Ga naar inhoud


Bij wie vliegt canaal eruit in 2016 ?


1pm

Aanbevolen berichten

Per 31 juli einde oefening voor CD bij mij thuis.

Na 15 jaar nu gekozen voor glasvezel alles in 1.

Binnenkort komt dan ook mijn visiosat te koop op deze site.

 

Herkenbaar. Een tijdje geleden ben ik ook overgestapt op glasvezel en alles-in-1. Ook na heel lang klant bij CanalDigitaal geweest te zijn. Schotel was heel leuk, kwaliteit was erg goed en dat je vele, vele FTA-kanalen kan/kon ontvangen was meegenomen.

 

Maar TV kijken verandert. Niet meer voor de buis hangen en wachten totdat een programma begint; maar on demand kijken op het tijdstip (en de plek) die jou uitkomt. Dat gaat heel veel beter via internet dan via de satelliet. TV kijken doe je tegenwoordig ook op je tablet, of telefoon. Leuke films en series kijk je tegenwoordig ook on-demand, bijvoorbeeld via Netflix. 

 

Ik heb mijn CD abbo nog even aangehouden voor de camping. Maar dat werd te duur, omdat in combinatie met alles-in-1 digitenne erg goedkoop is. Natuurlijk is de kwaliteit iets minder dan via de schotel, maar wat mij betreft alleszins acceptabel, al helemaal als het vooral gaat om het kijken naar nieuws, actualiteiten en een beetje infotainment. Overigens heb ik op die camping mijn schotel nog wel staan en kan ik 1001 FTA-zenders ontvangen. Maar ik merk dat ik steeds minder zap in de hoop iets leuks tegen te komen en steeds vaker mijn tablet pak om op een on-demand platform een leuke film of serie verder te kijken.....

 

Over die camping: er zijn ondertussen campings die per standplaats een digitale aansluiting leveren voor internet en digitale televisie...... Dat is de toekomst.....

 

Ik was altijd wel tevreden over CanalDigitaal als bedrijf. Die keren dat ik kontakt met ze had, deden ze netjes wat ze beloofd hadden. Dat er commerciële wijzigingen plaatsvinden zoals prijsaanpassingen en pakketaanpassingen vind ik wel logisch (hoewel het niet altijd leuk is). Wat ik niet zo goed begrijp is de emotie die dat bij sommigen veroorzaakt op dit forum. Ik word dagelijks belazerd door bedrijven die prijzen of produkten wijzigen. Variërend van de speelgoedwinkel, de benzinepomp, de snakcbar, tot mijn energieleverancier of de post. Overal zijn prijzen in beweging, of ga je meer betalen voor minder. Wat is er mis mee dat CD dat ook doet?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niemand WIL meer gaan betalen, niet voor CD en ook niet voor iets anders. Wil je wel graag betalen kan ik je mijn bankrekening nummer via een prive bericht  wel aan je vermelden :)

 

Het gaat ook om waar je voor betaald(aanbod) en hoe er omgegaan wordt met klanten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom meerderen hier een aversie hebben tegen de NL TV, snap ik niet.

Voor mij is er genoeg te zien, o.a. de originele versie van Britse detectives, verder zie ik graag documentaires en reisprogramma's.

 

Maar ja ieder zijn meug.

 

Wat wel veranderd moet worden, het per se moeten doorgeven van 30 zenders, mijn abo zou bestaan uit alleen de NPO.

Commerciëlen, ook buitenlandse, kijk ik nooit of het moeten detectives zijn op ITV, via filmon.

Dit is in mijn ogen een voorbeeld voor alle andere commerciëlen, veel meuk, maar ook veel goeds.

Laatste heb ik nog nooit gevonden bij RTL/SBS, of het moet Boulevard zijn met Albert Verlinde :mad: .

 

 

CD zou concurrentie moeten krijgen, helaas is NL daar te klein voor, dus zit ik vast aan de verplichte 30 zenders, waar 

ik er maar 3 van kijk.

BVN is voor mij geen optie, alleen programma's die Nederlands of Vlaams zijn, dus o.a. geen Britse detectives.

 

Het wordt tijd voor steunzenders, Digitenne in DVB-S2 HD,  in Spanje en Turkije, met daarop alleen de NPO/VRT en liefst gratis  ;) .

 

Wat betreft CD, heb een enkele keer moeten bellen en werd altijd vriendelijk en adekwaat geholpen,

dus ik blijf bij CD.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je wel graag betalen kan ik je mijn bankrekening nummer via een prive bericht  wel aan je vermelden :)

 

 

Niemand betaald graag meer, of je nu wil of niet, vaak heb je geen keus en je mag gerust je rekeningnummer doorsturen hoor Penthe, ik zal hem met plezier gebruiken om de "Turteltaks", mijn verhoogde elektriciteitsfactuur, mijn verdubbelde waterfactuur en nog zoveel meer betalen. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

CD zou concurrentie moeten krijgen, helaas is NL daar te klein voor, dus zit ik vast aan de verplichte 30 zenders, waar 

ik er maar 3 van kijk.

BVN is voor mij geen optie, alleen programma's die Nederlands of Vlaams zijn, dus o.a. geen Britse detectives.

 

Concurrentie zou niets uitmaken, ook de concurrent is verplicht 30 zenders door te geven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Concurrentie zou niets uitmaken, ook de concurrent is verplicht 30 zenders door te geven.

 

Geeft Digitenne 30 zenders door?

 

Waar staat dat er 30 zenders door gegeven moeten worden?

 

Is CDS niet zo'n constructie ala de Nederlandstalige RTL zenders (Luxemburg)

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, het is bij  wet verplicht, CD heeft zelfs een boete gekregen omdat het settop box pakket niet voldeed aan de wet.

In dezelfde wet is een uitzondering gemaakt voor Digitenne.

 

Wil je dat dit verandert, kan je volgend jaar? het juiste hokje rood maken in het stembureau

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het is bij  wet verplicht, CD heeft zelfs een boete gekregen omdat het settop box pakket niet voldeed aan de wet.

In dezelfde wet is een uitzondering gemaakt voor Digitenne.

 

Wil je dat dit verandert, kan je volgend jaar? het juiste hokje rood maken in het stembureau

 

De uitzondering van Digitenne zal in de bandbreedte zitten van het aantal te plaatsen zenders, maar dan had men de telecomband minder ruim moeten maken, dus een wat slecht excuus.

 

Ik probeer al jaren door een ander vakje rood te kleuren wat zoden aan de dijk te zetten, maar blijkbaar zijn er te veel schapen in Nederland.

 

Edit:

 

Met te veel schapen bedoel ik mensen die nooit anders stemmen dan ze ooit geleerd is.

 

Wat mij betreft mag de hele DVB-T(2) band straks geveild worden per TV zender, net als dat met de radiobanden is gebeurd en dan FTA worden uitgezonden zoals in veel andere landen al gebeurd.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je dat dit verandert, kan je volgend jaar? het juiste hokje rood maken in het stembureau

 

Bij welke partij moet ik dan zijn om het verplichte minimum uit de wet te krijgen?

 

Is er eigenlijk wel een partij die aan dit fenomeen aandacht heft besteed bij de lopende procedure tot wijziging van de Mediawet?

Ik meen alleen het nodige te hebben gelezen over met name de positie van de NPO.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb altijd pijn in mijn hart als ik lees, dat weer een satelliet hobbyist na 15  jaar de brui eraan geeft. :(  Hopelijk beklaag je het niet, wacht nog even met de boel te verpatsen.

Natuurlijk is het jammer te stoppen met deze hobby.

Echter is het niet helemaal ten einde.

Heb voor alleen Astra 1 een oplossing met een DigiDish 45 vanTechnisat.

Dit natuurlijk voor BVN en de vele Duitse zenders.

Tevens blijft de Digit Isio S1 ook behouden.

Alles wat ik dan nog kijk via de schotel is gratis.

TECHNISAT DIGIDISH 45

ALPS TWIN LNB

TECHNISAT DIGIT ISIO S

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk is het jammer te stoppen met deze hobby.

Echter is het niet helemaal ten einde.

Heb voor alleen Astra 1 een oplossing met een DigiDish 45 vanTechnisat.

Dit natuurlijk voor BVN en de vele Duitse zenders.

Tevens blijft de Digit Isio S1 ook behouden.

Alles wat ik dan nog kijk via de schotel is gratis.

Goed zo. :) Maar ik durf te wedden dat je in de toekomst toch weer wat meer zal willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, de ideale oplossing is een beetje van dit en een beetje van dat....

 

Accepteren dat de ideale oplossing niet bestaat maakt het leven een stuk relaxter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om weer on topic te komen het is niet eerlijk dat vele TSBP klanten het basis pakket voor 10 euro krijgen.

 

Of het is niet eerlijk dat velen voor het basis pakket 15.95 betalen.

 

Ik ga straks voor die 10 euro en wel voor onbepaalde tijd.

 

lukt dat niet dan voor 6 euro het basis pakket bij Telfort.

 

Ben de chaos bij CD echt zat.

waar haal je vandaan dat tv 6 euro per maand kost bij Telfort...  In Nederland heb ik Telfort internet, zonder tv oid, want ik kijk FTA via satelliet...

Als ik kijk op "mijn Telfort" staat er dat ik ook TV kan nemen voor 12.50 per maand... dat is meer dan het dubbele van wat jij schrijft....  en ik ben al 8 jaar klant bij telfort....   maar goed, in die zenderlijst zit toch niet echt iets wat de moeite waard is wat ik nu niet gewoon FTA kan zien.  maar 6 euro is aantrekkelijk...  12.50 is veel te veel vind ik.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...