Ga naar inhoud


Brussel


mereltje

Aanbevolen berichten

Ja,  radio is een beter medium sowieso.

Maar ze doen de moeite om hun codering weg te nemen zodat in het buitenland en niet TVV klanten toch kunnen zien.

Ik denk dat er toch enige Nederlanders even hebben gezien wat er aan de hand was.

Als er iets gebeurt in Frankrijk of UK kijk ik ook naar de plaatselijke nieuwszenders.

Proximus en Telenet hebben ook hun Fon's opengezet voor iedereen trouwens.

Voor M7 brengt dit niets op hé, ze doen het uit vrije wil zonder er iets aan te verdienen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik was door mijn verblijf beperkt. maar de weinige tijd, dat ik eens kon, zag ik bij internationale nieuwszenders meer professionalisme dan de Vlaamse zenders.

Met het openzetten van een codering bereik je ook mensen, die het misschien beter niet zien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Internet is sneller en uitgebreider met de nieuwsvoorziening.

Nu lag het gsm netwerk wel even plat op Zaventem maar een tv met satelliet verbinding had niemand daar bij de hand.

 

Ik zag vooral (Belgische) reporters met hun mobieltje aan het oor verslag doen. Slechte verbindingen.

De beelden waren wel goed. Is zo'n reportagewagen niet geschikt voor het geluid?

 

Leek me gisteren daar een "paradijs" voor feedhunters. Maar dat zijn rampen helaas altijd.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo handig bij calamiteiten blijkt.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn we direct van die leegstand af in de gevangenissen!

 

Tja, wat wil je als onze rechtertjes iedere crimineel weg laat komen met een paar uur schoffelen....

 

En wat de gebeurtenissen in Brussel betreft:

 

Triest, maar ieder volk krijgt de samenleving die het verdiend cq. zelf gekozen heeft........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat die criminelen onder de neus van de veiligheidsdiensten dit allemaal langdurig hebben kunnen voorbereiden, roept bij mij toch wel de nodige vragen op.

 

En bij anderen ook blijkbaar: http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160323_02198771

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat de anderen maar eens eerst naar zich zelf kijken.

In Amerika sterven er elke dag mensen door de wapens en in Spanje hebben ze ook al aanslagen gehad en zo kan ik nog even

door gaan.Het is altijd gemakkelijk over iemand anders te spreken maar het is te hopen dat zoiets bij niemand nog gebeurd.

 

.mvg Abuelo

 

.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                  D                           a               t                  de anderen maar e

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet zo handig bij calamiteiten blijkt.

Bij onze (naar mijn mening) stelletje amateurzenders hebben ze waarschijnlijk nog niet gehoord van satelliettelefoon, of bepaalden hebben ons nog niet genoeg reclame door het strot geduwd om geld te hebben, om zo'n exemplaren te kopen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we nu behoorlijk of topic gaan.

Het ging hem hier over het ongecodeerd uitzenden van de regionale zenders bij een aanslag. 

 

Bij mij is de nr 1 van nieuwszenders BBC world.

Maar bij dergelijke zaken heeft vb. de BBC niet het nodige aantal mensen en materiaal ter plaatse om een compleet verslag te doen.

Dus zij maken gebruik van de beelden van de lokale zenders.

Nu konden we gratis kijken naar die lokale zenders, of hun conclusies en meningen terecht waren laat ik in het midden.

Sky news en BBC, tot zelfs CCN en Fox News namen oa veel beelden over van VTM en VRT.

Je mag niet vergeten dat de reporter van zo een lokaal station vaak agenten persoonlijk kent die ze kunnen aanspreken voor meer info en de buurt..

 

En of de daders nu eigenlijk gangstertjes waren of kleine criminelen of drugdealertjes met het IQ van een biljardbal hoort niet bij dit topic.

Ik kijk af en toe eens naar feeds, en vooral bij de commerciële zenders maakt men gebruik van het gsm netwerk voor terug spraak.

Ik dacht dat de VRT in de jaren 70 en 80 nog gebruikt maakte van fm uitzendingen op VHF, maar die zijn niet zo handig als het gsm netwerk..

Het Astrid netwerk zou mogelijks een oplossing zijn, maar ook dat net was ook verzadigd. Ze hebben twee hulpantennes moeten inzetten om het werkende te houden.

 

Voor de discussie over het politieke gedeelte zouden we beter een nieuw topic openen.

aangepast door Edwin
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Sky news en BBC, tot zelfs CCN en Fox News namen oa veel beelden over van VTM en VRT.

Je mag niet vergeten dat de reporter van zo een lokaal station vaak agenten persoonlijk kent die ze kunnen aanspreken voor meer info en de buurt..

 

 

Op de Zweedse tv (zowel SVT als TV4) worden altijd beelden van "RTL Belgium" gebruikt... het staat altijd rechtsboven in het beeld....  Ik vraag me af welke zender dit dan mag zijn.  Ik heb hier in de diverse bijdragen nooit iets over deze zender gehoord...  de beeldkwaliteit is erg matig, maar ja, dat is altijd bij dit soort nieuwsberichten.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...