Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

Maar afgezien van onze kwaaltjes, zijn degenen of worden de mensen in de voorste linies op de IC's heel goed in de gaten gehouden.

Zo vertelde mijn achterneef me dat, die aan het UMC Maastricht op de Intensive Care werkt.

Let wel die krijgen het ook wel eens benauwd en mogen dan naar hun eigen pauze ruimte om ook stress af te bouwen.

 

Baby Did A BAD BAD Thing

Chris Isaak

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uren geleden, erwinnaar zei:

Kapjes dragen verminderd opname zuurstof in het lichaam. Er schijnt een samenwerking te zijn tussen zuurstof (gebrek hieraan) en kanker.  

 

https://www.kwf.nl/onderzoek/dit-onderzoek-maken-we-mogelijk/nobelprijs-2019-kankercellen-in-zuurstofnood#:~:text=Dat zuurstofgebrek ontstaat door het,tumoren vaak van slechte kwaliteit.

https://www.natuurlijkwelzijn.org/geen-categorie/zuurstof-adem-en-kanker

 

Lekker met zo'n kapje oplopen, ik voorzie toename van andere aandoeningen door gebrek aan fatsoenlijk zuurstof

Hier koppel je 2 dingen die niets met elkaar te maken hebben. Je hebt duidelijk weinig benul van zuurstofopname-krommen qua verzadiging in het bloed.

Schreeuwen is leuk, maar dit heeft niets met het dragen van een kapje te maken.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, kom nou toch op.

Uitgeademde lucht bevat weinig zuurstof, bevat veel koolstofdioxide, bevat veel waterdamp

Wanneer je uitgeademde lucht gaat blokkeren met een monddoekje, krijgt men automatisch een hoeveelheid uitgeademde lucht weer retour bij het inademen en ja, daar kun je klachten van krijgen als duizeligheid, vermoeidheid en noem maar op.

 

Waterdamp doet de afsluiting toenemen, het doekje wordt immers vochtig, dan gaat het ademen ook moeilijker en krijgt men klachten.

Of deze leiden tot kanker durf ik niet te zeggen, want zover reikt mijn kennis niet.

 

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joh, schreeuw helemaal niets. We zullen zien hoe het 1 en ander uitpakt. Dat er een stel draaikonten zitten met die ideetjes van wel  niet maakt alles er toch al minder duidelijk/makkelijker op.

Vooralsnog heeft de drukte laatste feestdagen tot op heden weinig extra aan ellende gebracht waar velen hier moord en brand schreeuwden..

Kan je inhoudelijk dan vanuit jouw expertise reageren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, drz zei:

Wanneer je uitgeademde lucht gaat blokkeren met een monddoekje, krijgt men automatisch een hoeveelheid uitgeademde lucht weer retour bij het inademen en ja, daar kun je klachten van krijgen als duizeligheid, vermoeidheid en noem maar op.

 

 

Ik vraag me af hoe die Aziaten (Chinezen, Japanners...) dat doen, die lopen al jàren en bloc met mondmaskertjes rond.

 

En de chirurgen in ziekenhuizen, de tandartsen en al dergelijke beroepen die ook in niet-corona tijden voor hun werk constant een mondkapje dragen ?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, drz zei:

Pfff, kom nou toch op.

Uitgeademde lucht bevat weinig zuurstof, bevat veel koolstofdioxide, bevat veel waterdamp

Wanneer je uitgeademde lucht gaat blokkeren met een monddoekje, krijgt men automatisch een hoeveelheid uitgeademde lucht weer retour bij het inademen en ja, daar kun je klachten van krijgen als duizeligheid, vermoeidheid en noem maar op.

 

Waterdamp doet de afsluiting toenemen, het doekje wordt immers vochtig, dan gaat het ademen ook moeilijker en krijgt men klachten.

Of deze leiden tot kanker durf ik niet te zeggen, want zover reikt mijn kennis niet.

 

 

Dat dacht ik ook, heb net 1.5 jaar lopen verbouwen met zo'n rotding op mijn snuit. Werd er niet goed van bij tijd en wijlen. Vandaar ook mij verdere onderzoek/vragen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@pollegazon, Chirurgen wisselen na elke patiënt het mondkapje. Deze gaat af zodra de persoon de deur uit loopt. Dan volgt er een kleine pauze met handen wassen en gaat er een vers mondkapje op.

 

Hoe die Aziaten (mag je dat nog wel zeggen tegenwoordig?) het doen weet ik niet, ik heb ook geen idee of ze dat mondkapje dag en nacht dragen.

Feit is dat ze deze op ruime voorraad hebben en men elk kwartier een andere op kan doen.

 

Maar vraag het eens aan een Aziaat. :)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.nu.nl/binnenland/6033113/rode-kruis-nederlanders-weten-onvoldoende-over-gebruik-mondkapjes.html

 

Waar velen hier pochen op 'betrouwbare' informatiebronnen en waar velen kort geheugen hebben houd ik me dan maar graag aan wat die link hierboven aangeeft. 

Helaas moet ik met afrekenen zo'n ding op in Duitsland bij het tanken, dat is 2 minuten. Ik zie mensen in auto's rijden met die blauwe lappen op de kop, treinen gevuld met kapjes enz.

Lekker als ze die dan uren ophebben,  nu is ventileren een item geworden, behalve je eigen ventilatie. 😳😷

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene mens zal eerder last krijgen dan de ander.

Zelf raak ik al benauwd binnen een kwartier en krijgt ik last van astma en bronchiën, een ander kan rustig een halve dag met zo'n doekje op lopen...en zelfs sporten zoals ik sommige aanstellers al hier op de dijk zag rondlopen.

Ach, ieder doet maar wat hij of zij niet laten kan, maar laat men alsjeblieft een ander in hun waarde laten.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ga er maar vanuit, dat je lichaam zich aanpast aan het percentage zuurstof wat je inademt.

Anders zouden bergbewoners allang uitgestorven zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bergbewoners wonen al generaties lang in de bergen en zijn daar op aangepast.

Je kunt toch niet verwachten dat de evolutie van mensen "even" in een half jaar is aangepast aan mondkapjes en verminderde zuurstofopname?

 

Het lichaam zal zeker reageren op de verminderde opname van zuurstof...Allereerst komt hoofdpijn om de hoek kijken, daarna duizelingen en vervolgens stemmingswisselingen, als deze al niet direct aanwezig zijn.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Na ongeveer 2 tot 3 weken ben je volledig gewend aan de hoogte.

 

Sportlieden doen niet voor niets hoogte trainingen.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ceesv said:

Na ongeveer 2 tot 3 weken ben je gewed aan de hoogte.

 

Dus na twee tot drie weken ben ik aan dat mondkapje gewend.

 

Potverdorie, dat is net nadat ik aan zuurstofgebrek ben overleden.😆

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, erwinnaar zei:

Joh, schreeuw helemaal niets. We zullen zien hoe het 1 en ander uitpakt. Dat er een stel draaikonten zitten met die ideetjes van wel  niet maakt alles er toch al minder duidelijk/makkelijker op.

Vooralsnog heeft de drukte laatste feestdagen tot op heden weinig extra aan ellende gebracht waar velen hier moord en brand schreeuwden..

Kan je inhoudelijk dan vanuit jouw expertise reageren?

Als je grafieken kunt aflezen en een goede kennis van je lichaam en de zuurstofuitwisseling hebt op VWO6-niveau kun je het in de links hieronder zien.

 

https://www.ensie.nl/biologische-encyclopedie/zuurstofdissociatiekromme

https://nl.wikipedia.org/wiki/Bohr-effect

https://books.google.nl/books?id=jub-cv8E9zkC&pg=PA53&lpg=PA53&dq=zuurstofdissociatiekrommen&source=bl&ots=rRKZeB_tU9&sig=ACfU3U0vExk4_dPTQvNGSjNcYndFzbB1UA&hl=nl&sa=X&ved=2ahUKEwiTruHp9PLpAhWDjqQKHXlMAfQQ6AEwAnoECAgQAQ#v=onepage&q=zuurstofdissociatiekrommen&f=false

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, drz zei:

 

 

Hoe die Aziaten (mag je dat nog wel zeggen tegenwoordig?) het doen weet ik niet, ik heb ook geen idee of ze dat mondkapje dag en nacht dragen.

Feit is dat ze deze op ruime voorraad hebben en men elk kwartier een andere op kan doen.

 

 

 

Elk kwartier een ander? Dat weet ik wel zeker van niet drz. En dag en nacht dragen ook niet. Alleen als ze buiten zijn. En verder sluit bijna geen enkel mondkapje volledig af, dus verstikken kan al helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...