Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

16 minuten geleden, ceesv zei:

En niemand weet tot welke groep hij behoort, de vatbare of de immune.

https://www.nbcnews.com/politics/2020-election/trump-declares-himself-immune-covid-19-his-doctors-won-t-n1242851

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden, Tonskidutch zei:

vanwege het kortingskaartje dat bijna elke supermarkt uitgeeft aan haar klanten, kreeg ik een email van ***** dat de mondkapjes nu verplicht zijn

dat is mooi want zo weet je vooraf aan een bezoek dat je nu mondkapjes moet dragen bij hen

 

hoe je het moet opzetten en dragen is nog steeds niet aan de bevolking uitgelegd....... 😷

Het bijzondere van de huidige situatie is dat, ondanks dat het mondkapje wettelijk nog niet is geregeld, ik nu vrijwel niemand meer zie zonder mondkapje op: jong en oud, binnen en zelfs buiten op straat.

 

"Bijzonder" volk, dat Nederlandse volk...

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, minplus zei:

Toch wel.

Daar had je in het begin een keiharde aanpak met totale lockdown met testen, mondkapjes,  etc. waarna men geleidelijk de teugels liet vieren.

 

De kiezers hebben in ieder geval waardering voor het beleid van Jacinda Ardern.

Nieuw Zeeland lijkt momenteel een flinke aardverschuiving te ondergaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, johnno zei:

Nieuw Zeeland lijkt momenteel een flinke aardverschuiving te ondergaan.

Ik weet niet of "aardverschuiving"  nou zo'n goed gekozen woord is m.b.t. Nieuw Zeeland...😁

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels medische mondkapjes kunnen kopen, het kan dus wel voor de ´gewone burger´.

 

  • TYPE IIR mondkapje
  • Voldoen aan EN14683
  • Verpakt in sealbag per 50 stuks in handige dispenserdoos
  • hypoallergeen, glasvezel- en latexvrij
  • BFE > 99%
  • CE certificering
  • REF YLEN104
  • Non sterile
  • comfortabel en veilig
  • 3-laags
  • elastische oorbandjes
  • met neusstrips
  • Maskers: Hypoallergeen & glasvezelvrij
aangepast door kiekiek
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, kiekiek zei:

 

Twijfel of dit echt medische mondkapjes zijn door de kleur. De type aanduiding zou inderdaad medisch suggereren. Ik ben wel even benieuwd waar deze verkrijgbaar zijn Penthe. Misschien even via PM?

Ik woon in Spanje weet je nog :) de medishe mondkapjes koop ik gewoon bij de apotheek om de hoek hier(Farmacia). En die verkopen alleen maar goede mondkapjes. En de kleur is blauw of groen ligt eraan wie ze levert, je hebt zelfs nu geheel witte medish in zelfde model.

 

En de regering gaat hier de KN95 maskers in de ban doen, deze mogen over een maand niet meer verkocht worden in Spanje want er zijn te veel nep KN95 maskers op de Spaanse markt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

uh, hoe zat dat ook alweer met die kwalificaties van die mondmaskers?

:grin:

ga terug naar start

Ja er zijn heel veel mensen die nep maskers kopen bij de lokale Chinees of bij een vage supergoekope online shop. Betrouwbaar in verkoop hier zijn de officiele Farmacias.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Eduard07 zei:

 

Dan is dus eigenlijk je eigen opmerking over het NOS journaal ook fake news.

 

Ik doe trouwens aan fact-checking, en kan jouw conclusie over het NOS journaal niet beamen. Wel dat ze gekleurd zijn en feit/mening nogal op 1 hoop gooien, maar daarmee is het nog geen fake news.

Recent voorbeeld, George Floyd.

 

Het verspreiden van een valse doodsoorzaak terwijl bekend is wat de doodsoorzaak is. Dat is selectief winkelen.

 

Is dat erg?  Ja want je liegt de mensen voor en als het later toch algemeen bekend word, dan komt het verhaal, die informatie was ons niet bekend.

 

Waar heb ik dat toch eerder gehoord...Wij wisten het niet!

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Nieuw Zeeland is wel heel groot, maar er zijn toch maar relatief weinig mensen onderweg. Ik denk dat het daarom makkelijker is om dergelijke successen te boeken.

Voor zolang het duurt, want dat is ook wel al de derde keer dat ze "virusvrij" zijn.

 

Dat is waar en dat is wat ik eerder ook duidelijk probeerde te maken.

Zelfs in stedelijk gebied hebben mensen er ook veel meer ruimte dan wij hier.

Niettemin valt niet te ontkennen dat het beleid zeer succesvol is geweest.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...