Ga naar inhoud


Is het al zomers weer?


Sprietje

Aanbevolen berichten


  • Moderator

Volgens mij zijn ze gefotosoept.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kranten kopten gisteravond: Spanje's eerste hittegolf van het jaar verbreekt alle records voor de maand mei.
In de regio's Valencia, Alicante en Murcia worden temperaturen tot 44 graden Celsius gemeten. Alarmfase 'rood', de hoogste van de vier fasen, is er afgekondigd.
Dit zijn temperaturen die normaal alleen in augustus voor kunnen komen.

Wat een prachtig strandweer!
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duidelijk is wel dat de stier hier los is :)

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kranten kopten gisteravond: Spanje's eerste hittegolf van het jaar verbreekt alle records voor de maand mei.

In de regio's Valencia, Alicante en Murcia worden temperaturen tot 44 graden Celsius gemeten. Alarmfase 'rood', de hoogste van de vier fasen, is er afgekondigd.

Dit zijn temperaturen die normaal alleen in augustus voor kunnen komen.

 

Wat een prachtig strandweer!

 

Duidelijk geen weer om te werken, :sleep:

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou er klopt toch het een en ander niet in de berichtgeving.
Om te beginnen was het geen hittegolf want die moet minimaal 3 dagen duren en het ging maar over 1 dag die zo extreem warm was.

Ook nog nooit van gehoord dat Carcaixent de warmste plek van Spanje is. Volgens Wikipedia is dat Córdoba, zie:
http://nl.wikipedia.org/wiki/C%C3%B3rdoba_%28Spanje%29

Een ook Granada en Sevilla doen aardig mee.
Sevilla heeft nog steeds het warmterecord van 51oC van 1876.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen toch....temperaturen van  42-45°C heb ik hier in Ras al Khaimah iedere dag en is heel normaal.

Daar lult niemand over.

In Dubai is het een paar graden koeler maar de nachten zijn daar duidelijk warmer. Onder de 30°C  komt de temperatuur niet ´s nachts.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een waanzinnige dag vandaag.

Om 14 uur piekte de thermometer naar 39,7 graden aan de Costa Calida 1km van zee in de schaduw en in de wind. Nu op dit moment zelfs over de 40 graden. Dit heb ik in al die jaren nog nooit meegemaakt. Als m'n geheugen me niet in de steek laat, heb ik hier nog nooit 38 graden Celsius gemeten.  Natuurlijk ga je eerst twijfelen of je thermometer nog wel klopt. Dus een tweede digitale thermometer er naast gehangen en tja, die wijst precies hetzelfde aan.

Ik heb maar snel m'n koelplaat voor de dag gehaald om onder de laptop te plaatsen. Er zijn in Spanje al duizenden laptops gecrashed omdat ze veel te warm zijn geworden. Computershops verklaren je voor gek als je in de zomer je laptop niet op zo'n ding zet, zie bijlage.

 

En heb ik het nu warm? Nee, helemaal niet want het waait behoorlijk. De soep waait van m'n lepel.

Dit is pas echt zomer. Hoera!!!

Nu weet je pas echt wat "Costa Calida" betekent, "hete kust".

 

Sprietje ik woon sinds begin 2000 in Spanje en maak enkel gebruik van laptops (handiger) en heb er nog nooit 1 op een koelplaat hoeven zetten, zolang je ze in Spanje zelf koopt heeft het meestal genoeg koeling tegen de hitte van het land, koop je het in Nederland dan tja kan het gebeuren dat de boel het niet meer bijhoud en oververhit geraakt hier. Maar als je gewoon een luchtstroom in de ruimte hebt door middel van een plafon fan of een andere stevige fan heb je die koelplaat ook niet nodig. Alicante betekend trouwens witte steen wat komt door enorme hitte en droogte. HIer geen duizenden gecrashte laptops en al helemaal geen winkels die een koelplaat aanraden, die zien je liever een nieuwe laptop kopen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...