Ga naar inhoud

Sat4all gebruikt cookies om content en advertenties te gebruiken, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren.
We delen ook informatie over gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse.
Lees meer over het gebruik van cookies op sat4all in onze Privacy Policy

Ik accepteer alle cookies

Welkom op Sat4all

Welkom op Sat4all! Om optimaal gebruik te kunnen maken van deze website, kan je gratis registreren. Geregistreerde leden kunnen o.a. gebruik maken van de volgende extra functies:
  • Reageren op berichten/Plaatsen van nieuwe berichten
  • Abonneren op bericht-updates
  • Je eigen profiel aanmaken, vrienden zoeken
  • Downloaden van bijlagen
  • Uitgebreide zoekfunctie
Dus... registreer nu geheel gratis op Sat4all!

Wij respecteren je privacy!

Foto

Nieuwe eigenaar wenst TV Vlaanderen in Tenerife.

CanalDigitaal

• Login om te beantwoorden
28 reacties in dit onderwerp

#1 Offline JPDT - Geplaatst: 24 december 2016 - 17:07

JPDT

Aspirant lid

• Aspirant leden
  • 3 berichten

Beste forumleden .

Ben sinds enkele weken ook gelukkige bezitter van een stulpje in Tenerife ( Palm Mar - voor de kenners - San Remo  ) :) .

De akte wordt geschreven in januari 2017 en ben volop bezig met het inzamelen van gegevens/info om internet en TV Vlaanderen te kunnen aansluiten liefst op een zo goedkoop mogelijke manier ;) .  

Internet gebruik ik enkel om wat te surfen en mailverkeer . De normale vlaamse TV zenders volstaan .

Ik heb hier al verscheidene uurtjes afgelezen op verschillende onderwerpen maar lijkt me allemaal niet zo evident .

Ik heb het appartement reeds 2 maal bezocht voor de aankoop en wat foto's genomen .

Inzake internet weet ik niet welke apparatuur aldaar beschikbaar/te gebruiken is .

TV ( Samsung ) is aanwezig  en ook een " bakje " met vermelding TELEVES ( zie foto ). Ik lees dat er hier tocht enkele leden zijn die ook daar in de buurt zijn en misschien  .

Hoe begin ik aan deze installatie of... is de enige oplossing een vakman laten komen ? Bijgevoegd bestand  206.JPG   65,82K   0 downloads

#2 Online ceesv - Geplaatst: 24 december 2016 - 17:15

ceesv

Moderator

• Moderators
  • 19197 berichten

Waarom post je deze vraag in het Canaldigitaal forumdeel en niet in het TVV forumdeel?

Gaat niet bestaat niet!               Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Rebox-8000, Wisi OR 280
Nokia 9500, Nokia 9800,HDCI-2000,Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

#3 Online ceesv - Geplaatst: 24 december 2016 - 17:21

ceesv

Moderator

• Moderators
  • 19197 berichten

Onderwerp verplaatst naar het TVV forumdeel.

Gaat niet bestaat niet!               Vu+ Solo 4K, Vu+ Solo 4K, Humax Rebox-8500, Rebox-8000, Rebox-8000, Wisi OR 280

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

#4 Offline a33 - Geplaatst: 24 december 2016 - 17:40

a33

Lid

• Leden
  • 1010 berichten

Tja, en is dat bakje een dvb-t ontvanger of een dvb-s ontvanger?

Het plaatje lijkt erg op

RSD7118 SD-SAT-Receiver FTA,

en dan is het dus een dvb-s ontvanger (die géén dvb-s2 aankan), en geen smartcard kan herbergen.

Dan heb je in ieder geval een andere/nieuwe ontvanger nodig voor TVV.

En staat er dan een schotel ergens op het dak of in de tuin, en op welke satelliet(en) is die uitgericht?

Weet je naar welke satellieten de vorige bewoners keken?

Of wil je een compleet nieuwe installatie voor jezelf aanleggen?

Er ontbreekt dus nog wat informatie, om je vraag te beantwoorden....

groet,

A33

Life is a miracle...

#5 Offline JPDT - Geplaatst: 24 december 2016 - 18:18

JPDT

Aspirant lid

• Aspirant leden
  • 3 berichten

Moet dit allemaal nog wat uitzoeken wanneer ik ter plaatse ben . Het bakje dat er nu staat , zou dat met een schotel werken ? De vorige eigenaars waren "Russen "of toch van die streek daar dus...

Een andere nieuwe ontvanger eventueel , kan ik die ginder aanschaffen of neem ik die mee vanuit Belgie ? Ga wel eerst alles eens grondig ter plaatse bekijken maar ... indien er leden zijn die soms bekend zijn met  blok San Remo in Palm ... alle info welkom .    

#6 Online ceesv - Geplaatst: 24 december 2016 - 18:24

ceesv

Moderator

• Moderators
  • 19197 berichten

Eigenlijk zijn al je vragen hier al beantwoord, even de zoekfunktie gebruiken.

https://www.sat4all....en-in-tenerife/

In het gunstigste geval zit er op je apartement een schotel gericht op Astra 1.

Je zal dus zelf een schotel van ten minste 120 cm moeten zetten voor Astra 3, en van de schotel een kabel naar je apartement moeten trekken.

Verder heb je een satelliet ontvanger nodig geschikt voor TVV inclusief abonnement.

#7 Offline Schotelspeller - Geplaatst: 24 december 2016 - 21:50

Schotelspeller

Sat4all Lid

• Leden
  • 44 berichten

Een goeie schotel (Cahors bijv.) met een sterke LNB van een meter lijkt mij ook wel afdoende daar?

#8 Offline mebo870 - Geplaatst: 24 december 2016 - 23:48

mebo870

Sat4all Fan

• Leden
  • 881 berichten
  • LocatieLatitude: 51.04° Longitude: 3.86°

En een goede TIP: Houd je ver weg van de TV Vlaanderen rommel ontvangers, ga meteen voor een Enigma 2 ontvanger

#9 Offline T90user - Geplaatst: 25 december 2016 - 04:26

T90user

Sat4all Fan

• Leden
  • 422 berichten

En een goede TIP: Houd je ver weg van de TV Vlaanderen rommel ontvangers, ga meteen voor een Enigma 2 ontvanger

Waarom een Enigma 2 ontvanger??? Dat is in mijn ogen echt een heel slecht advies. Die dingen zijn allemaal met een vrij gemiddelde tuner uitgerust die in moeilijker ontvangst situaties duidelijk slechter functioneren dan bijvoorbeeld een Openbox SX6 of de albekende Clarke Tech 5000 toestellen. Op Duitse fora is door een enkeling gezegd dat de enige E2 ontvangers die qua ontvangsteigenschappen in de buurt kunnen komen van de ontvangers die ik hier noem de Dreambox DM 8000 HD en de DM 800 SE zouden zijn. Maar anderen spraken dat dan weer tegen. Ten aanzien van Dreamboxen heb ik geen eigen ervaringen, wel met Clarke-Tech Xtrend en via een vriend met VU+ ontvangers en daarvan bleek inderdaad dat ze niet tegen een oudere Clarke Tech op konden. Gezien het feit dat je al minimaal een 120 cm schotel moet hebben zou ik voor de gevoeligste ontvanger kiezen. E2 biedt daar niets extra's tenzij je dingen wilt gaan ondernemen die hier onbespreekbaar zijn.

#10 Online Kabeltje87 - Geplaatst: 25 december 2016 - 07:58

Kabeltje87

Sat4all Freak

• Leden
  • 2025 berichten

Hier word ik nu ziek van....

Gebruik een Enigma ontvanger en je bent meteen iemand die illegale dingen doet....
Van vooroordelen gesproken....

Willy

~~Rytec Team~~
Xtrend ET-9500 /  OpenPli en Xtrend ET-6500 / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

#11 Offline chukky2 - Geplaatst: 25 december 2016 - 09:06

chukky2

Sat4all Freak

• Leden
  • 1262 berichten
Beste vrienden , iemand die met sat begint en bedoeling is om bv tv Vlaanderen te ontvangen in zijn bv land van zon ( 0m misschien zijn pensioen door te brengen of andere ) moet je idd niet opzadelen met toestellen die door ons idd geliefd zijn maar voor hun oh zo vervelend in opmaak en cetra.
Als hij hier in dit geval een officiele ontvanger van tv Vlaanderen koopt 130 euro dan is hij hier al zeker van ! . De schotel moet hij even daar bekijken . Meer moet dat niet zijn.
Ga je toch over om andere toestellen , hou er dan rekening mee dat je een ci slot erbij hebt , want of de softcams blijven werken is voor iedereen een raadsel . Nieuwe klanten hebben hier in elk geval niets meer aan vermits ze geen losse kaarten meer verkopen als ik het goed voor heb.

#12 Online Kabeltje87 - Geplaatst: 25 december 2016 - 09:24

Kabeltje87

Sat4all Freak

• Leden
  • 2025 berichten

Als je nu nog een nieuw TVV abbo moet afsluiten, dan krijg je geen kaart meer.  Maar moet je genoegen nemen met het Viacces Orca systeem.

Dit betekent dat je ofwel een TVV ontvanger moet nemen ofwel de CI+ module van TVV. 

In het laatste geval moet de ontvanger die je dan gebruikt dan wel een CI slot hebben.    Gelukkig is de CI+ module van TVV niet CI+ geactiveerd.  Een CI slot volstaat.  Maar niets sluit uit dat in de toekomst zij de CI+ activeren en zul je alsnog een CI+ compatible ontvanger nodig hebben.

Zoals de stand nu is zijn er niet zoveel onafhankelijke CI+ compatible ontvangers.  De enigma2 ontvangers kunnen wel (voor zover ik gelezen heb) allemaal CI+ compatible gemaakt worden.  (Is eigenlijk niet legaal - maar wie kan het controleren?)

Je kunt proberen nog een TVV Seca kaart op de kop te tikken.  Maar hoelang dat nog actief blijft is koffiedik kijken.  (Ik hoop nog heel lang - maar...)

Dus:  ofwel een TVV ontvanger (met al zijn nadelen) ofwel een enigma2 ontvanger met een CI slot (met ook de nadelen van ontvangst via CI)

Wat betreft de schotel.  Van wat je schrijft denk ik dat je hier ook zult moeten investeren.  Als je geluk hebt is er reeds een 120 cm schotel.  En kun je die gebruiken.  Voor TVV heb je echt wel ontvangst nodig op 23.5 en ik zou je ook aanraden om ook te zorgen voor ontvangst op 19.2 en 13.0.  (de laatste twee komen toe met een kleinere schotel)

Dit zal alleen kunnen als je een rail op de schotel monteert met 3 losse LNB's en de nodige DiseqC switch(es).  Want ik heb nog nooit een triple LNB voor 13, 19.2, 23.5 voor een 120 cm schotel gezien.

Dan is er nog de vraag, wil je ooit een programma opnemen.  Is dit het geval dan moet in ieder geval zorgen voor minstens duo (of Quatro) LNB's en een extra kabel(s) van de schotel naar de ontvanger.  Als je alleen maar een zapper wilt dan volstaat één kabel.

Willy

PS: Ik hoop dat ik je niet te erg heb doen schrikken.  Het is mogelijk maar het is een beetje werk.

Dit bericht is bewerkt door Kabeltje87: 25 december 2016 - 09:38

~~Rytec Team~~
Xtrend ET-9500 /  OpenPli en Xtrend ET-6500 / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

#13 Online abuelo - Geplaatst: 25 december 2016 - 12:40

abuelo

Lid

• Leden
  • 429 berichten
  • Locatietenerife

Je hebt helemaal geen 1.20m schotel maar een 90cm schotel nodig.In Palmar wonen nog verschillende leden van sat4all.

• oble vindt dit leuk

#14 Online ceesv - Geplaatst: 25 december 2016 - 14:02

ceesv

Moderator

• Moderators
  • 19197 berichten

Wanneer ze daarna problemen hebben met de ontvangst van de moeilijke Canaldigitaal transponders kunnen ze bij jou gratis een grotere schotel afhalen?

Bedenk dat niet elke ontvanger even gevoelig is.

De satelliet exploitant adviseert een schotel van 105 cm, dat zal toch niet voor niets zijn.

#15 Offline JPDT - Geplaatst: 25 december 2016 - 14:46

JPDT

Aspirant lid

• Aspirant leden
  • 3 berichten

Je hebt helemaal geen 1.20m schotel maar een 90cm schotel nodig.In Palmar wonen nog verschillende leden van sat4all.

Dit wordt blijkbaar moeilijk ... . Misschien kunnen de leden uit Palm Mar eens reageren en hun ervaringen met hun installatie mededelen .

Of toch beter een vakman nemen ... tegen elke prijs . Een " miskoop " kost ook .   

• oble vindt dit leuk

Mogelijke gelijksoortige onderwerpen Collapse

Onderwerp Forum Gestart door Statistieken Laatste bericht