besmettingen vergroot. Een persoon die al besmet is en een mondkapje draagt, blijft de eigen virusdeeltjes inademen, waardoor er mogelijk hogere concentraties in de longen en neusholtes of zelfs het brein ontstaan. Dit kan Covid-19 gevaarlijker maken, zegt Blaylock.

De studies laten zien dat je er goed aan doet om geen mondkapje te dragen, concludeert hij.

Hoe zien jullie dit? Kan er persoonlijk wel in meegaan. Wel staat er langere tijd, dat is wel wat ruim of vaag. Of verklaart het misschien vele besmettingen onder personeel die eerste rang zitten? Hoop vragen allemaal met al die experts die voor en of tegen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, kiekiek said:

KN95 of N95 kosten iets van 2.50 euro per stuk en die zijn veel beter dan de blauwe of groene ondingen.

Daarom heb ik ze ook gekocht en draag ze enkel in gesloten ruimtes bij familie bezoek, die groene draag ik in de supermarkt want mondkapjes zijn hier overal verplicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...