Ga naar inhoud


Hoeveel krygt zoeen asielzoeker nu die status heeft


1pm

Aanbevolen berichten


Tot nu toe krijgt een erkende vluchteling (toegelaten asielzoeker) bijstand op dezelfde basis als een Nederlander of een vreemdeling die hier ook al legaal woont, met een gewone reguliere verblijfsvergunning.

Onder dezelfde voorwaarden en beperkingen: dus o.a. ook sollicitatieplicht en uiteraard wordt gekeken naar het aantal uitkeringen achter de voordeur.

 

Er zijn plannen die uitkering voor juist deze groep te gaan verlagen. Maar zover is het nog niet.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra dit doorgevoerd zal zijn zal ook vrijwel direct de toestroom van asielzoekers met minimaal de helft afnemen.

 

Hoeveel ze krijgen en wat ze daarnaast allemaal gratis krijgen weet ik niet.

Maar hier zijn plaatselijk ook wat asielzoekers opgevangen in een sporthal.

Omdat er geen mogelijkheid was om eten te bereiden ed. kregen ze per persoon eet geld van 40 euro per dag per persoon.

Een gezin vader, moeder en 2 kinderen kregen dus elke dag 160 euro om te kunnen eten.

In de 10 dagen dat ze hier zijn geweest kreeg dit gezin dus maar liefst even 1600 euro.

Denk dat het dan wel logisch is dat men daar in opstand tegen komt als het hier vrij normaal is dat gezinnen voor nog geen 10 euro per dag rond moeten zien te komen of zoals ik laatst iemand sprak die na aftrek van alle kosten 120 euro per maand over had voor kleding en eten voor zichzelf en haar 2 kinderen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze mensen mogen tijdelijk! Bij ons bescherming zoeken, maar arm zijn ze niet. Ze lopen rond ( bepaalden) met smartphones die ik als belg niet kan kopen.

Als ze hier aanvaard worden, omdat ze gevaar lopen, zouden ze ook een verbintenis moeten ondertekenen, om een werk en integratie opleiding te volgen.

Hier moeten we soms als toevallige klant de kasiersters helpen, omdat bepaalden geen engels kunnen.

Ze krijgen eten, maar of ze daarvoor geld meekrijgen of een soort waardebon, of als dit geregeld wordt via het centrum weet ik niet.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra dit doorgevoerd zal zijn zal ook vrijwel direct de toestroom van asielzoekers met minimaal de helft afnemen.

 

De vraag was wat een asielzoeker krijgt die inmiddels een status heeft.

Jij hebt het nu over mensen die net aankomen en nog in afwachting zijn van een beslissing.

Die krijgen per persoon zeker geen € 40 per dag. De regelingen kun je hier nalezen: https://www.coa.nl/nl/asielzoekers

 

 

... arm zijn ze niet. Ze lopen rond ( bepaalden) met smartphones die ik als belg niet kan kopen.

...

Hier moeten we soms als toevallige klant de kasiersters helpen, omdat bepaalden geen engels kunnen.

 

Alles is uiteraard relatief.

Met zo'n smartphoneverhaal papegaai je ongetwijfeld anderen na die wel meer tendentieuze informatie verspreiden.

 

Aardig dat je personeel (en daardoor klanten) in een winkel helpt. Dat doe ik ook wel eens, in binnen-en buitenland. En neem dan de gebrekkige talenkennis van zowel personeel als klant voor lief.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

.... Omdat er geen mogelijkheid was om eten te bereiden ed. kregen ze per persoon eet geld van 40 euro per dag per persoon.Een gezin vader, moeder en 2 kinderen kregen dus elke dag 160 euro om te kunnen eten.In de 10 dagen dat ze hier zijn geweest kreeg dit gezin dus maar liefst even 1600 euro...

Bron???

 

Waar je dit vandaan haalt is mij een volstrekt raadsel.

Volgens de wettelijke regels krijgt een 4-persoons huishouden nog niet eens € 40,= per week laat staan per daf en de kinderen al helemaal niet.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat krijgt een asielzoeker in Belgie...

 

 

Asielzoekers krijgen alleen materiële hulp: een bed, maaltijden, sanitaire voorzieningen en kledij. Ook wel “bed-bad-brood” genoemd. Ze hebben ook recht op onderwijs, 7 à 8 euro zakgeld per week en mogen vrijwilligerswerk doen. Pas als de asielzoeker groen licht krijgt om hier te blijven, krijgt hij het statuut van erkend vluchteling. Dat statuut geeft hem het recht op een leefloon, ten minste als hij zelf geen voldoende inkomen heeft en wil werken. Dat leefloon varieert van 555 euro voor wie samenwoont tot 1.111 euro voor een gezin met kinderen. Een erkend vluchteling krijgt ook - net als Belgen – kindergeld en toegang tot onze gezondheidszorg. Tot 2001 kregen asielzoekers geld van de overheid, maar die maatregel is afgeschaft om misbruiken te vermijden.

 

Verder hebben ze ook rechr op pensioen als ze in hun land gewerkt hebben. Recht op gezinshereniging. Ze mogen reizen....

 

Er zijn Belgen die met minder moeten rondkomen.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zodra dit doorgevoerd zal zijn zal ook vrijwel direct de toestroom van asielzoekers met minimaal de helft afnemen.

 

Hoeveel ze krijgen en wat ze daarnaast allemaal gratis krijgen weet ik niet.

Maar hier zijn plaatselijk ook wat asielzoekers opgevangen in een sporthal.

Omdat er geen mogelijkheid was om eten te bereiden ed. kregen ze per persoon eet geld van 40 euro per dag per persoon.

Een gezin vader, moeder en 2 kinderen kregen dus elke dag 160 euro om te kunnen eten.

In de 10 dagen dat ze hier zijn geweest kreeg dit gezin dus maar liefst even 1600 euro.

Denk dat het dan wel logisch is dat men daar in opstand tegen komt als het hier vrij normaal is dat gezinnen voor nog geen 10 euro per dag rond moeten zien te komen of zoals ik laatst iemand sprak die na aftrek van alle kosten 120 euro per maand over had voor kleding en eten voor zichzelf en haar 2 kinderen.

 

suc6

 

Gerrit

ik werk nl bij een voedselbank en heb eens wat nagevraagd in zekere zin klopt het inderdaad dat ze 40 euri p/dag krijgen alleen de kinderen niet hoor tenminste als ze jonger dan 18 zijn wat ze erna krijgen weet ik niet nl .

een gezin met 2 kinderen krijgt dus bv die 10 dagen dan 10 x 40 maal 2 is 800 euro dat klopt wel , kostenverdeler is erniet bij , dit geld wel voor een ned als die bv met 2 personen wonen eentje heeft bijstand en de ander heeft een inkomen(of ook bijstand )

 dan krijgt degene met bijstand maar 50 % uitgekeert dit zal circa 500 euri zijn voor de hele maand .

 

Als ze status krijgen en een woning en huur en zorgverzekering  moeten betalen dan regelt dit de gemeente voor hun dan dit wordt afgetrokken van hun uitkering dan , de zorgtoeslagen krijgen ze ook niet of huurtoeslag .

 

Als je alles bij mekaar optelt zijn ze beter af als een nederlander hoor dat is niet alleen in ned dan in belgie en duitsland ook

 

Dit is zover ik heb bij mekaar kunnen onderzoeken nu

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat leefloon varieert van 555 euro voor wie samenwoont tot 1.111 euro voor een gezin met kinderen. 

 

Er zijn Belgen die met minder moeten rondkomen.

 

Die Belgen hebben ook recht op dat minimumleefloon, als ze willen werken.

Er zal wel iets bijzonders aan de hand zijn als ze het desgevraagd niet krijgen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat meesten van ons, wanneer ze alle bezittingen verkocht hebben, huis, auto t.v.  e.d., daarvan ook wel een smartphone kunnen kopen.  Hoe denk je dat die mensen de overtocht hebben betaald, ze hebben hun bezittingen overgedragen aan de mensen smokkelaars of helpers en tegen te lage prijzen verkocht. Natuurlijk heb je dan als vluchteling geld, zouden we ook hebben.

aangepast door peper

Mutant HD51 4K 2 keer, Xtrend ET4000, Openpli 7, Schotel Trax 64, 2x 1e Tripleblock lnb, Astra 1,2,3  / 2e Duoblock lnb, Astra 2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een asielzoeker met een iPhone 6 of zo ziet rondlopen, dan ga er maar vanuit dat het een clone is.

Die worden hier in Dubai voor onder de US$ 100  op straat aangeboden.

100 dollar voor een telefoon vind ik nog steeds behoorlijk veel geld...  geen van mijn telefoons was zo duur, maar dat terzijde.

Blijkbaar worden die smartphones veelvuldig gebruikt, en dan vraag ik me af waar ze dat abonnement dan van betalen. je hebt het over internationale data roaming, want ze reizen er lustig op los door heel europa...  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of iemand arm of rijk is heeft niets met z´n telefoon te maken.

In arm Afrika heeft iedereen tegenwoordig een gsm telefoon of zelfs een smartphone.

 

Wel eens van WhatsApp of BBM gehoord? Daarmee kun je gratis telefoneren als je een www verbinding hebt. En op een prepaid abbo kost dat weinig.

 

Ik gebruik het zelf als ik bijvoorbeeld in Duitsland ben. Kost me €uro 8,95 per mnd. daarvoor krijg ik 300 minuten telefoneren in alle Duitse netten, 300 SMS in alle Duitse netten en 300 MB. Flat HighSpeed.

Als die 300 MB op is gaat de snelheid terug naar 64kB/s en daarmee kun je nog prima telefoneren via WhatsApp of BBM.

 

Ik begrijp trouwens de bezorgdheid niet die er is over de vluchtelingen of ze wel of niet telefoneren mogen. Het zijn ook mensen hoor!

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Misschien kunnen de mensen die denken dat de vluchtelingen het veel beter hebben dan de Nederlanders zelf vluchteling worden, er schijnt nog wel plaats te zijn in Syrië o.i.d., plaats zat nu.

 

@1pm

Ben je bang dat de asielzoeker meer uitkering krijgt dan jezelf? Misschien kan je ruilen, jij in een AZC / Sporthal /Kerk / leegstaande gevangenis etc. en de vluchtelingen in jou huis? Dan ga je pas echt binnenlopen, € 40 per dag pp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...