Ga naar inhoud


Afkortingen in berichten...


Big fellow

Aanbevolen berichten


Maar het probleem ontstaat pas als je perongeluk smm hebt geschreven.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje top offic. Maar ten tijde, dat ik actief was op de radio amateurband, was daar ook een zeer speciaal taaltje gebruikt, die ik in het begin niet begreep. Als ze het daar bvb hadden over hun XYL, dan hadden ze het over hun vrouw. Spraken ze over hun QRL, dan hadden ze het over hun werk enz. Nu hebben de jongeren een eigen taal gemaakt, net zoals de radio amateurs ten tijde hun taaltje gemaakt hebben.

En tegenwoordig is het niet altijd zo gemakkelijk, om alle taaltjes en teksten te verstaan.

Zo heb ik lang niet geweten wat

eol was

en

a.b.

was. ;)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk komt TS er nog uit?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi pech als je AB eol is.

als je AB eol is, ben je failliet denk ik dan....  maar een AB zal in het nederlands waarschijnlijk wel wat anders zijn dan in het Zweeds ;)

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Alex1970; Geen zorgen om mij. Ik kom er nog wel uit...

 

@sattv4iedereen; Q codes zijn binnen de radiocommunicatie wereld (zendamateur / de radio officieren aan boord van de schepen vroeger) een standaard. Dus een internationaal geaccepteerde taal.. (Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Q-code ) Dat heeft dus 0,0 te maken met wat ik hier aan de kaak stel.

 

Ik had gehoopt met dit topic de ogen van mensen een beetje te laten opengaan, en misschien voor elkaar te krijgen dat de afkortingen veel minder (hopelijk niet!) meer gebruikt worden, maar dat de woorden gewoon volledig worden uitgeschreven...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss = misschien

wss = waarschijnlijk

 

Zo, alweer wat bijgeleerd....

Dank je.

bij mss kan ik er nog een afkorting in zien, maar in het woord waarschijnlijk komen niet eens twee ss-en voor, dus wat je het ook noemt, een afkorting is het in elk geval niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je AB eol is, ben je failliet denk ik dan....  maar een AB zal in het nederlands waarschijnlijk wel wat anders zijn dan in het Zweeds ;)

 

Dat een AB een Zweedse BV is wist ik, maar verder ken ik het begrip AB alleen maar in het Duits waar het Abstands Bedienung betekent. Het Nederlandse AB spel je (of beter gezegd spelde je want ze bestaan volgens mij niet meer) als AaBe. Dat was een Tilburgse wollen deken fabriek waar de inwoners hun bijnaam (Kruikenzeikers) vandaan kregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dan, jullie hebben erom gevraagd!

 

NIIOMTPLABOPARMBETZHELBETRABSBOMONIMONKONOTDTEKHSTROMONT

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

NIIOMTPLABOPARMBETZHELBETRABSBOMONIMONKONOTDTEKHSTROMONT

Wat een turbotaal; past nog in 1 sms :)

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

O, een "motorrijder" te lang in de file gezeten dan zie je nu wat hij er aan overgehouden heeft met die uitspraak kan je niet eens op de plantage-middenlaan terecht. :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...