Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


Op 5-6-2020 om 16:17, pollegazon zei:

Om even het "hoge" dodental in België te relativeren, van de 9566 corona-doden in België viel méér dan de helft (4808) in WZC en daarvan was minder dan één vierde bevestigde (geteste) corona-gevallen, de rest waren "vermoedelijke maar niet geteste".

 

Om het goed te kunnen vergelijken is de bevolkingsdichtheid ook van groot belang.

Zie je dan dat er in Walenland 3,6 miljoen wonen en in Nederlands België 6,5 dan blijkt dat ze in Walonië bijna dubbel zo hard getroffen zijn.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wereld gezondheid organisatie raadt nu toch het dragen van mondmaskers aan, dit vooral op openbare plaatsen, openbaar vervoer en in shoppingcentra, waar veel mensen samen komen. Dit is een bocht van 180 graden die ze nu maken.

 

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/06/06/who-verandert-geweer-van-schouder-en-raadt-nu-toch-mondmaskers-a/

aangepast door astro iris
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was vandaag in grootwarenhuis, buiten de verkoopsters,  was ik de enige met mondmasker. Ik durf het woord egoïsten niet meer in mijn mond nemen, want ik kreeg op deze lijst hiervoor al op mijn donder. Ik zal wel de egoïst zijn die als enige eentje droeg zeker?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof me je bent een egoist als je geen masker draagt. Het is iets tijdelijks dus waarom zou je daar als mens moeilijk om moeten doen. We moeten hier met zijn allen even doorheen en hoe meer mensen tegenwerken hoe langer dat duurt. en daarmee zelfs het risico voor een 2e ergere golf bestaat.

 

Er lopen nog steeds mensen rond die 100% geloven dat dit virus een verzinsel is en helemaal niet bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Penthe zei:

Geloof me je bent een egoist als je geen masker draagt. Het is iets tijdelijks dus waarom zou je daar als mens moeilijk om moeten doen. We moeten hier met zijn allen even doorheen en hoe meer mensen tegenwerken hoe langer dat duurt. en daarmee zelfs het risico voor een 2e ergere golf bestaat.

 

Er lopen nog steeds mensen rond die 100% geloven dat dit virus een verzinsel is en helemaal niet bestaat.

Ik gooi de knuppel in het hoenderhok:    ik ben deze flauwekul zat !   

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het theater eromheen kan je zat zijn, maar daarmee verdwijnt niet het feit, dat het een dodelijke virus is,

dat wanneer de besmettingen  weer toe zouden nemen, weer slachtoffers gaat kosten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ceesv zei:

Het theater eromheen kan je zat zijn, maar daarmee verdwijnt niet het feit, dat het een dodelijke virus is,

dat wanneer de besmettingen  weer toe zouden nemen, weer slachtoffers gaat kosten.

Ben ik wel met je eens, maar men gooit de wereld ook niet plat voor dodelijke ziektes zoals Kanker

 

  • Bedankt 1
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is al eerder aangegeven, wat de verschillen zijn.

we hebben het ook in eigen land gezien.

 

Door het aantal besmettingen dat gelijktijdig optreedt te beperken, kunnen patiënten opgenomen worden op de intensieve zorg, en krijgen dan een verzorging, die redding kan betekenen, of ervoor zorgt, dat je niet een akelige dood sterft en langzaam stikt.

 

Het aantal intensieve zorg bedden is beperkt.

 

De strategie van dit moment is de verspreiding zoveel mogelijk te beperken en daarmee tijd te kopen totdat er medicijnen zijn die je bij ziekte kunnen redden en tijd te winnen tot er een vaccin is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...