Ga naar inhoud


VRT stopt al op 1 juni met Teletekst


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Dan is, een tablet of een smart telefoon de beste oplossing als vervanging van de wegvallende teletekst informatie voorziening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Alles went, na een week weet je niet beter, en kom je tot de ontdekking dat een tablet naast je stoel vele voordelen heeft.

Teletekst in Nederland was trouwens ook via internet te zien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je kan gelijk hebben, maar al ouder worden krijg ik soms een hekel aan al die virtuele toestanden. Als ik hier de jonge gasten bezig zie, dan heb ik soms medelijden, leven gewoon in een andere wereld, kunnen gewoon niet meer zonder, zijn echt verslaafd aan die dingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vrt had ook een teletekst app, die ik gretig gebruikte. Die zal dan waarschijnlijk helaas ook verdwijnen.
Als iedereen er vet genoeg mee verdiend, dan komt HBBtv misschien. Maar met die miljoenen besparing die er weer aankomt?

Eigenlijk is die ondertiteling op 888 ook overbodig, want ze kunnen toch gewoon de ondertiteling meesturen met dvb sub (hopelijk juist geschreven). Ze hebben destijds toch de technologie daarvoor uittgevonden, maar in ons land nog niet gebruikt. Erger nog, bepaalden gaan gewoon ondertitels geven op het scherm, als ze een programma tonen van onze noorderburen die perfect verstaanbaar is  :angry:  :mad: . Om meteen weg te zappen!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een smart tv kan je kiezen voor de HLN app, zeer uitgebreid nieuws en sport voor de Vlamingen.

 

http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/1854180/2014/04/15/Download-nu-onze-nieuwe-app-voor-Android.dhtml

 

Voor I phone: https://itunes.apple.com/be/app/hln.be-mobile/id403025567?mt=8

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een smart tv kan je kiezen voor de HLN app, zeer uitgebreid nieuws en sport voor de Vlamingen.

 

http://www.hln.be/hln/nl/4124/Multimedia/article/detail/1854180/2014/04/15/Download-nu-onze-nieuwe-app-voor-Android.dhtml

 

Voor I phone: https://itunes.apple.com/be/app/hln.be-mobile/id403025567?mt=8

Inderdaad, dat ken ik maar je moet wegzappen van je film en dat is nu net niet wat ik wil. @Mereltje, de buurman vragen heeft geen zin, is nooit thuis. ;)

aangepast door astro iris
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja je kan gelijk hebben, maar al ouder worden krijg ik soms een hekel aan al die virtuele toestanden. Als ik hier de jonge gasten bezig zie, dan heb ik soms medelijden, leven gewoon in een andere wereld, kunnen gewoon niet meer zonder, zijn echt verslaafd aan die dingen.

 

Mijn (helaas gestorven) moeder kon met internet niks beginnen. Ze had een gewone TV met teletext. En ze besteedde veel tijd met aandelen. D.m.v. de teletext op RTL-Z en de NPO zenders destijds kon ze prima in de gaten houden hoe de het met de beursnotities ging. De teletext kon ze goed bedienen. Ze was er de hele dag mee bezig en is een hobbie van haar geworden.

Ik ben er zeker van dat er meer mensen zijn die veel van teletext gebruik maken omdat ze geen internet hebben.

 

Daarom vind ik het eigenlijk een schande dat zulke diensten worden afgeschakeld.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stamt nog uit het anologe tijdperk, dus de toekomst ervan is over en uit.

 

Wat een nonsense.

Teletext is prima in de DVB stroom te integreren en heeft zodoende niets met analoge TV te maken.

Verder kan teletext heel makkelijk geintegreerd worden met de web-service van een bepaalde zender. De kosten zijn minimaal.

Bijna alle zenders in Europa maken gebruik van de produkten van de firma F.A. Bernhard die de hard & software ter beschikking stelt:  http://www.fab-online.com/index.htm

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn (helaas gestorven) moeder kon met internet niks beginnen. Ze had een gewone TV met teletext. En ze besteedde veel tijd met aandelen. D.m.v. de teletext op RTL-Z en de NPO zenders destijds kon ze prima in de gaten houden hoe de het met de beursnotities ging. De teletext kon ze goed bedienen. Ze was er de hele dag mee bezig en is een hobbie van haar geworden.

Ik ben er zeker van dat er meer mensen zijn die veel van teletext gebruik maken omdat ze geen internet hebben.

 

Daarom vind ik het eigenlijk een schande dat zulke diensten worden afgeschakeld.

Mijn ouders leven nog en gebruiken heel veel TT ,gezien ik ook dikwijls weg ben naar buitenland, checkten ze altijd via TT of mijn vliegtuig goed was vertrokken of geland, de pagina wisten ze van buiten, jammer dat ze dit nu zullen missen en zo zijn er nog heel veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet zo somber, wanneer er een wens is, vindt men ook een weg.

Al die informatie is prima terug te vinden op het internet.

 

Nog eenvoudiger is het op je smartfone, elke luchthaven of luchtvaart maatschappij die er toe doet heeft zijn eigen app.

 

Na 3 x gebruiken weet je niet beter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...