Ga naar inhoud


Triple LNB, Hoe kan ik de (tijdelijk) ongebruikte aansluitingen afschermen?


Miauw

Aanbevolen berichten

  • Moderator

@ceesv,

 

Ik weet niet wat cappilaire werking is, wil je dat uitleggen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Capillariteit

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Simpel toch je steekt het rubber dat in de f~connector zit gewoon in het afdicht connector

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou het simpel.
Op elk flesje met een kroonkurk zit in de kroonkurk een verende kunststof voering om de kroonkurk goed af te laten dichten op de fles.
Wip deze kunststof voering uit de kroonkurk en knip er een rondje van met een diameter van 8mm. Helaas is de grootste maat van een gaatjestang meestal niet meer dan ruim 4mm. Als je een holpijpje hebt van 8mm zit je ook goed.
Plaats dit rondje in de F-connector en schroef deze op de ongebruikte aansluitingen. Nu heb je een perfecte afdichting.

 

Tja, nu alleen nog een paar flesjes bier open trekken. Proost.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel toch je steekt het rubber dat in de f~connector zit gewoon in het afdicht connector

 

Je bedoeld te rubberen ringetje uit de F connector halen en op de afdicht connector plaatsen?

 

Heet dat ook afdicht connector, of heeft dat een andere naam?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou het simpel.

Op elk flesje met een kroonkurk zit in de kroonkurk een verende kunststof voering om de kroonkurk goed af te laten dichten op de fles.

Wip deze kunststof voering uit de kroonkurk en knip er een rondje van met een diameter van 8mm. Helaas is de grootste maat van een gaatjestang meestal niet meer dan ruim 4mm. Als je een holpijpje hebt van 8mm zit je ook goed.

Plaats dit rondje in de F-connector en schroef deze op de ongebruikte aansluitingen. Nu heb je een perfecte afdichting.

 

Tja, nu alleen nog een paar flesjes bier open trekken. Proost.

 

 

Oké, ik kom nu mogelijk met een domme vraag, maar ik drink geen alcoholische dranken.

 

Wat ik uit je tekst haal is het rubber van het dopje van een bierflesje halen en op maat maken, daar zijn denk ik ook andere mogelijkheden voor om het op de juiste maat te maken.

 

Tja, dat biertje zal ik aan iemand anders over moeten laten, zelfs als deze alcoholvrij is.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smetje,

 

het klinkt zo gek nog niet, netjes en goed dicht, maar even zoeken waar ik een f connector met rubber-ringetje en zo'n afsluit connector te vinden is, dit lijkt mij de netste oplossing.

 

Wat moet er met dat pennetje in de afsluit connector gebeuren, moet deze blijven zitten, of moet deze er uit?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilse, dan vraag je toch wat kroonkurken aan de buurman of drink die ook geen bier. Maar er zijn veel meer soorten flessen die kroonkurken hebben. In elke kroonkurk zit zo'n voering.

 

Ik begrijp je, maar ik denk dat de oplossing van "smetje" de netste is, of heb ik dat mis?

 

Een kroonkurk is wel creatief en goedkoop, maar zo duur zal een F connector met rubberen ringetje en een  afsluitweerstand toch niet zijn?

 

Het gaat wel om een dure Triple LNB, daar neem ik liever geen risico mee, ik heb er slechts 3 voor een Triple LNB nodig, want minstens 1 is er in gebruik.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Molycote wordt niet hard...  maar om waterdicht te maken hoeft het niet hard te worden...

 

Maar om het netjes te doen, kan je dan toch beter zo een afsluitdopje kopen? ze worden vaak per 10 verkocht, maar dan nog zijn ze erg goedkoop...  de overige dopjes kan je via het forum verkopen ;)

 

post-39968-0-69805000-1464247391.jpg

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilse, die afsluitweerstanden moet je speciaal weer bestellen en ik neem aan dat je die F-connectors hebt liggen omdat je die toch gaat gebruiken.

Molycote heb je waarschijnlijk ook niet en het is nog eens een vieze zwarte troep die ik niet graag zou gebruiken. Gebruik dan liever zuurvrije vaseline.

Link naar reactie
Delen op andere sites

RH-RFC75.jpg

en steek hier een klein rubbertje in gelijk in die f-conector zit

Een hele discussie, en m.i. is deze prima afdoende. Eventueel royaal afgeplakt of bespoten ter extra bescherming.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft geen Molykote te gebruiken... ik gaf alleen maar aan waarom ik het kocht.

Het spul is niet vies en zwart, maar ziet eruit als doorschijnende silikonen...

 

Het is Molykote 111. Ik heb de tube even opgediept...

 

MOLYKOTE 111.pdf

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Molycote wordt niet hard...  maar om waterdicht te maken hoeft het niet hard te worden...

 

Maar om het netjes te doen, kan je dan toch beter zo een afsluitdopje kopen? ze worden vaak per 10 verkocht, maar dan nog zijn ze erg goedkoop...  de overige dopjes kan je via het forum verkopen ;)

 

attachicon.gif31A4Nc7M1BL.jpg

 

Dus alleen de afsluitdopjes, maar moeten er geen rubberen ringetjes tussen?

 

 

Je hoeft geen Molykote te gebruiken... ik gaf alleen maar aan waarom ik het kocht.

Het spul is niet vies en zwart, maar ziet eruit als doorschijnende silikonen...

 

Het is Molykote 111. Ik heb de tube even opgediept...

 

attachicon.gifMOLYKOTE 111.pdf

 

Is een rubberen ringetje niet makkelijker en beter?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilse, die afsluitweerstanden moet je speciaal weer bestellen en ik neem aan dat je die F-connectors hebt liggen omdat je die toch gaat gebruiken.

Molycote heb je waarschijnlijk ook niet en het is nog eens een vieze zwarte troep die ik niet graag zou gebruiken. Gebruik dan liever zuurvrije vaseline.

 

Nee, ik moet alles kopen of bestellen.

 

Is een rubberen ringetje niet beter dan zuurvrije vaseline?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...