Ga naar inhoud


Canal digital dreigt met Incasso bureau


sattos
Ga naar oplossing Opgelost door sattos,

Aanbevolen berichten

November 2015 heb ik telefonisch contact opgenomen met Canal digital om mijn settopbox pakket stop te zetten.Hiervan heb ik paar dagen later een bevestiging van ontvangen.

 

Vorig week heb ik ineens een smartcard ontvangen van Canal digital.Ik heb om niks gevraagd.Vandaag heb ik een brief ontvangen waarin staat dat ik 6.05 euro binnen 10 dagen moet betalen.Anders schakelen ze incasso bureau in.

 

Wat nu

Link naar reactie
Delen op andere sites


Schrijf ze een briefje dat je had opgezegd en dat ze dit hebben bevestigd.

Zet er in dat je geen kaart hebt besteld en dat ze die bij je kunnen komen ophalen.

 

Mochten er brieven van een incassobureau komen dan kun je daar n ieder geval wel per mail mee corresponderen. Schrijf dan dat je de vordering bestrijdt en stuur de correspondentie van en met CD mee.

Voor € 6,05 gaan ze echt geen kosten maken.

En dan nog. Komt er een dagvaarding dan schakel je mij in om verweer te voeren. CD betaalt dan die kosten (als je het zelf doet vang je niets).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

incasso is niet enkel eenrichting verkeer

pik binnen het is winter

indien jouw IBAN bekend is bij de andere partij kan die boekingen plaatsen maar jij kunt ook elke boeking stoppen en retour boeken of zelf definitief blokkeren

 

de tegenpartij is altijd per wet gevraagd om aan te tonen dat de boeking rechtmatig was of is

levert men dat bewijs niet binnen x dagen is incasso onmogelijk

 

met een heldere bevestiging van het opzeggen van je abonnement lijkt dat dus eenduidig

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij heeft dat bedrag van €6,05 niets te maken met de nieuwe kaart want die oude kaarten worden bij iedereen gratis omgeruild zonder dat je er om gevraagd hebt.
Het gaat zoals Mojo al schrijft waarschijnlijk over een maand Settopbox pakket.
Je hebt 1 maand opzegtermijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En die maand is geen kalendermaand maar wordt gerekend vanaf de dag dat je hebt opgezegd.

Was dat in november dan krijg jij dus geld terug.

Was het ergens in december dan betaal je nog een stukje van januari.

 

Wat het ook is, het lijkt me dat in het ene geval jij en in het andere geval CD naar die centen kan fluiten.

Maar formeel kan CD je aanpakken voor haar deel over januari. Dat wordt dan tenminste € 40 duurder voor je als het wordt doorgezet.

Controleer eens goed de data.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Normaal zou zijn dat men dan een rekening krijgt voor dat bedrag.

Wanneer je die niet betaalt, een aanmaning, en daarna de incasso brief.

 

Heb je in de post of via jouw "Mijn Canaldigitaal" nog een eindafrekening gehad?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb op 25 decemebr 2015 telefonisch opgezegd.

 

dit is antwoord van canal digital:

##########################

Hartelijk dank voor uw email.

 

U geeft aan een aanmaning van zes euro te hebben gehad, terwijl u uw abonnement al heeft opgezegd.

Volgens onze administratie komt de zes euro door de periode van 1 december tot 26 december toen het abonnement ook daadwerkelijk afgesloten is.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

 

Met vriendelijke groet,

 

Marlous Visser

Klantenservice CanalDigitaal

##################

 

 

wat moet ik hiermee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon betalen.

Men heeft je denk ik netjes behandeld door de opzegging per direct in te laten gaan en niet pas per 26-01-2016.

Tenzij je kunt aantonen dat je heel 2015 al vooruit had betaald (en niet 12 maanden van december 2014 t/m november 2015).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ligt het toch wat anders.

Je hebt een maand opzegtermijn. Hoe je betaalt is niet relevant. Je betaalt dus nog t/m 25 januari 2016.

Beter had je in november gebeld.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerste Kerstdag gebeld met CD?

Lijkt me een typefout.

Als je 25 november bedoelde dan heb je  op tijd opgezegd en kan (aangezien je heel 2015 al had betaald) over 2016 niets in rekening worden gebracht. Je hebt dan zelfs recht op geld terug, mogelijk helemaal € 3,95

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...