Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten


4 uren geleden, kiekiek zei:

Kanker veroorzaakt alleen in Nederland al jaarlijks voor 50.000 doden en die mensen hebben vaak een lijdensweg gehad van jaren.

 

Dat ondanks dat men er alles aan doet om het te verhelpen. Ieder mens krijgt dagelijks kanker en meestal ruimt je afweer het meteen op maar soms heb je een gemener type en laat je afweer het afweten en ga je dood als hulpmiddelen niet meer helpen, of je nu 2 jaar bent of 90. Bijna iedereen boven de 60/70 heeft wel een meestal rustige variant, mannen bv. aan de prostaat.

Maar het is niet besmettelijk, dus tientallen landen dichtgooien is zinloos.

Bij Covid19 is het kiezen tussen dichtgooien met 5 tot 10% schade voor "de economie" of niets doen met hoogstwaarschijnlijk veel meer schade; hoeveel precies is nog onduidelijk.

 

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg hier soms het idee dat het dragen van een mondkapje belangrijker is geworden dan het houden van 1.5 m afstand. Er is hier zelfs iemand die zeker lijkt te weten dat alle ellende veel sneller voorbij zal zijn als we allemaal zo'n mondkapje dragen. Dan moet je wel heel erg heilig geloven in de effectiviteit van een dergelijk 'kledingstuk'.

 

Maar ook buiten dit forum is het toegenomen vertrouwen in het mondkapje duidelijk waarneembaar. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de vele demonstraties die momenteel plaats vinden, zowel in Nederland als in het buitenland. We zien bijna iedereen keurig een mondkapje dragen, maar van afstand houden lijkt bijna nergens meer sprake te zijn.

 

Menig expert heeft eerder geroepen dat mondkapjes een gevoel van schijnveiligheid teweeg kunnen brengen.

Als ik zo om mij heen kijk kom ik tot de conclusie dat daar misschien toch wel eens iets in zou kunnen zitten.

aangepast door johnno
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

zo dan het aantal besmettingen in de afgelopen 24 uur is in Nederland meer dan 2x zo hoog als in Spanje. We beginnen nu dus de uitkomst van ieders aanpak te zien. Wereldwijd is er nu een nieuw record gebroken van nieuwe besmettingen. Ik hoop het niet maar het lijkt erop dat we een second wave gaan krijgen die veel erger is dan de eerste enkel en alleen omdat mensen de regels aan hun laars lappen en denken dat het allemaal wel mee valt.

 

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/buitenland/artikel/5145611/corona-pandemie-virus-record-besmettingen-doden-wereld-covid-19?fbclid=IwAR3y2cAmJWHjYKFOTp6FS9TjbUMHrUUk2qWEIPSGiSQqNfBDsrSvEfZaF4M.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zeker.Wel veel paniekzaaierij om financiele redenen door onbekwame politici.Is hetzelfde resultaat en sterftecijfer van een erge griepgolf.Als elkeen zijn gezond verstand gebruikt is al die paniek en heisa niet nodig.Kost stukken van geld door veranderende adviezen elke 2 à 3 dagen.Commercie moet draaien hé.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zag vanmorgen ergens op een nieuwszender dat de wereld gezondheidsraad nu ook 180 graden gedraaid was en nu mondkapjes op alle plekken adviseert waar mensen samen komen in besloten ruimtes of waar de afstand moeilijk te bewaren is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voortschrijdend inzicht!

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gerrit B zei:

Zag vanmorgen ergens op een nieuwszender dat de wereld gezondheidsraad nu ook 180 graden gedraaid was en nu mondkapjes op alle plekken adviseert waar mensen samen komen in besloten ruimtes of waar de afstand moeilijk te bewaren is.

Dit had ik gisteren , hier al op dit forum gemeld. Mondmasker dragen en veilige afstand respecteren. indien ik zie dat dit niet kan, bijvoorbeeld op markten  in bepaalde warenhuizen, dan ga ik terug naar huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, kiekiek zei:

Kanker veroorzaakt alleen in Nederland al jaarlijks voor 50.000 doden en die mensen hebben vaak een lijdensweg gehad van jaren.

Jouw vergelijking gaat totaal niet op, indien je geen kanker hebt en je ontmoet iemand met kanker, dan zal die je daarmee zeker niet besmetten, met corona wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gesproken gaan we half juli voor 2 maanden met de auto naar Nederland, maar dit wacht ik het even af, misschien eind augustus, begin september, voel me hier toch veiliger ivm met besmettingen

 

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...