Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Sjaak, wanneer je alleen blijft roepen dat je het niet gelooft is dat nu duidelijk genoeg gehoord en hoef je dat niet te herhalen.

Kom je met feiten, ben je welkom die hier met ons te delen.

 

Feit is, dat ik in Frankrijk, in de streek waar ik mijn stek heb, bij elke Nederlander een schotel met Canaldigitaal zie.

Net zoals ik bij elke Engelsman hier in Frankrijk ook een schotel op Astra 2 gericht staat. 

We zien op dit forum de nodige vragen van mensen die verhuizen naar het buitenland en die informeren naar de ontvangst mogelijkheden in het buitenland.

Sprietje krijgt regelmatig vragen over het uitrichten van schotels in Frankrijk en Spanje.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sjaak, ook dit mag jij misschien niet willen geloven, daar zijn wij nu intussen wel al aan gewend, ik ken maar een klein deel van die camper bezitters maar welke ik ken en dat is een aanzienlijk deel hebben allemaal stuk voor stuk een abo op CD.

 

Ik geef toe dat menigeen aan het mopperen is m.b.t. de omzetting van Astra1 naar Astra3 maar voor zo ver ik het tot nu toe mee maak gaat zowat iedereen maatregelen nemen om vooral Astra3 in Zuid-Europa te kunnen blijven ontvangen.

Daar gaat men behoorlijk ver mee want vaak moet een recent geïnstalleerde peperdure automatische schotel vervangen worden door een passend exemplaar.

Men wil immers zijn favoriete TV programma's niet willen missen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die 90.000 campers hebben allemaal een schotel op het dak en een abo bij CDS? dat geloof je toch zelf niet hé. :lol:

Je houdt niet op, he?

Ik begrijp dat jouw veronderstelling dat van de vele campers bijna niemand  een schotel heeft, geloofwaardiger is dan het tegenovergestelde? 

Dat geloof je toch zelf niet, hé?  :lol:

 

Op welke feiten baseer jij je twijfel?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb Sjaak(k) vriendelijk gevraagd alleen in dit item te posten met feiten, ik verwacht dat hij dit verzoek ter harte neemt.

 

Dit topic wordt weer een typisch Sjaak(K) topic.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die 90.000 campers hebben allemaal een schotel op het dak en een abo bij CDS? dat geloof je toch zelf niet hé. 

Dus ik draaide de vraag om die jij stelde. Want jij suggereert hierboven het tegendeel.

 

Inmiddels heb ik er hierboven ook een paar ondersteunende feiten bij gegeven. Nu ben jij aan de beurt.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben jij aan de beurt.

 

Gooi nu geen olie op het vuur. Ben de verstandigste en wil niet het laatste woord hebben.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gooi nu geen olie op het vuur. Ben de verstandigste en wil niet het laatste woord hebben.

Als ik het in een bepaalde geval bij het verkeerde eind heb, mag ik altijd even graag weten waarom.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

''Natuurlijk moet CDS soms wel eens opgeven hoeveel leden ze hebben. Daarvoor sturen ze natuurlijk geen persoonlijk bericht aan jou maar in het verslag van de vernieuwde mediawet wat aan de tweede kamer is gestuurd, staat precies in dat CanalDigitaal per april 2012 770.000 leden had, zie de bijlage op pagina 4. Dat het de afgelopen jaren een stuk minder is geworden heb je ook in de media kunnen lezen met de percentages er bij''.

 

Ok, Sjaak. Ik herinner me die discussie nu ook weer.

Echter, we zitten nu wel vier jaar later, en de ontwikkelingen staan niet stil.

Vier jaar geleden zag ik wel eens een camper bij een paar grote schotelbouwers hier in de regio staan. Nu is het schering en inslag, en zowel de campers als de schotelinstallaties die ik zie, zijn ook luxer geworden.

Als ik momenteel bij een van die dealers naar binnenstap, is het vaak minstens een half uurtje wachten tot ik aan de beurt ben.

Met name deze tijd van het jaar.

De schotelinstallaties die prominenter dan ooit in de showroom staan, zijn allerminst prijsklasse Triax.  ;)

Die trend zag ik het vorig jaar pas goed in het assortiment en de advertenties. 

En veel recreatie-abo's erbij, uiteraard. En 80 cm draaibare schotels op de camper, want 60 cm volstaat niet meer. Dat weten de camperbezitters inmiddels ook.

 

Megasats en Oysters, allemaal geen goedkope jongens.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat laatste geeft eerder een beperking van de aantallen.

 

Dat de verhouding tussen het aantal klanten in binnen en buitenland veranderd is wel te zien en is ook wel lochies.

In het Nederlandse straatbeeld zie je veel minder schotels dan voorheen.

Idem voor de Nederlandse campings. Zag je voorheen op een camping met +/- 1000 staanplaatsen +/- 900 schotels zijn er op dezelfde camping nu nog een +/- 20 over die met een schotel zich laven aan hun dagelijkse tv verslaving. De overigen kijken via Digitenne etc. 

Hoofd oorzaken zijn het schotel verbod, het verdwijnen van het goedkope Set Top Box pakket, de overschakeling naar twee satellieten voor het CanalDigitaal pakket en de weerstand voor een schotel aan de muur die vele autochtone bewoners hebben.

 

De Camper en Caravan verkoop zit in de lift maar of dit het verlies aan abonnementen goedmaakt valt naar mijn mening sterk te betwijfelen.

Van de eerder genoemde 770.000 zijn er waarschijnlijk nog een 600.000 over...

 

CanalDigitaal zit in zwaar weer, de durf investeerder heeft gelukkig diepe zakken ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal stond niet voor niets op de campingbeurs.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verhuren van je kaart is nu zelfs toegestaan en ook in het buitenland. Er wordt mee geadverteerd.!!

Deed je dit een paar jaar terug was je nog een crimineel in de ogen van CanalDigitaal.

Nu zijn ze zelfs blij bij CanalDigitaal dat ze zoveel ex criminelen een abonnement kunnen verkopen.

 

Bij de huidige financiële druk wordt alles vloeibaar ...

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaldigitaal stond niet voor niets op de campingbeurs.

En hun dealers ook.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...