Ga naar inhoud


Off. mededeling dat hbo stopt bij canal digitaal einde 31 dec 2016


wolftje

Aanbevolen berichten

Dit is echt niet leuk...

Ik vroeg me af of ik nuook kosteloos mijn abonnement kan opzeggen gezien het aanbod niet meer

hetzelfde is waarvoor ik heb getekend indertijd ....

 

 

"

Geachte heer/mevrouw 

Einde van het jaar stopt HBO in Nederland. Dit betekent dat u vanaf 1 januari 2017 niet meer kunt kijken naar HBO1, HBO2, HBO3 en HBO GO.

Wat betekent dit voor u?
Uw HBO-abonnement stopt op 31 december automatisch. Tot die tijd verandert er niets. Uiteraard betekent dit ook dat we geen kosten meer voor HBO in rekening brengen. Uiteraard komen de HBO-abonnementskosten van € 13,95 per maand daarna te vervallen.

Vragen?
Klik hier 
. Of neem contact met ons op via 0900 9323 (€ 1,- per gesprek). We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur.

"

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wanneer je de tekst goed leest wordt je abonnement automatisch beëindigd.

 

Dus ja, wanneer je zelf nog je HBO abbo wilt beëindigen, kan je dat doen, maar het hoeft niet.

 

Het is niet echt nieuws, dit is al uitgebreid in de pers behandeld, HBO stopt zelf, en kan dus niet meer doorgegeven worden door de providers.

 

Naast je HBO abonnement heb je misschien ook nog een Canaldigitaal abonnement.

Daar verandert niets aan, maar wanneer je daar behoefte aan hebt kan je dat per maand opzeggen.

Dus voor 1 december opzeggen, dan heb je per 1 januari alleen nog FTA kanalen.

(Voorop gesteld dat je Abonnement 1 of 2 jaar geleden is afgesloten)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Opzeggen per opzeg datum is altijd kosteloos.

 

Je hebt een HBO abonnement voor de HBO zenders en een Canaldigitaal abonnement voor de overige zenders.

 

 

Of een TVV abonnement?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het CD pakket wordt niet gewijzigd, om die reden kan je dus niet opzeggen.

Het HBO pakket wordt opgeheven, daarom wordt het separate HBO abonnement automatisch gestaakt.

 

Kosteloos opzeggen(CD pakket)  per 01.01.2017 kan, wanneer je voor het einde van deze maand (30.11.2016) opzegt, je opzeg termijn bedraagt 1 maand na het uitdienen van de initiële overeenkomst.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er staat dat niet HBO doorgaat, maar dat Ziggo de films en programma's van HBO op een eigen kanaal gaat doorgeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het CD pakket wordt niet gewijzigd, om die reden kan je dus niet opzeggen.

Het HBO pakket wordt opgeheven, daarom wordt het separate HBO abonnement automatisch gestaakt.

 

Kosteloos opzeggen(CD pakket)  per 01.01.2017 kan, wanneer je voor het einde van deze maand (30.11.2016) opzegt, je opzeg termijn bedraagt 1 maand na het uitdienen van de initiële overeenkomst.

ja voor cd maar ziggo niet , ik heb met cd gebeld en ze zeiden je kan je abo kosteloos opzeggen nl ook heb ik gevraagd wat ervoor in de plaats komt dat wisten ze nog niet dan zeiden ze !

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De zenders die verdwijnen vallen onder een eigen abonnement.

De vraag is of er nieuwe filmzenders beschikbaar komen voor de Nederlandse markt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En luitjes met een toppakket waar HBO toen aan toe is gevoegd met een forse prijsverhoging tot gevolg gaan nu maar 7,50 euro per maand minder betalen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden verschillende e-mails gestuurd afhankelijk van je abonnement.
Hier enkele van deze e-mails:

Geachte heer/mevrouw .......

Einde van het jaar stopt HBO in Nederland. Dit betekent dat u vanaf 1 januari 2017 niet meer kunt kijken naar HBO1, HBO2, HBO3 en HBO GO. Maar goed nieuws, we hebben met het vernieuwde Film1 een mooi alternatief in huis.

De eerste maand Film1 gratis
Uw HBO-abonnement stopt op 31 december automatisch. Tot die tijd verandert er niets. Daarna kunt u genieten van Film1: een familie van vier filmzenders. De eerste maand zelfs helemaal gratis! Bevalt die kennismaking? Dan hoeft u niets te doen en uw abonnementskosten ten opzichte van uw abonnement met HBO veranderen niet.

Vragen?
Klik hier. Of neem contact met ons op via 0900 9323 (€ 1,- per gesprek). We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 17.30 uur.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice
CanalDigitaal

en:

HBO Q&A
Wat gebeurt er met mijn HBO pakket?
HBO stop met uitzenden per 31-12-2016. HBO, HBO 2 en HBO 3 en HBO GO zijn dan niet langer beschikbaar.

Verdwijnt HBO alleen bij CanalDigitaal of ook bij andere providers
HBO verdwijnt bij alle providers in Nederland alleen Ziggo neemt (een deel van) de content van HBO over.

Welke abonnementen worden getroffen?
Alle klanten met een los HBO premium abonnement en klanten met een TopHD abonnement. HBO maakt onderdeel uit van het TopHD-pakket.

Wat krijg ik voor een aanbod?
Dit is afhankelijk van uw situatie:
Heeft u een TopHD pakket dan ontvangt u een korting van € 7,50 per maand.
Heeft u een los HBO abonnement en geen Film 1 dan wordt het HBO abonnement vervangen door een Film1 abonnement en kijk de klant t/m eind januari gratis.

De abonnementsprijs van € 13,95 per maand blijft voor de klant ongewijzigd (m.u.v. de januari 2017).
heeft de klant een los HBO abonnement en een Film 1 abonnement dan vervallen de maandelijkse kosten voor het HBO abonnement.

Per wanneer wordt dit aangeboden?
Met ingang 1-1-2017 is bovenstaand aanbod geldig echter zetten wij vanaf half december het Film1-pakket al aan voor betreffende klanten.

Hoe word ik hier over geïnformeerd?
De klant wordt in algemene zin op de hoogste gebracht via de Nieuwsbrief en specifiek per klantsituatie door middel van een E-mail en brief.

Waarom is er voor Film 1 als vervanging gekozen?
Film1 is het beste alternatief in vergelijking met HBO.

Hoeveel ga ik hiervoor betalen?
De maandelijkse kosten voor Film1 zijn net als voor HBO € 13,95 per maand.

Welke contractperiode krijgt dit abonnement op Film1?
Film1 vervangt het huidige HBO abonnement. De contractperiode verandert niet.

Ik heb geen HBO abonnement kan ik dan ook kiezen voor Film 1 met een maand gratis?
Nee, abonnees zonder HBO abonnement kunnen hier geen gebruik van maken. Uiteraard hebben we ook mooie aanbiedingen voor nieuwe klanten van Film1.

Waarom wordt mijn TopHD pakket maar € 7,50 goedkoper als ik HBO verlies?
Het TopHD-pakket is een combinatie van verschillende pakketten. Echter zit hier een andere combinatie prijs aan vast dan een optelsom van losse pakket prijzen

Vanaf welke maand ga ik de nieuwe abonnementsprijs betalen?
Als TopHD klant gaat u vanaf 1 januari 2017 de nieuwe prijs voor uw TopHD-pakket betalen.

Ik heb het TopHD-pakket net afgesloten (na facturatie december), wat ga ik betalen?
U gaat vanaf 1 januari 2017 de nieuwe prijs voor het TopHD-pakket betalen. Er gaat € 7,50 van de huidige prijs voor het TopHD-pakket af (peildatum 18 november 2016).

Ik wil mijn abonnement nu stopzetten, kan dat?
Heeft u een TopHD-pakket dan mag u uw abonnement opzeggen als gevolg van het verdwijnen van HBO. Heeft u HBO als een los pakket en krijgt u hier nu Film1 voor in de plaats dan heeft u de mogelijkheid om uw Film1-pakket op te zeggen.

Op welke manier?
U kunt telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via het telefoonnummer 0900 – 9323 (€ 1,- per gesprek). Onze klantenservice is bereikbaar van maandag t/m zaterdag van 9.00 tot 21.00 uur.

Tot wanneer?
Tot einde contract datum van het lopende abonnement.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle feedback.

Mijn huidige contract ziet er als volgt uit :

 


BasisHD-pakket contract tot 31-7-2017

HBO contract tot 30-11-2016

Film1 HD contract tot 30-11-2016

 


Als ik het goed heb begrepen kan ik nog HBO zien tem 31 dec 2016 mits 1 maand verlenging

Gezien het abonnement in 3 contracten is opgesplitst kan ik mijn volledige abonnement niet opzeggen.

(In belgië indien men de contractvoorwaarden of prijs aanpast kan je in de meeste gevallen kosteloos opzeggen en uitkijken naar een andere provider/aanbieder)

Maar gezien de contractvoorwaarden in 3 blokken zijn opgesplitst zit ik nu opgescheept

met een BasisHD-pakket tem 31/7/2017. 

Ik heb enkel bovenstaande genomen om vooral HBO films en series te kunnen zien.

Zeer jammerlijke beslissing van HBO ....

 

Nu ja, ik denk dat er nog heel wat mensen met hetzelfde probleem zitten zoals ik.

Laat het even horen .
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...