Ga naar inhoud


Temperatuur in huis tijdens hittegolf?


Anoniem

Aanbevolen berichten


  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Klopt, dat is in Nederland niet anders.

Ik merkt dit vooral in ons zomerhuis aan zee, dat is slecht, of eigenlijk niet geïsoleerd. In de avond moeten we zelfs de kleding kasten openzetten anders gaan die in de nacht als kachel werken. :)

 

Aan de Belgische kust (Oostende) op dit moment 26 graden, met 7 graden zuidenwind.

Hier binnen nochtans lekker koel, heb airco :)))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier binnen 24 graden, slaapkamer boven op de zuidkant is na 2 dagen al tropisch 26 graden.

Alles dicht en rolluiken naar beneden. Mijn achtermuur loopt parallel aan de Astra1 19.2 graden.

Dus vanaf begin middag de zon erop en vanaf een uur of 4 tot laat in de avond vol de zon erop. 

Met dit soort dagen warmt de buitenmuur zeer snel op. Heb 's nachts om 3 uur de buitenmuur wel

eens op 50 graden gemeten.

 

 

Dordogne, huis uit 1830.

Buiten 42, mijn kantoor 22 en de huiskamer 19 (is nog nooit warner geweest). Ramen en deuren gewoon open.

 

 

Vast zo'n huis met van die lekkere dikke muren. Ga over 2 weken die kant op.

Met dit soort temperaturen kan ik niet wachten. Nu ook effe mijn bed uit omdat

ik niet kan slapen vanwege de warmte. En om 7.00 weer aan de bak :(

aangepast door Snoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben een huis uit 1916. Enkel steens, geen isolatie.

In de huiskamer was het gisteren 27,5. Maar wij hebben wel altijd alles open staan. We zijn niet zo van afgesloten ruimten.

 

In de slaapkamers wordt het na 2-3 warme dagen al snel 36 graden. De zon staat de hele dag op het huis met dakkapel, vandaar.

Dit voorjaar wel shutters en rolluik laten installeren, evenals zolder isolatie. Eens zien of het wat koeler blijft.

 

Overigens vorige week ook 2 airco's in de slaapkamers laten installeren. Heerlijk geslapen vannacht bij een graadje op 20 :D

 

 

@Catw

Mooie plaatjes, waar haal je die uit?

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, elektrisch....

De airconditioning komt van een chilling factory, paar km hier vandaan....die voorzien de wijk van koelte.

We kunnen het trouwens prima regelen.

Net zoiets als stadsverwarming maar dan andersom.

Voor het zwembad hebben we een agregaat om het water af te koelen.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje zetten ze een paar cm water op het plat dak.

In Nederland kun je de temperatuur in huis ook beperken door de bakstenen muren nat te spuiten waar de zon op staat.

Nachts de ramen open zetten en morgens weer dicht doen.

 

Hu ramen open zetten hier in ned tja zal wel koel blijven maar ook kaal als je in de morgen opstaat hier ligt op anderhalve km van mijn huis een asiel zoekers centrum(400 man ) die jatten als de raven zelfs de bbq zijn niet meer veilig in de tuinen haaa laat het dan maar wat warmer blijven in huis .

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, zoals ik al eerder schreef, gewoon je bakstenen muur met de tuinslang nat spuiten. Door de verdamping onttrek je een hoop warmte aan de stenen en blijven ze koud. Tja dan mag ik er wel van uit gaan dat je niet een hoop ijzer in het water hebt maar als je water hebt van het waterleidingbedrijf zal dat zeker niet het geval zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt je muren enkel nat spuiten als je een los staand huis hebt, wij kunnen de voorkant en achterkant wel nat spuiten maar helpt niets, in de ochtend de voorkant volle zon in de namiddag en avond de achterkant in de volle zon, huizenblok is gewoon verkeert neergezet zoals zovelen. Is gewoonweg niet over nagedacht. Stuk grond en drop maar neer.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zolder gister middag denk ik een 50 graden, in de woonkamer 24, na de airco aangezet te hebben, daarvoor 28 en stijgende, rolluiken naar beneden en ramen en deuren dicht.

0,0 geïsoleerd huis....

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Airco 21 graden. Boven en beneden. Zonder airco wordt het overal warm in deze omstandigheden, bij de een wat eerder dan bij de ander.

 

Ik zou iig niet meer zonder airco willen.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het temperatuur verloop over de laatste 3 dagen, Binnen en buiten temperatuur.

 

 

 

 

Temperatuur 1 - 3 Juli.jpg

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...