Ga naar inhoud


Storing bij CD.


Emekli

Aanbevolen berichten

Sinds vanmiddag heb ik plotseling storing bij alle NPO zenders.

Tot zover nog niet waargenomen bij de Regionalen.

Het is het effect alsof de schotel staat te zwiepen door zware wind.

Dit kan niet, want schotel staat muurvast en er is geen zuchtje wind.

Gebruik laatste versie OScam, overschakelen naarCCcam brengt geen verandering.

Ligt het aan CD, die weer eens aan het klooien is en hebben jullie dit ook?

Normaal heb ik nooit problemen, heb ook niks veranderd aan ontvanger of schotel.

 

Meld mij morgen voor reacties te lezen, moet nu weg.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Het is het effect alsof de schotel staat te zwiepen door zware wind.

 

 

Dan heb ik gewoon beeld.

 

Misschien een dect telefoon of WiFi bron die storing geeft?

Alle connectors nog goed vast aan de kabels?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds vanmiddag heb ik plotseling storing bij alle NPO zenders.

Tot zover nog niet waargenomen bij de Regionalen.

Het is het effect alsof de schotel staat te zwiepen door zware wind.

Dit kan niet, want schotel staat muurvast en er is geen zuchtje wind.

Gebruik laatste versie OScam, overschakelen naarCCcam brengt geen verandering.

Ligt het aan CD, die weer eens aan het klooien is en hebben jullie dit ook?

Normaal heb ik nooit problemen, heb ook niks veranderd aan ontvanger of schotel.

 

Meld mij morgen voor reacties te lezen, moet nu weg.

 

 

Je moet eerst is kijken of je signaal hebt, is dat er niet hoef je ook niet naar je softcams te kijken.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus toch die lange arm?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga hier niet over de "lange arm" spreken, heeft niks met het onderwerp te maken en is misschien wat te link om dit te doen.

 

Ik heb dus géén probleem met op en neer zwiepen van de schotel, deze staat op een zo kort mogelijke mast van 60 mm.

De zijkanten zijn geborgd met twee aluminium staafjes van 12 mm., zodat de schotel horizontaal niet kan bewegen.

Het kan hier flink stormen, woon aan de kust, is nog nooit een probleem geweest.

 

Wegens veel opnemen van programma's, heb ik Astra 3 op alle vier de tuners en Astra 1 op twee, dit wordt ook vier.

Zie handtekening voor mijn "schotelpark".

Tot nu toe is de hoofd tuner: C, zodat ik op A en B ook Duitse programma's kan opnemen.

Verder, nog nooit een probleem gehad met deze configuratie.

Ik heb de hoofd tuner gisteravond laat omgezet naar B en had hier geen probleem en na tien minuten terug op C en het probleem was weg.

 

Zoals eerder gezegd, schotel staat heel stabiel, ontvanger ook alles goed, en kabelaansluitingen ook zoals het moet.

Ik denk dat tuner C/D misschien niet in orde is, daarom houd ik het nu goed in de gaten.

 

Mocht het probleem terug komen, dan meld ik dit wel.

 

Bedankt voor alle antwoorden.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteravond had ik hetzelfde fenomeen, dus de oorzaak moet bij CD hebben gelegen.

 

Dat denk ik ook, want het was maar in een periode van zo'n twee uur, ongeveer van 17.00 tot 19.00 u. Nederlandse tijd.

Heb niet lang mijn twee twin tuners getest, maar door het af en toe omzetten van de voorkeur tuner naar A of B,

had ik het idee dat het daar gewoon normaal was en dat het alleen tuner C en D waren.

Ook de gecodeerde Regionalen zoals Omrop Fryslân hadden het probleem niet.

Gisteren heb ik normaal kunnen kijken.

Eigenlijk zou er een waarschuwing in beeld moeten komen, maar daar zijn ze bij CD nog niet opgekomen, terwijl dit technisch mogelijk is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Emekli schreef op 19 Jan 2017 - 08:46:

 

Eigenlijk zou er een waarschuwing in beeld moeten komen, maar daar zijn ze bij CD nog niet opgekomen, terwijl dit technisch mogelijk is.

 

Volgens mij snap jij niet helemaal hoe satelliet werkt.  

 

Het is niks meer dan een doorgeefluik dus is er iets met de uplink dan kun je dat ook niet in het beeld weergeven. Is er een probleem met de codering hetzelfde verhaal want in beide gevallen is er geen ontvangst of geen beeld.

 

Is er echter een probleem in de aanvoer naar de uplink dan zou je wel een melding kunnen weergeven of een testbeeld als het input signaal weg is.

 

Wat ze wel kunnen doen is het informatie kanaal gebruiken om storingen weer te geven of uiteraard even op de website kijken.

 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voeg daaraan toe dat het signaal voor de verschillende programma's op verschillende locaties door derden beschikbaar wordt gesteld, of meelift op de uitzending van andere providers, waardoor er geen centraal punt is waar men in het programma signaal zou kunnen ingrijpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Volgens mij snap jij niet helemaal hoe satelliet werkt.  "

 

Oh nee?, ik heb al een schotel vanaf 1994, dit om toen Russische TV te kunnen zien, Astra en anderen moesten toen nog beginnen.

 

Heb al -tig schotels geplaatst, vast, met meerdere LNB's en draaibaar, dus ben niet onwetend op dit gebied, dus dom op dit gebied ben ik niet.

 

Volgens mij moet het wel kunnen, een tekst in beeld.

 

Het euvel dat ik had, blokkend beeld, had niets te maken met de ontvangst.

 

Signaalsterkte en ook kwaliteit waren het zelfde, voor en na de storing.

 

Het zal alleen wat moeilijker te lezen zijn.

 

Ik heb alle zenders van Astra 3 bekeken, ook bv. de Tsjechische en daar was de storing niet, het was alleen bij de NPO en

VRT één en VRT Canvas.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli

Astra zend al langer uit dan 1994, in 1989 begon de voorloper Veronique welke later RTL4 werd.

Ja ook ik kan een foutje maken.

Maar het gaat er om dat ik dus al jaaaaren een schotel heb.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...