Ga naar inhoud


coronavirus, COVID-19 Deel 2


ceesv

Aanbevolen berichten

@Penthe, sorry voor mijn verkeerde inschatting en dat je nog heel lang met je vrouw in Spanje gelukkig mag leven.

 

Maar in NL heb je nog steeds de helft die de regels nog steeds negeren. Ook en vooral in de supermarkt en tankstations. Als je dan het personeel zonder kapje laat werken zorg je ervoor mensen erminder vaak komen en er korter verblijven. Dus precies wat de bedoeling is ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, moonchild zei:

@Penthe, sorry voor mijn verkeerde inschatting en dat je nog heel lang met je vrouw in Spanje gelukkig mag leven.

Excuus aanvaard, even goede forum vrienden.


Een gelukkig leven is wat iedereen verdiend. En mensen die regels niet naleven hou je helaas altijd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-10-2020 om 12:13, kiekiek zei:

 

 Had dan Gommers ipv de Jonge naast Rutte gezet.

 

Tja zou Gommers verstand hebben van politiek? of nog beter daar ambities in hebben?

De overheid vertrouwd op een instituut als het RIVM en om te proeven wat er in het veld gebeurd is het OMT in leven geroepen en daar zullen ze het mee moeten doen.

Luisteren naar die ander 16 miljoen bondcoaches is onbegonnen werk ondanks dat daar soms hele goede ideeën tussen zitten.

 

Nu roepen om eerder strenge maatregelen te hebben moeten treffen is een beetje dubbel, had de overheid 3 maand geleden alle vakanties verboden en de bewegingsvrijheid ingeperkt dan was de halve natie in opstand gekomen omdat men toch wel vakantie had verdient.

Ik kan me nog iemand herinneren die hier riep "ik ga hoe dan ook op vakantie".

Dus doe het maar eens goed.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik er van begrepen heb geldt bij het RIVM "wat niet getest is kennen we niet, weten we niet en doen we niets mee totdat we zeker weten dat het klopt"

Op zich een erg goede instelling maar in een erg snel veranderende omgeving het kan ook leiden dat je achter de feiten aanloopt.

 

Waar ik me eigenlijk over verbaas is dat na een dagje afwezigheid (gevalletje inbraak bij een klant wat met spoed opgelost moest worden) is dat niemand het heeft over het bijna feest wat is gevierd om de gedeeltelijk lockdown in te luiden.

Ongelofelijk wat ik gisteren gewoon op het nieuws hoorde dat cafés en restaurants vol zaten en in den Haag zelfs een partytent op loopafstand van het binnenhof vol zat met feestvierende gasten die nog even gebruik maakten van de laatste avond dat men uit kon gaan.

Ik vraag me dan  af "is het werkelijk zo slecht gesteld met het opleidingsniveau in Nederland dat men niet zelf kan bedenken dat als de overheid bepaalde instanties sluit vanwege een te groot risico dat het dan niet raadzaam is om daar naar toe te gaan"?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

oud nieuws dus.

Men vergeet wel eens dat het niet alleen jullie Hollanders betreft maar ook in alle andere landen gebeurt.

Dus de Menselijke traagheid (inertia) van grote groepen in de bevolking is overal hetzelfde.

Laat ze allemaal door een tunnel lopen (Loveparade Duisburg) en er sterven mensen omdat de rest niet tot stilstand komt, is op deze, onze huidige situatie ook van toepassing. Niet tijdig stoppen.

en ook in Duisburg werd de vinger eerst naar de overheid en BOA's gericht.

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gerrit, ik ben bang dat je de gevolgen ziet van 20 jaar onderwijs vernieuwing.

 

En zelf nadenken is tegenwoordig ongewenst, je moet een gewenst correct standpunt innemen.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, ceesv zei:

En zelf nadenken is tegenwoordig ongewenst, je moet een gewenst correct standpunt innemen.

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar je bedoelt toch niet dat je per definitie goed bezig bent als je op de automatische piloot tegendraads bent?  Dat lijkt me evenmin "zelf nadenken".

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden, ceesv zei:

 

En zelf nadenken is tegenwoordig ongewenst, je moet een gewenst correct standpunt innemen.

 

De overheid heeft niet zoveel pijlen op haar boog: afwachten op een vaccin.

 

In het bedrijfsleven was dit echt anders aangepakt, maar we hebben nou eenmaal te dealen met molens van de overheid die nou eenmaal langzaam draaien.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zal ik wel van een oudere generatie zijn die niet op school, maar gewoon vanuit huis heeft meegekregen om na te denken over de gevolgen van  je eigen handelen.

Probleem is wel dat dit stelletje hersenloze imbecielen (anders kan ik ze helaas niet noemen) wel de generatie is die nu "nog even nu het nog kan een biertje gaan happen" maar straks in maart wel naar de stembus gaan en over een aantal jaren de touwtjes in handen moet nemen/krijgen.

 

Mij is altijd geleerd elke actie heeft een gevolg en elk gevolg kan weer op een reactie rekenen.

Logische reactie zou dus zijn dat als er weer zoiets plaats zal vinden dat dit dan niet de volgende dag pas ingaat maar per direct om sommigen in de samenleving tegen zichzelf te moeten beschermen omdat ze dit zelf niet kunnen bedenken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
28 minuten geleden, Eduard07 zei:

Misschien begrijp ik je verkeerd, maar je bedoelt toch niet dat je per definitie goed bezig bent als je op de automatische piloot tegendraads bent?  Dat lijkt me evenmin "zelf nadenken".

Ik beschrijf mijzelf als een dwarsdenker, als iemand die problemen op een andere manier bekijkt en niet de gebaande gedachtenpaden volgt.

 

Dat is iets anders als tegendraads.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je er van uitgaat dat elk mens denkt is er dus niets aan de hand?

Helaas is dat niet zo als we samen een taak toebedeeld krijgen en bijna een kwart van de mensen denken dat die taak niet voor hen geldt daar ze immers imuun zijn.

 

So good so powerfull, I can walk through you there and kiss you all.

 

  • Like 1

Smile

Nat King Cole

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

"(kiss) my  *ss." , zou ik in het laatste geval eerder denken als "weldenkend mens". (Twee keer "dwars" is weer "recht". 😉 )

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De sport werd in Nederland wederom grotendeels stilgelegd, maar het kabinet maakte een uitzondering voor de twee hoogste voetbalcompetities. Met die beslissing heeft het overduidelijk gekozen voor de weg van de minste weerstand. Het (mannen)voetbal kent nu eenmaal veel supporters, en het stilleggen van die twee competities zou teveel kritiek opleveren.

 

De vrouwen kwamen zoals te verwachten was in opstand, want waarom zou de competitie bij de mannen mogen doorgaan, en niet bij de vrouwen.

 

Inmiddels is het hek van de dam, want ook andere sportorganisaties komen nu in het verweer. Waarom zouden hun hoogste competities moeten worden stilgelegd terwijl de sport van het grote geld ongestoord overeind kan blijven? Het vervelende voor het kabinet is dat die sportbonden het gelijk volledig aan hun kant hebben.

 

 

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...