Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

12 uren geleden, Penthe zei:

Ik wordt moe van een groep mensen in Nederland die maar blijven roepen dat mondkapjes niet werken en nu doet de TU delft daar vrolijk aan mee door een zooi fake mondkapjes te testen plus 1 echte. Tja fake mondkapjes zullen slecht of niet helpen. Voor mij is het 100% duidelijk dat als je een kapje draagt het aantal aerosolen wat normaal rondvliegt enorm verminderd wordt waardoor de kans op besmetting flink daalt. Zelfs het dragen van een dikke sjaal voor je mond en neus draagt daar aan bij want dat doen mensen standaard die een imuun ziekte hebben, deze zeggen dan ook nu dat een sjaal zelfs beter werkt dan een kapje.

 

Allemaal waar of niet het moge duidelijk zijn dat een kapje dragen altijd helpt omdat het een groot deel van de aerosolen stopt ver te versrpeiden, het gene niet gebeurd als je niets draagt.

 

Zijn mondkapjes nu wel of niet veilig? Kassa en de TU Delft hebben onderzoek gedaan.

 

 

Een aanrader om te bekijken!

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, kiekiek zei:

Een aanrader om te bekijken!

Wat had ik nou gezegd, het eerste mondkapje wat je ziet zonder de video te starten is al een fout kapje. Als je het over kapjes gaat hebben dan wel de juiste. Op een doos van die kapjes stond zelfs dat ze niet zouden werken, dan koop je zoiets toch niet. Laat staan dat je zelfs nog gaat testen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luister naar het commentaar op 7.06.

Dat geeft precies aan waar de maskers voor bedoeld zijn.

 

even wat feiten

Een normaal gezond iemand die niet zwaar lichamelijk werk verricht ademt per dag ongeveer 8000 liter lucht in en uit.

Dat doen we dus ongeveer 12 keer per minuut in ontspannen toestand en tot wel 80 keer bij inspanningen en gemiddeld ongeveer zo'n 25.000 keer per dag

Bij het uitademen stoten we afvalstoffen uit welke ontstaan na het verbranden van hoofdzakelijk suiker en dat is hoofdzakelijk kooldioxide en water.

Per dag ademen we ongeveer 300 - 400 milliliter water uit ofwel zo'n 3 kopjes koffie per dag. (dat is dus de waterdamp of ook wel de aerosolen genoemd die we zien als het buiten koud is)

Zou er dus een mondmasker bestaan waar niets langs of door gaat dan moet die minimaal 3 kopjes koffie kunnen absorberen als je hem de gehele dag op zou hebben.

Waanzin natuurlijk want dan zou een ieder met een pamper oid. voor zijn mond/neus moeten lopen.

Maar stel dat de uitstoot keurig over de dag is verdeeld dan stoten we 16ml per uur uit ofwel een half borrelglas per uur. (borrelglas is 33ml)

Je kunt denk ik op je klompen aanvoelen dat een polyester mondkapje hier vrijwel niets van opneemt en dus alle vocht naar buiten af zal voeren, voordeel hiervan is dat je mondkapje droog blijft, niet zwaarder wordt en het ademen makkelijk gaat. Een katoenen mondkapje zal al beter werken maar ook die neemt slechts ongeveer 8% vocht op.

Dus weeg je katoenen mondkapje 16 gram dan kan deze maximaal 8% van zijn gewicht aan vocht opnemen ofwel 1,3 gram, stoten we al 16ml uit dan heb je per uur al 12 mondkapjes nodig als deze alle waterdamp op zouden moeten vangen.

Een mondkapje van bamboe kan al 3 x eer vocht opnemen maar dan nog zijn er 4 per uur nodig om al het uitgestoten vocht op te nemen.

Neem je papier wat er speciaal voor bedoelt is om vocht op te nemen dan is het beste ongeveer 200gram per m2

Een gemiddeld mondkapje heeft een oppervlak van  240 cm2 en kan dan enkellaags maximaal 4,7 gram vocht opnemen en dubbellaags maximaal 9,4 gram.

Natuurlijk kun je het aantal lagen papier nog verder verdubbelen maar zelfs met 1 laag papier van een keukenrol wordt het al moeilijk ademen dus ongeschikt voor een mondkapje.

 

Dus ik weet niet wat men met de test heeft willen bereiken maar het kan niet anders dan dat gebruikte mondmaskers aerosolen/waterdamp door moeten laten of via de zijkanten laten ontsnappen willen we niet elke 10 min een nieuw kapje op gaan zetten of met een watertankje vol afgevoerde water(damp) rond gaan lopen.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind zulke berekeningen altijd belachelijk want ze komen nooit in de buurt van de werkelijkheid, maar dat heb je bij de meeste lab onderzoeken.

 

Ik heb een vriendin in Nederland die ook schrijfster is. Hier haar verhaal. Ik zal niet haar achternaam plaatsen enkel haar voornaam.

 

Celesta............

 

Voor mensen die van mening zijn dat mondkapjes niet werken dit:

Ik loop sinds 1993 met een immuunstoornis (27jr dus al); dat houdt in dat je door t minste of geringste een virus oploopt. Dat is dus al zo’n tienduizend keer gebeurd in die 27jr. OOK door mensen die GEEN klachten hadden. Ik heb het 3 keer overleefd en nu nauwelijks hersteld van een virus in 2013. Ik heb alledaagse virussen opgelopen en onbekende virussen uit verre landen waar ik uiteraard NOOIT geweest ben.

Ik weet dus als geen ander hoe je virussen oploopt en hoe je ze voorkomt. Ik ben jullie voortester geweest en had in 1998 al gauw door dat het dragen van een sjaal voor mond en neus goede bescherming geeft. In een kleuterschool naar binnenlopen, daar 15 minuten vertoeven, resulteerde in acute zware keelpijn, loopneus en hoesten zodra ik de school weer uitliep. Als ik naar binnen ging met sjaal voor mond en neus: GEEN problemen.

Conclusie:

- sjaal voor mond en neus helpt perfect ipv mondkapje

- ondanks dat anderen GEEN mondkapje dragen en jij WEL een sjaal voor mond en neus; ben je wel degelijk beschermd

- Dat mondkapjes NIET zouden werken is onzin (zie mijn 27jr ervaring)

- Mondkapjes of sjaalbescherming is wat mijn persoonlijke ervaring betreft alleen noodzakelijk als mensen te dicht in je buurt komen, bijv. in kleine en slecht geventileerde ruimtes

Iets anders:

Denk niet dat jij geen virus op kan lopen omdat je denkt dat je een goed immuunsysteem hebt. Als één van de dingen op dit lijstje bij jou past, is jouw immuunsysteem niet optimaal of in ieder geval negatief beïnvloed / in gevaar:

- Vlees eten

- Melkproducten consumeren

- Tarwe consumeren

- Witte meelproducten consumeren

- Suiker (ook in heel veel producten aanwezig zonder dat je het weet)

- Gefrituurde producten

- Roken

- Alcohol

- Drugs

- Teveel stress

- Te weinig slaap/rust

- Teveel doen

- Overmatig eten

- Chemische medicijnen nemen

- E-tjes tot je nemen (vrijwel in alle fabrieksproducten)

- In contact komen met verfluchten of andere chemische luchten (bijv. parfum, uitlaagassen uitstoot, raffinaderijluchten)

- Een belangrijk onderdeel laat ik bewust weg in dit lijstje omdat ik dan geband ga worden door de censuur die er sinds 2012 plaatsvindt om mensen dom te houden.

Dus zoals je ziet, staat zo ongeveer ieders immuunsysteem op het spel. Ik zal nog wel dingen zijn vergeten welke ik ooit uitgebreid in mijn boek heb beschreven, maar ik denk dat ‘t zo ook duidelijk is.

Even voor de duidelijkheid: ik was in 1998 al WAKKER en weet sindsdien wat er écht gaande is in de wereld. Dat wil niet zeggen dat ik niet objectief ben. Ik ben gewoon nog steeds zelf blijven nadenken.

Misschien wel de interessantste mededeling vh hele verhaal: ik draag geen mondkap. Nooit gedaan. Ga ik nu ook niet doen. Mijn sjaal werkt prima, maar alleen op de momenten dat ik dat goed acht voor mijn gezondheid.

~ Celesta

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Penthe zei:

Ik vind zulke berekeningen altijd belachelijk want ze komen nooit in de buurt van de werkelijkheid, maar dat heb je bij de meeste lab onderzoeken.

 

Die kunnen wel niet in de buurt komen met de werkelijkheid maar een aantal feiten staan gewoon vast nl. de hoeveelheid waterdamp die een ieder per dag uitstoot en de hoeveelheid water wat materiaal op kan nemen.

Het is dus belachelijk om te stellen dat wat voor mondkapje, sjaal of wat dan ook je gebruikt er geen aerosolen kunnen ontsnappen simpelweg omdat dit gewoon niet mogelijk is met standaard verkrijgbare materialen en om voldoende adem te kunnen halen.

Dat is dus ook een van de redenen dat het RIVM stelt dat mondkapjes niet/weinig helpen.

Wat je met een mondkapje wel bereikt is de uitstoot van grote druppels en dat deze zich ver kunnen verspreiden en deze grote druppels worden tot op dit moment gezien als de grootste oorzaak van het verspreiden van het virus.

Wat ook een feit is is dat als je dus een mondkapje/sjaal of wat dan ook gebruikt die na een poosje dragen vochtig aanvoelt dan zal deze meer water/aerosolen absorberen dan een die ook aan het eind van de dag nog droog is. (welke uiteindelijk beter is durf ik geen uitspraak over te doen)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat dan met de Valencia regio waar men trouw kapje draagt met vrijwel geen gevallen tov Madrid waarbij ze laks zijn met kapjes dragen en de boel helemaal uit de hand loopt met besmettingen, dat zegt volgens mij 100% meer dan een onderzoek.

 

35 minuten geleden, gerrit B zei:

Wat ook een feit is is dat als je dus een mondkapje/sjaal of wat dan ook gebruikt die na een poosje dragen vochtig aanvoelt dan zal deze meer water/aerosolen absorberen dan een die ook aan het eind van de dag nog droog is. (welke uiteindelijk beter is durf ik geen uitspraak over te doen)

Mijn kapje voelt nooit vochtig aan, daarom zeg ik ook een lab onderzoek zegt nog niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik stel het dragen van een mondkapje ook absoluut niet ter discussie maar vraag me alleen af wat men met de test heeft willen laten zien en toon aan dat wat men daar eigenlijk wil (het tegenhouden/opvangen van de aerosolen) gewoon niet kan met standaard verkrijgbare materialen en zelfs ook niet mogelijk is met de betere medische kapjes.

 

Dan kun je wel stellen dat een lab onderzoek niets zegt maar als je wilt voorkomen dat aerosolen vrij de lucht in gaan dan zal je die hoe dan ook ergens op moeten vangen of uit moeten filteren en absorptie van waterdamp is dan wel de meest eenvoudige methode.

Alleen heb ik bovenstaand laten zien dat zoiets gewoon niet realistisch is met de hoeveelheden waterdamp die we zelf uitstoten in combinatie met de gebruikte materialen.

 

Als jouw kapje nooit vochtig aanvoelt dan krijg je dus het verhaal wat ze in de test van Delft hebben laten zien nl. dat je kapje totaal niets helpt tegen het verspreiden van aerosolen en zo ongeveer alle aerosolen vrij de lucht in gaan door achter het kapje langs te gaan of er gewoon doorheen te gaan en dus voorkomt jouw kapje alleen dat grote druppels verspreid worden hetgeen dus op 7.06 minuten ook wordt aangegeven.

 

Wil je de verspreiding van aerosolen dus tegenhouden dan zal er een andere weg bewandelt moeten worden dan het gebruik van gewone, al dan niet medische, mondkapjes.

Tot die tijd zijn we gewoon aangewezen om standaard mondkapjes en mag het duidelijk zijn dat niet absorberende polyester kapjes minder goed werken tegen het verspreiden van aerosolen dan katoen en katoen weer minder dan bamboe enz.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, gerrit B zei:

Als jouw kapje nooit vochtig aanvoelt dan krijg je dus het verhaal wat ze in de test van Delft hebben laten zien nl. dat je kapje totaal niets helpt tegen het verspreiden van aerosolen en zo ongeveer alle aerosolen vrij de lucht in gaan door achter het kapje langs te gaan of er gewoon doorheen te gaan en dus voorkomt jouw kapje alleen dat grote druppels verspreid worden hetgeen dus op 7.06 minuten ook wordt aangegeven.

Ik denk dat sommige mensen spugen als ze praten en daardoor het kapje nat maken ik spuug niet als ik praat dus mijn kapje blijft droog, of misschien heb ik het kapje nooit lang genoeg gedragen dat kan ook. Ik heb hem nooit langer dan 3 uur op. Mijn kapje sluit goed af aan de zijkanten en bij de neus dus veel zal ik niet verspreiden richting een ander mens of deze moet wel heel dichtbij komen wat ik echter niet toelaat.

 

1 minuut geleden, Tonskidutch zei:

gaaf zeg

en ik maar jarenlang proberen om wakker te worden

happy_001.gif.dc0aa5dba3a886414b6f77a780359a56.gif

en weet nog steeds niet wat gaande is (goalkeeper)

Ze is een schrijfster, en in mijn ogen heeft ze op een hoop punten gewoon gelijk en is ze echt wel wakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou zeggen zet eens een goed kapje op en hou die een uurtje op, gegarandeerd dat deze ook bij jou nat is en dan puur en alleen maar van de waterdamp die je uitademt,

dat kan al met een katoenen of bamboe mondkapje maar gebruik je zoiets waarbij je het ventiel dicht zet

mondmasker.jpg.6fc1f0d4cd683255fd8e1ebe6eac8e9a.jpg

 

Dan zal je dat zeker gaan merken dat de binnenkant vochtig wordt aanzien deze wel goed aansluiten en alles door het filter moet en ook waterdamp/aerosolen grotendeels wordt tegen gehouden

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gerrit B zei:

 

Wat je met een mondkapje wel bereikt is de uitstoot van grote druppels en dat deze zich ver kunnen verspreiden en deze grote druppels worden tot op dit moment gezien als de grootste oorzaak van het verspreiden van het virus.

 

 

OK maar daar is de 1.5 meter al voor plus het niezen/hoesten in de elleboog, dus dan voegt een mondkapje nog steeds niets toe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Wil je de verspreiding van aerosolen dus tegenhouden dan zal er een andere weg bewandelt moeten worden dan het gebruik van gewone, al dan niet medische, mondkapjes.

 

 

Als er voldoende en voortdurend geventileerd wordt gaan aerosolen naar buiten, zodat een situatie binnen veel minder gevaarlijk wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Penthe zei:

Ik vind zulke berekeningen altijd belachelijk want ze komen nooit in de buurt van de werkelijkheid, maar dat heb je bij de meeste lab onderzoeken.

 

Ik heb een vriendin in Nederland die ook schrijfster is. Hier haar verhaal. Ik zal niet haar achternaam plaatsen enkel haar voornaam.

 

Celesta............

 

Voor mensen die van mening zijn dat mondkapjes niet werken dit:

Ik loop sinds 1993 met een immuunstoornis (27jr dus al); dat houdt in dat je door t minste of geringste een virus oploopt. Dat is dus al zo’n tienduizend keer gebeurd in die 27jr. OOK door mensen die GEEN klachten hadden. Ik heb het 3 keer overleefd en nu nauwelijks hersteld van een virus in 2013. Ik heb alledaagse virussen opgelopen en onbekende virussen uit verre landen waar ik uiteraard NOOIT geweest ben.

Ik weet dus als geen ander hoe je virussen oploopt en hoe je ze voorkomt. Ik ben jullie voortester geweest en had in 1998 al gauw door dat het dragen van een sjaal voor mond en neus goede bescherming geeft. In een kleuterschool naar binnenlopen, daar 15 minuten vertoeven, resulteerde in acute zware keelpijn, loopneus en hoesten zodra ik de school weer uitliep. Als ik naar binnen ging met sjaal voor mond en neus: GEEN problemen.

Conclusie:

- sjaal voor mond en neus helpt perfect ipv mondkapje

- ondanks dat anderen GEEN mondkapje dragen en jij WEL een sjaal voor mond en neus; ben je wel degelijk beschermd

- Dat mondkapjes NIET zouden werken is onzin (zie mijn 27jr ervaring)

- Mondkapjes of sjaalbescherming is wat mijn persoonlijke ervaring betreft alleen noodzakelijk als mensen te dicht in je buurt komen, bijv. in kleine en slecht geventileerde ruimtes

Iets anders:

Denk niet dat jij geen virus op kan lopen omdat je denkt dat je een goed immuunsysteem hebt. Als één van de dingen op dit lijstje bij jou past, is jouw immuunsysteem niet optimaal of in ieder geval negatief beïnvloed / in gevaar:

- Vlees eten

- Melkproducten consumeren

- Tarwe consumeren

- Witte meelproducten consumeren

- Suiker (ook in heel veel producten aanwezig zonder dat je het weet)

- Gefrituurde producten

- Roken

- Alcohol

- Drugs

- Teveel stress

- Te weinig slaap/rust

- Teveel doen

- Overmatig eten

- Chemische medicijnen nemen

- E-tjes tot je nemen (vrijwel in alle fabrieksproducten)

- In contact komen met verfluchten of andere chemische luchten (bijv. parfum, uitlaagassen uitstoot, raffinaderijluchten)

- Een belangrijk onderdeel laat ik bewust weg in dit lijstje omdat ik dan geband ga worden door de censuur die er sinds 2012 plaatsvindt om mensen dom te houden.

Dus zoals je ziet, staat zo ongeveer ieders immuunsysteem op het spel. Ik zal nog wel dingen zijn vergeten welke ik ooit uitgebreid in mijn boek heb beschreven, maar ik denk dat ‘t zo ook duidelijk is.

Even voor de duidelijkheid: ik was in 1998 al WAKKER en weet sindsdien wat er écht gaande is in de wereld. Dat wil niet zeggen dat ik niet objectief ben. Ik ben gewoon nog steeds zelf blijven nadenken.

Misschien wel de interessantste mededeling vh hele verhaal: ik draag geen mondkap. Nooit gedaan. Ga ik nu ook niet doen. Mijn sjaal werkt prima, maar alleen op de momenten dat ik dat goed acht voor mijn gezondheid.

~ Celesta

penthe, die schrijfster van jouw is zelf een virus, een orakel of een kwakzalver lijkt me. Niet meer geslapen sinds 1998, geen achternaam, ja dan maakt het niet meer uit of je weet waar je over praat. Een lijstje, (dat geldt in het hiernamaals) presenteren en daarmee denken, mensen slim te maken enkel en alleen omdat ze ervaringsdeskundige is, dit is een mooi voorbeeld van een complot-denkster. Bespaar ons  die onzin.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...