Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Een andere reden de D commerciëlen zich nogmaals zullen beraden over codering is de angst (en terecht niet geheel zonder reden overigens) dat er teveel kijkersaandeel naar de publieke zenders zal gaan die niet zullen gaan coderen. Derhalve is de NL situatie ook niet met D situatie te vergelijken.

 

Een feitelijk situatie die wel vergelijkbaar gesteld kan worden is de situatie in de UK. aan de hand van die situatie zou je de vraag kunnen stellen in hoeverre de HD+ constructie zoals deze nu is, is te handhaven. Want in de UK zie je dus dat er meer en meer zenders overgaan naar Freesat en dus stoppen met codering. Dit zal niet gebeuren als de codering feitelijk meer winst opbrengt. Dus is de vraag hoeveel geld zijn de D commerciëlen nog bereid achter HD+ aan te steken? De situatie zal alleen anders worden als de D publieken ook gaan coderen. Die optie is echter gezien de laatste berichten miniem.

 

Mijn conclusie ten aanzien van de uitspraak/suggestie van Commentaar hierover is dan ook dat het wellicht meer de wens is die de vader der gedachte is dan wel een achterhaalde oprisping van een proefballon. Maar goed vooruitblikken zijn zoveel waard als de informatie waarop deze gefundeerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben overigens zeer benieuwd naar de info die verstrekt wordt bron j het dealerevent en de teneur van de reacties daarop.

 

Doet overigens niets af aan mijn qualificatie dat ik de komst van Joyne toejuich en het een lovenswaardig stap vind van initiatiefnemers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb regelmatig bij campers dat de kaart geen contact maakt, maar dat kan ook door trillingen tijdens het rijden komen, maar ook thuis en bij reparaties op de zaak moet ik regelmatig de kaart verwijderen en opnieuw laten registreren.

En een beetje spuug en afvegen met een doek werkt meteen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat NL-ers in het buitenland het leuk zouden vinden als CD/Joyne zouden overstappen naar een beperkte footprint, dat gaat ze zeker klanten kosten.

Denk o.a. maar eens aan de Britten in Zuid Spanje/Portugal.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb twee kaarten in mijn Vu Duo 2 zitten, 1 van Canaal Digitaal en nog een andere. Vorige week was het hier nog 40,4 graden. Nooit problemen gehad met vastgesmolten kaarten of dergelijke. Heb vroeger wel problemen gehad met Common Interfaces die vastzaten in de ontvanger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, het probleem wat 'commentaar' schetst bestaat wel, maar juist met smartcards die in een CI module zitten en de oorzaak is oververhitting van de CI module. Veel boxen zijn voorzien van twee CI schachten boven elkaar, maar wie ze werkelijk beide in gebruik neemt weet dat dat de levensduur van de modules aanzienlijk verkleint doordat beide modules dan nog heter worden.

 

Ik neem aan dat er minimaal twee jaar garantie op de module zit, dan kun je het risico wel nemen om twee Joyne modules boven elkaar in één apparaat te schuiven.  ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog een stuk simpeler voor de fabrikant om dat bij het ontwerp van de box te bedenken en die in te bouwen.

Dat is ook wat wij adviseren, en diverse doen dat ook al. Niettemin was mijn hele opzet om te vertellen dat als je 2 conax modules boven elkaar plaatst , je ook veel warmte genereert, maar dat de gesoldeerde chip daar geen last van heeft zolang je niet boven het smeltpunt van tin uitkomt.

En de connector heeft daar geen hinder van, en als je dan de module er niet telkens uit hoeft te trekken blijft de connector lang in tact.

En dat we elk jaar een nieuw type telefoon willen hebben hoor je niemand over zeuren, maar o wee als er voor de televisie iets betaald moet worden.

Dat was al zo toen ik voor ITT- Nokia werkte.

Ik wou het even positief benaderen :-)

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat we elk jaar een nieuw type telefoon willen hebben hoor je niemand over zeuren, maar o wee als er voor de televisie iets betaald moet worden

 

.

Ik doe het al 10 jaar met dezelfde GSM. 

Vraagje:  Kun je nog wel gewoon bellen met die nieuwerwetse dingen?

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook al 3 jaar met mijn smartphone van € 30,-  en zelfs de CD app werkt nog steeds. Lang niet iedereen wil elk jaar een nieuwe telefoon, maar als we veel besparen op het TV abonnement kan dat natuurlijk wel.  :)

 

Het smeltpunt van tin ligt op ruim 230 graden, dat lijkt me toch een beetje grootspraak. De CI module is defect voordat die temperatuur is bereikt. De meeste chips willen niet warmer worden dan 100 graden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat we elk jaar een nieuw type telefoon willen hebben hoor je niemand over zeuren, maar o wee als er voor de televisie iets betaald moet worden.

Dat was al zo toen ik voor ITT- Nokia werkte.

Ik wou het even positief benaderen :-)

Dat ben ik volledig met je eens. Als je de prijs van je apparatuur terugrekent naar per maand kom je op hele lage bedragen uit, dat is ook precies waarom ik in de regel vrij luxe apparatuur koop, je hebt er jarenlang meer plezier aan.

 

Ik denk dat de hoge vervangingswoede bij telefoons te maken heeft met dat die dingen erg gammel zijn (gebroken schermen), snelle technologische ontwikkeling (snel verouderd) en het feit dat een bepaald soort slag mensen makkelijk te verleiden is tot dure contracten waarbij het apparaat in het abonnement verborgen zit. Zeker bij satelliet-TV heb je te maken met een categorie mensen die rationeler nadenkt, mensen die satelliet-TV nemen zijn over het algemeen geen stratenmakers of vuilnismannen.

 

En dan kom ik toch weer bij het economisch argument (ja het wordt ondertussen toch wel een beetje uit den treure). Voor een bepaald categorie mensen mag apparatuur niets kosten, die zien alles als een drempel om over te stappen van de kabel (alsof Ziggo gratis is). Veel aanbod aan goedkope ontvangers de afgelopen tijd: Zgemma, Spycat mini, Vu+ Zero, Wetek Play en ga zo maar verder. Sommige van deze ontvangers hebben niet eens een CI-schacht en dat is te begrijpen: Goedkope ontvanger + CI-module + evetueel kaart maakt 'm toch weer duur en gaat dus niet verkopen. Goedkope ontvanger + kaartje van 2 tientjes is een laagdrempelige instap naar satelliet-TV en daarvoor zijn deze ontvangertjes bedoeld. Maar ik verwacht dat de dealers hier wel het eén en ander over kunnen vertellen, ik denk dat die het economsiche probleem van CI-modules goed inzien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Commentaar

 

Ik snap wat je bedoeld met je opmerking mbt smartphones en televisie kijken. Alleen het is nu eenmaal zo en dus zijn het de riemen waar je mee zult moeten roeien, als je iets wilt.

 

Dan is de volgende vraag kan je iets met dat gegeven? Is dat gegeven in een voordeel om te buigen? Bijvoorbeeld door een pakket (van zenders waarmee dat kan) op een kaart te zetten, zodat mensen met een aanlokkelijk voorstel naar de sat zijn te krijgen. Om vervolgens de positieve ervaring uit te laten bouwen naar aanvullende pakketten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik doe ook al 3 jaar met mijn smartphone van € 30,- .

 

Zelfs de Nokia 3310 is weer opnieuw in de markt gezet. Is natuurlijk voor iedereen verschillend.

Maar toen Hesse die verkocht met een paar € winst was de goede service duurder en hield het op.

 

Het smeltpunt van tin ligt op ruim 230 graden, dat lijkt me toch een beetje grootspraak. De CI module is defect voordat die temperatuur is bereikt. De meeste chips willen niet warmer worden dan 100 graden.

 

Is natuurlijk ook niet allemaal serieus bedoeld, je moet het niet op een weegschaaltje leggen, maar in spanje heb ik op enkele plaatsen Tooway sets staan die wel de 100 graden bereiken en dan door de beveiliging uitgezet worden.

Behalve zonnekapjes heb ik geadviseerd er maar met een slangetje waterkoeling op te maken, wordt met een module wat moeilijker natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Commentaar

 

Ik snap wat je bedoeld met je opmerking mbt smartphones en televisie kijken. Alleen het is nu eenmaal zo en dus zijn het de riemen waar je mee zult moeten roeien, als je iets wilt.

 

Dan is de volgende vraag kan je iets met dat gegeven? Is dat gegeven in een voordeel om te buigen? Bijvoorbeeld door een pakket (van zenders waarmee dat kan) op een kaart te zetten, zodat mensen met een aanlokkelijk voorstel naar de sat zijn te krijgen. Om vervolgens de positieve ervaring uit te laten bouwen naar aanvullende pakketten.

Vandaag hebben de dealers alles gehoord dus ik verwacht dat de zenders en paketten nu wel bekend gaan worden.

Ik ga daar niks over zeggen, dat is de taak van de commerciele afdeling van Joyne.

Ik heb nu vakantie en ga net als jullie afwachten hoe het gaat lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...