Ga naar inhoud


Wat is de inhoud van HD-Light en HD-Basis?


Miauw
Ga naar oplossing Opgelost door satkijker,

Aanbevolen berichten

CD had beter eerst het basis pakket weg moeten doen dan de klanten van het stb pakket voor 10 euro over naar het Basis HD pakket, zijn maar 2 zenders meer en de klanten van het Basis pakket de zelfde prijs laten behouden.

 

Eerst willen ze meer verdienen door een HD pakket in te voeren waar ze nu weer van af moeten omdat deze zenders weer terug zijn in de pakketten (HD is nu de standaard) dan voeren ze prijsverhogingen door en de 2de kaart wordt duurder en nu gaat het ene naar het andere pakket weg.

 

Voor mij niet echt een logische weg om klanten te behouden.

 

Dus alleen door HD is iedereen veel duurder uit of heeft zijn/haar abo opgezegd. LOL

 

Basis pakket in 2014 van 12.95 naar 15.95

Familie pakket in 2014 van 14.95 naar 17.95 is nu HD voor 21.95

Stbp over naar basis pakket 2015 van 90 euro per jaar naar 120 euro.

Extra kaart 1.95 toen 4.50 nu 9.50

Familie pakket over naar Familie HD pakket voor 2 euro meer.

Basis HD pakket nu 19.95

Familie HD pakket nu 21.95

HD pakket 5 euro

Thema pakket 5 euro was er ook nog.

 

Aanvullen of wijzigen mag.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites


Opent nog steeds in kladblok.

Als iedereen het bestand nu eens eerst download en daarna met rechtermuisknop 'Openen met...' doet en dan bijv. Excel kiezen. Daar open ik ze ook steeds mee.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus alleen door HD is iedereen veel duurder uit of heeft zijn/haar abo opgezegd. LOL

Extra kaart 1.95 toen 4.50 nu 9.50

 

Dit klopt wel, dat je in vorige berichten schreef dat ik met mijn basis-nietHD hoofdpakket en basis-nietHD grijze kaart voor 4,50 toch gewoon de NL zenders zou moeten zien die nu alleen nog maar in HD beschikbaar zijn, dat klopte heus niet. En dat ik mijn abo opzeg, dat klopt weer als een bus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als iedereen het bestand nu eens eerst download en daarna met rechtermuisknop 'Openen met...' doet en dan bijv. Excel kiezen. Daar open ik ze ook steeds mee.

Dat had ik ook al vermeld in post #100 dat het bestand wel te openen is.

Ik denk dat het bestand niet herkend wordt als een exel bestand zal wel te oud zijn, Ik zag staan in kladblok MS excel 97. Post #57.

 

Bestand van sprietje nu over gezet naar een nieuwere office versie.

 

 

 

Dit klopt wel, dat je in vorige berichten schreef dat ik met mijn basis-nietHD hoofdpakket en basis-nietHD grijze kaart voor 4,50 toch gewoon de NL zenders zou moeten zien die nu alleen nog maar in HD beschikbaar zijn, dat klopte heus niet. En dat ik mijn abo opzeg, dat klopt weer als een bus.

LOL

CD abonnementen 15-10-2016a sprietje.xml

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens als we allemaal wijzigingen gaan zitten aanbrengen en dan hier posten wordt het wel een beetje onoverzichtelijk.
Mijn idee: Stuur je aanpassingen/aanvullingen naar Sprietje en die zet hier dan weer de nieuwste versie neer.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet meer alle berichten nagelezen maar ik gaf aan Sprietje door welke zenders ik wel en niet kan ontvangen met mijn abonnement en hij maakte daar een nieuwe lijst mee. Plus wat aanpassingen van verdwenen zenders en nieuwe zenders enz.

 

Daarop volgt een stormvloed van berichten van mensen die niet weten hoe ze een bestand kunnen openen in Windows enz.

En jij komt met opmerkingen als dat een zender niet of wel in een pakket zit omdat dat zo door Canal Digitaal aangegeven wordt.

Dat is nu juist waar deze lijst voor bedoeld is, omdat het bij Canal Digitaal helemaal niet goed aangegeven staat/stond.

Anders kunnen we met z'n allen ook gewoon op de website gaan kijken.

 

Maar diverse pakketten worden niet eens vermeld bij Canal Digitaal. Zoals het Basispakket en in het verleden veel meer (HD-light, HD-actie, Family Light, STB enz.), of welke zenders in bepaalde Extra kaart-pakketten zitten. En als er dan een zender extra geopend kan worden wat ongetwijfeld niet de bedoeling is, dan wordt-ie in deze lijst juist wél genoemd! Maakt niet uit of dat nu een Vlaamse, Tsjechische of desnoods een Turkse zender is. Decoderen is vermelden in de lijst.

 

Mijn doel was dat iemand die een bepaald abonnement heeft het ook daadwerkelijk zelf controleert en doorgeeft aan Sprietje i.p.v. allerlei aannames in de trant van 'Als het in het BasisHD-pakket zit, dan zit het in alle pakketten.' Niet dus. Sommige zenders zitten dan niet per se in het Basispakket en/of in de pakketten van de Extra kaarten. En ik zou me niet verbazen als er wat dat betreft ook wel eens iets niet klopt bij Canal Digitaal dat een zender ev. wel in FamilieHD zit maar niet in een hoger pakket. Is volgens mij nog niet zo, maar ik kijk daar niet meer van op.

Maar zoals ik in dit bericht al begon, ik heb niet alles meer teruggelezen dus wellicht zijn inmiddels alle aannames e.d. eruit gehaald danwel bevestigd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, even aandacht ajb

 

Er staat nog steeds in het bestand dat extra kaart zonder HD wel NPO, RTL, SBS etc in HD zou ontvangen. Dat klopt, als je voor de extra kaart 9,50 betaalt, misschien ook als je een HD pakket op je hoofdkaart hebt, maar wij hebben nooit HD aangevraagd, noch voor oranje, noch voor grijze kaart (waar CD nog steeds 4,50 voor in rekening brengt) en op de grijze kaart zijn dus echt de NL HD zenders niet meer te ontvangen.

Heus geen probleem met schotel, kabels, switch, instellingen, tv of gekluns mijnerzijds. CD laat me gewoon 4,50 per maand betalen voor gebakken lucht en zegt, neem maar HD als je HD wilt ontvangen.

 

Ik zeg dus echt CD op, ben me nog even aan het oriënteren op providers. Maar het lijkt me geen overbodige luxe het bestand aan te passen en grijze kaarten van 4,50 een aparte kolom te geven...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn verstand zegt mij dat dit een misverstand zou moeten zijn, maar ja, Canaldigitaal.

 

Heb je dit wel eens aan ge kaart bij webcare?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mags

Het is toch echt waar dat de meeste mensen met een extra kaart die maar €4,50/maand betalen gewoon alle HD-zenders kunnen bekijken zoals ook in de lijst staat aangegeven.
Je bent echter niet de enigste die de HD-zenders op de extra kaart niet ontvangt. Op het CanalDigitaal forum is wekenlang eenzelfde geval behandeld van iemand die precies hetzelfde had. CanalDigitaal weigert in alle toonaarden aan te geven welke zenders je nu wel en niet op de extra kaart kunt ontvangen. Ze geven aan dat je naar de helpdesk kunt bellen en dan geven ze je aan welke zenders je op de extra kaart kunt ontvangen. Je hebt dus geen enkele controle of het juist is wat ze opgeven want het staan nergens zwart op wit.
Er werd zelfs al gesuggereerd om dan maar naar Tros Radar of naar de consumentenbond te gaan.
Al met al een en al onduidelijkheid van de zijde van CanalDigitaal.

Het klopt dus dat enkele personen geen HD-zenders op de extra kaart krijgen maar wat de criteria van CanalDigitaal zijn weet niemand.
Waarschijnlijk heeft het te maken hoe lang iemand al een bepaald pakket heeft en of er tussentijds gewijzigd is van pakket en of men zelf ooit actie heeft ondernomen om het HD-pakket er bij te nemen of dat je gedwongen werd door CanalDigitaal meer te gaan betalen met de bijbehorende HD-zenders.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet meer alle berichten nagelezen maar ik gaf aan Sprietje door welke zenders ik wel en niet kan ontvangen met mijn abonnement en hij maakte daar een nieuwe lijst mee. Plus wat aanpassingen van verdwenen zenders en nieuwe zenders enz.

 

Daarop volgt een stormvloed van berichten van mensen die niet weten hoe ze een bestand kunnen openen in Windows enz.

En jij komt met opmerkingen als dat een zender niet of wel in een pakket zit omdat dat zo door Canal Digitaal aangegeven wordt.

Dat is nu juist waar deze lijst voor bedoeld is, omdat het bij Canal Digitaal helemaal niet goed aangegeven staat/stond.

Anders kunnen we met z'n allen ook gewoon op de website gaan kijken.

 

Maar diverse pakketten worden niet eens vermeld bij Canal Digitaal. Zoals het Basispakket en in het verleden veel meer (HD-light, HD-actie, Family Light, STB enz.), of welke zenders in bepaalde Extra kaart-pakketten zitten. En als er dan een zender extra geopend kan worden wat ongetwijfeld niet de bedoeling is, dan wordt-ie in deze lijst juist wél genoemd! Maakt niet uit of dat nu een Vlaamse, Tsjechische of desnoods een Turkse zender is. Decoderen is vermelden in de lijst.

 

Mijn doel was dat iemand die een bepaald abonnement heeft het ook daadwerkelijk zelf controleert en doorgeeft aan Sprietje i.p.v. allerlei aannames in de trant van 'Als het in het BasisHD-pakket zit, dan zit het in alle pakketten.' Niet dus. Sommige zenders zitten dan niet per se in het Basispakket en/of in de pakketten van de Extra kaarten. En ik zou me niet verbazen als er wat dat betreft ook wel eens iets niet klopt bij Canal Digitaal dat een zender ev. wel in FamilieHD zit maar niet in een hoger pakket. Is volgens mij nog niet zo, maar ik kijk daar niet meer van op.

 

Maar zoals ik in dit bericht al begon, ik heb niet alles meer teruggelezen dus wellicht zijn inmiddels alle aannames e.d. eruit gehaald danwel bevestigd.

 

 

Het is onbegonnen werkt om een lijst te maken van welke zenders er per klant/kaart worden doorgegeven.

 

Ontvangt de ene klant met een pakket de zender wel en een andere klant met dat zelfde pakket de zender niet dat heeft geen zin.

 

Sprietje is met de lijst begonnen om per pakket duidelijk te krijgen welke zenders er per pakket in zitten.

 

'Als het in het BasisHD-pakket zit, dan zit het in alle pakketten.' Niet dus = wel dus op 3 zenders na uit het HD pakket.

 

In de lijst van sprietje staat de zender History HD maar deze zender hoort bij het Familie HD pakket.

Verklaar waarom hij in het Basis HD pakket zit.

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mags

 

Het is toch echt waar dat de meeste mensen met een extra kaart die maar €4,50/maand betalen gewoon alle HD-zenders kunnen bekijken zoals ook in de lijst staat aangegeven.

 

Hebben die "meeste mensen" ook een basis-nietHD abo op hun hoofdkaart?

Nou ja, zelfs als dat het geval zou zijn, het is toch de bedoeling van jouw lijst dat die meer duidelijkheid biedt dan de gebrekkige info door CD zelf. Dus een waarschuwing in de lijst dat een €4,50 grijze kaart geen garantie geeft op HD zenders lijkt me op z'n plaats.

 

En als je de hele email- en brief-wisseling tussen mij en CD wilt nalezen, ben je welkom. Helaas heb ik telefoontjes niet opgenomen.

 

Belangrijkste citaat van Esther Hendriks van klantenservice:

 

 

aangezien de extra kaarten altijd automatisch zonder HD zijn. U kunt er HD aan toe voegen voor 5,- euro extra per maand. De prijs van de extra kaart komt dan op 9,50 per maand. Dit is ook niet aangegeven dat u voor 4,50 per maand ook HD hebt op de extra kaart.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben die "meeste mensen" ook een basis-nietHD abo op hun hoofdkaart?

Nou ja, zelfs als dat het geval zou zijn, het is toch de bedoeling van jouw lijst dat die meer duidelijkheid biedt dan de gebrekkige info door CD zelf. Dus een waarschuwing in de lijst dat een €4,50 grijze kaart geen garantie geeft op HD zenders lijkt me op z'n plaats.

 

En als je de hele email- en brief-wisseling tussen mij en CD wilt nalezen, ben je welkom. Helaas heb ik telefoontjes niet opgenomen.

 

Belangrijkste citaat van Esther Hendriks van klantenservice:

Wat jij schrijft is super onlogisch dan zou je dus voor jou 2de kaart 4.50 betalen en 16 zenders minder ontvangen ik denk niet dat dat de bedoeling is van een 2de kaart.

 

Als jij geen HD zenders hebt op jou 2de kaart moet jij CD bellen daar ligt het probleem onze lijsten kloppen en daar hoeft niks in vermeld te worden.

 

Ester heeft het over de zender uit het HD pakket zij bedoel extra HD zo lees ik het. en die heb je niet allemaal op je 2 de kaart 3 dus niet.

 

De zenders uit het HD pakket zijn al lang weer verdeeld in de pakketten dus neem je het HD pakket erbij dan heb je bepaalde zenders dubbel niet echt maar je betaald wel dubbel.

 

En welke HD zenders heb jij het eigenlijk over npo1 HD RTL4 HD enz....... of de zenders uit het HD pakket???

 

HD is volgens CD de standaard dus eigenlijk hoort het HD pakket niet meer te bestaan.

 

Het hele HD pakket is nu natuurlijk een flop.

 

https://www.canaldigitaal.nl/zenders/hd-zenders/

aangepast door erwin05
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb familie HD en 2 stuks 2e kaarten Oranje, voor € 4,50 per dag.

Door het uitschakelen van de SD zenders heb ik daarvoor de betrefende HD zenders gekregen.

De HD zenders uit het familie pakket waarvan nooit een SD versie heeft bestaan ontbreken op deze kaart.

Brava HD gaat op de 2e kaart van €4,50 dus niet open.

 

Voor de extra €5 krijg je ook maar 2 of 3 zenders extra, daarom laat ik het zo.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...