Ga naar inhoud


Voordelen Canal Digitaal smartcard?


Verrekijker

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik vond dit forum omdat ik op zoek was over sateliet tv.
Veel gelezen maar maar niet dit:

Ik heb van iemand een schotel met duo-lnb, en een Sat801 ontvanger gekregen.
Geinstalleerd, en ik kan nu veel kanalen kijken die gratis zijn.

Nu zie ik op marktplaats dat er ook Canal Digitaal smarcards worden aangeboden zonder abonnement voor ca 50, 60 euro.

Heeft zo'n kaart iets te bieden zonder dat je een abonnement afsluit?
Lijkt me niet, maar wat is dan de waarde van zo'n kaart? Ik neem toch aan dat je zo'n kaart krijgt bij het goedkoopste abonnement?

Thanx!

 

$_84.JPG

aangepast door Verrekijker
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Beste verrekijker, een kaart dien je inderdaad te kopen, alleen verkoopt Canaldigitaal geen losse kaarten meer maar meer gesloten oplossingen waardoor veel mogelijkheden van een eigen ontvanger niet benut kunnen worden.

 

Na registratie van de kaart en het afsluiten van een abonnement bij Canaldigitaal kan je kijken.

 

Van Canaldigitaal kan je alleen tegenwoordig gesloten ontvangers met ingebouwde kaart kopen, of een ci module met ingebouwde vaste kaart.

Een losse, geactiveerde kaart, kan je in een ontvanger naar keuze steken met eigenschappen naar jouw wens

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En héél goed opletten dat ALS je zo'n kaart wil kopen EERST contact opnemen met Canal Digitaal of er geen administratieve sanctie op die kaart zit! Anders koop je voor €50,60 een hele dure ijskrabber..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvullend op voorgaand bericht en dus los van eventuele administratieve sancties, kan een kaart die op naam van persoon A staat NIET meer op andermans naam gezet worden. Ook niet d.m.v. het zo geheten overnameformulier. Dit is mij enkele maanden geleden meegedeeld door een medewerker van de CD klantenservice. Nu is mijn vertrouwen in de gemiddelde CD medewerker niet heel groot maar dit zullen zij toch wel weten neem ik voorzichtig aan. ;)

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 hours ago, Verrekijker said:

Beste,

Ik vond dit forum omdat ik op zoek was over sateliet tv.
Veel gelezen maar maar niet dit:

Ik heb van iemand een schotel met duo-lnb, en een Sat801 ontvanger gekregen.
Geinstalleerd, en ik kan nu veel kanalen kijken die gratis zijn.

Nu zie ik op marktplaats dat er ook Canal Digitaal smarcards worden aangeboden zonder abonnement voor ca 50, 60 euro.

Heeft zo'n kaart iets te bieden zonder dat je een abonnement afsluit?
Lijkt me niet, maar wat is dan de waarde van zo'n kaart? Ik neem toch aan dat je zo'n kaart krijgt bij het goedkoopste abonnement?

Thanx!

 

$_84.JPG

Als je geen abonnement neemt. (vanaf 19,95) heeft een kaart voor jou geen toegevoegde waarde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Feit is dat ze van Seca afwillen, dus gaan ze steeds meer uitsluiten. Net als Ziggo Irdeto. Alleen een bestaande Seca klant krijgt straks nog een kaart. Let masr op..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Mimisiku zei:

Feit is dat ze van Seca afwillen, dus gaan ze steeds meer uitsluiten. Net als Ziggo Irdeto. Alleen een bestaande Seca klant krijgt straks nog een kaart. Let masr op..

 

Elk systeem heeft een levensduur, de beveiliging is nog niet volledig ingezet, want ze kunnen de + nog aanzetten, ook dan blijft de Seca3 kaart werken mits de apparatuur gecertificeerd is, CI(+) modules als smartcards worden nog steeds door dealers verkocht.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De voordelen van een losse smartcard is dat je als je bijvoorbeeld thuis als op een camping wilt kijken, niet continu met je apparatuur hoeft te slepen, je neemt alleen de smartcard mee waar het abonnement op staat.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de info. Duidelijk. Ik heb niets aan zo'n kaartje zolang ik niet wil betalen voor de abonnee-kanalen.
Dat plan heb ik niet. Gelukkig zag ik nu ook dat ik de zenderlijst wel kan vernieuwen ook al heb ik geen smard-card van Canaal digitaal.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Verrekijker zei:

Iedereen bedankt voor de info. Duidelijk. Ik heb niets aan zo'n kaartje zolang ik niet wil betalen voor de abonnee-kanalen.
Dat plan heb ik niet. Gelukkig zag ik nu ook dat ik de zenderlijst wel kan vernieuwen ook al heb ik geen smard-card van Canaal digitaal.


 

 

Gratis via de schotel naar de Nederlandse talige of ondertitelde zenders kijken bestaat niet, uitzondering daarop is BVN.

 

BVN is een mix van de Nederlandse publieke omroepen en België, alleen eigen producties, uitzonderlijk een film als deze door de omroepen zelf geproduceerd is, maar meestal is het vooral nieuws met een vertraging van 12 tot 24 uur en langer. Belangrijke gebeurtenissen worden wel LIVE uitgezonden, dat zijn uitzonderingen.

 

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je wel kunt doen is bijvoorbeeld nieuws volgen op BVN en dan verder alles online gratis als uitzending gemist kijken, vrijwel alle programmas zijn naderhand gratis terug te kijken alhoewel sommigen na 6 a 7 dagen achter een betaal model gaan. Maar op deze manier is het wel mogelijk het meeste gratis te zien.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...