Ga naar inhoud


Joyne is failliet


Dreeke

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Verder verzocht ik om in het Joyne onderwerp niet over een faillissement van canaldigitaal te praten en gingen mijn opmerkingen verder over Joyne.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Praten over een faillisement van CDS is hier m.i. 'Not Done'. Wel is het noemen van Canal Digitaal i.s.m. het faillisement van Joyne reëel. Zij (Canal Digitaal) hebben immers de klantgegevens van (ex)Joyne overgenomen en zijn druk bezig deze klanten te benaderen met steeds conflicterende aanbiedingen...

De één krijgt een CI gratis, de ander voor de helft enz.

  • Bedankt 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Codx zei:

 

Nee, je speculeert zelf net zo hard mee.  Nogmaals je weet niks en loopt te gokken. Algemeen bekend zegt niks over de afspraken tussen deze 2 partijen wat ik ook al eerder heb aangegeven trouwens.  Stop met andere terecht wijzen als je het zelf ook doet!   

In tegenstelling tot jouw (imo off topic) reactie heb ik geen speculatie in CeesV reactie gezien. Hij stipt aan dat de hoge(stijgende)  doorgiftevergoedingen van Discovery en Eurosport een extra lastenverzwaring voor Joyne is geweest wat natuurlijk niet bevorderlijk is wanneer ja al in de rode cijfers zit.

Ik begrijp ook je punt niet dat CDS waarom het faillissement van Joyne het einde in zou luiden voor CDS. Dat CDS in overleg met de curator het klantenbestand en tijdelijk de diensten heeft overgenomen bewijst eerder het tegendeel. Vanwege de bekabelingsdichtheid in Nederland en de ontwikkelingen zoals IPTV, OTT, on demand platformen, zit er niet zoveel toekomstperspectief in satelliet-tv gericht op Nederland. Hoewel ik geen fan ben van CDS, moet ik ze wel nageven dat ze niet stil staan en wel met de ontwikkelingen mee gaan (bijv. OTT).

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, SimonLeBon zei:

In tegenstelling tot jouw (imo off topic) reactie heb ik geen speculatie in CeesV reactie gezien. Hij stipt aan dat de hoge(stijgende)  doorgiftevergoedingen van Discovery en Eurosport een extra lastenverzwaring voor Joyne is geweest wat natuurlijk niet bevorderlijk is wanneer ja al in de rode cijfers zit.

Ik begrijp ook je punt niet dat CDS waarom het faillissement van Joyne het einde in zou luiden voor CDS. Dat CDS in overleg met de curator het klantenbestand en tijdelijk de diensten heeft overgenomen bewijst eerder het tegendeel. Vanwege de bekabelingsdichtheid in Nederland en de ontwikkelingen zoals IPTV, OTT, on demand platformen, zit er niet zoveel toekomstperspectief in satelliet-tv gericht op Nederland. Hoewel ik geen fan ben van CDS, moet ik ze wel nageven dat ze niet stil staan en wel met de ontwikkelingen mee gaan (bijv. OTT).

 

Ben jij er bij geweest toen Joyne met Discovery heeft onderhandeld?  Nee?   Dan weet je ook niet wat er is afgesproken.. wat snap je daar niet aan? Je hoeft mij niks uit te leggen over stijgende doorgifte kosten maar dat zegt niks over wat Joyne heeft betaald, de afspraken per aanbieder kunnen enorm verschillen.  Wie weet hebben ze de eerste 2 jaar voor een habbekrats gekregen.   Als we het trouwens over doorgifte vergoedingen hebben is Fox Sports (nu ESPN) een heel mooi voorbeeld, Ziggo zei... onze klanten betalen geen voetbal belasting en FS zegt ieder abonnee betaald mee aan de FS zenders. Ook een typisch geval, wij weten niet wat ze in werkelijkheid hebben afgesproken. 

 

En voor de rest moet je beter lezen.. want ik denk dat je op een ander reageert. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-4-2021 om 14:38, joker55 zei:

 

Nou weinig hoor.....ik beheers prima de duitse taal, ben er ook veel, maar kijk bijna nooit naar duitse zenders (enige uitzondering sport op zaterdag 18 - 20 uur op Eins)   Waar ik een schurfthekel aan heb is bij engelstalige (amerikaanse) films dat eea wordt nagesynchroniseerd..   De bekende acteurs spreken opeens Duits.......niet aan te horen/zien, met als toppunt dirty Harry was opeens:  Der schumtziger Harry.  Enfin, weer een volgekotst ijsemmertje toen ik dat hoorde.  Ben dolblij dat hier ondertiteld wordt, al betaal je dan wel meer uitzendrechten....

Kijk nog even naar de vertaling van Dirty Harry in het Duits .....

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Deca zei:

Der schumtziger Harry....

...  ja, sorry, scherp opgemerkt (nu pas?) ik zag het later ook, maar kon het niet meer veranderen....  natuurlijk: schmuziger.  :)

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, joker55 zei:

...  ja, sorry, scherp opgemerkt (nu pas?) ik zag het later ook, maar kon het niet meer veranderen....  natuurlijk: schmuziger.  :)

 

Zonder naar het woordenboek te kijken, denk ik dat het nog niet helemaal goed is ..: wacht   ik kijk even op Google vertaal. \nee niet goed m z schmutzich

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-4-2021 om 18:51, Thijs-Rallye zei:

 

Dit, die vertaalde films, verschrikkelijk! Ik vind het zo'n gemiste kans ook dat ze niet 2 audio sporen uitzenden zoals de Britten doen. (al is het dan een narrator en het "gewone" spoor, maar het kan dus!)

Jawohl sir    ( het kan echt niet !!!! )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-4-2021 om 09:42, ceesv zei:

De keuze van de beveiliging wordt gedicteerd door de content providers.

 

Ik heb al veel eerder aangestipt, dat je de zegeningen van Canaldigitaal met een losse kaart voor de oude bestandsklanten moet koesteren.

 

Wanneer je vandaag een nieuwe provider start heb je niet de keuze hoe je het content wil beveiligen, tenzij je het gros van de gewenste zenders niet wil mogen doorgeven.

Ik had vroeger een abo met de oranje kaart. Kun je opnieuw aansluiten met deze kaart ( dus zonder CI module )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een losse kaart in je 'Mijn Canal Digitaal' portaal hebt, kun je die gewoon weer aanmelden. Ook kaarten overnemen middels contractovernameformulier is gewoon (nog) mogelijk (mits er geen betalingsachterstand is)..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 28-4-2021 om 13:25, ceesv zei:

Verder verzocht ik om in het Joyne onderwerp niet over een faillissement van canaldigitaal te praten en gingen mijn opmerkingen verder over Joyne.

 

En dan is het een feit dat Eutelsat kennelijk haar geld niet kreeg en de rest is dan speculatie.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16 april heeft Canaal Digitaal de zenders van Discovery Networks afgeschakeld. Toch heb ik op Discovery ID HD gewoon nog beeld echter zónder EPG... Morgen wordt het spannend.. Kijkrechten t/m 30-4-2021.. Misschien toch nog een update voor de Joyne CI module?? Op 1 juni gaan de zenders op 9°E definitief weg..

 

IMG_1400.JPG

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...