Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Als meer consumenten dan die kanalen ook niet meer afnemen dan komen we ergens. Zo lang de consumenten het maar allemaal accepteren zullen dit soort inpopulaire maatregelen meer en meer opgedrongen worden.

 

Daarnaast is dit niet een milieuvriendelijke oplossing, je box moet dan langer aanstaan om achteraf te decoderen, tenzij je altijd de opname kan decoderen, dan zou je kunnen decoderen op het moment dat je het wilt kijken.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is het technisch mogelijk gewoon een kaart te leveren voor een basispakket van zenders die niet moeilijk doen en een gesloten CI module voor de andere zenders.
Zodat de consument zelf de keuze kan maken?
Dus èn-èn en niet alles of niets?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als meer consumenten dan die kanalen ook niet meer afnemen dan komen we ergens. Zo lang de consumenten het maar allemaal accepteren zullen dit soort inpopulaire maatregelen meer en meer opgedrongen worden.

 

Zo denk ik er ook over.

Als ik hier lees en ook andere fora, zijn velen geneigd om een overstap te maken, doen dit dus niet en dit alleen om die module.

Het zou dus heel jammer zijn als vanaf het begin Joyne zo geen klanten trekt en als CD ook zover gaat, dus geen losse card meer, zeggen velen ook daar hun abo op.

Van één provider nu naar twee, maar straks door alles dicht te timmeren beide een failliet en nul providers.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het technisch mogelijk gewoon een kaart te leveren voor een basispakket van zenders die niet moeilijk doen en een gesloten CI module voor de andere zenders.

Zodat de consument zelf de keuze kan maken?

Dus èn-èn en niet alles of niets?

 

Daar zat ik ook al aan te denken.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, de tijden van de losse smartcard liggen zo goed als achter ons, wat nu aan het gebeuren is dat men beter met de diverse modules zal kunnen omgaan.

 

De ontwikkeling hiervan is in volle gang, want de smartcard is binnenkort een nostalgisch voorwerp, dromen zal niet helpen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, eerder dat de ontvangerfabrikanten de TV-aanbieders voor voldongen feiten aan het stellen zijn. En wij als klanten ook. En stel ik heb ongelijk, dan is de huidige marktsituatie beslist voldoende aanleiding om de komende jaren nog kaarten te hanteren. Joyne doet er goed aan om eens een babbeltje met Conax te maken hoe ze een kaart kunnen gaan leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik droom niet, maar zie de realiteit.

Zolang je met een module maar één programma kan kijken en op een andere TP, of misschien alleen maar dezelfde TP iets opnemen, dan haken velen af.

Het is te ondervangen met twee modules maar dat is voor mij nog steeds niet genoeg.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren, de tijden van de losse smartcard liggen zo goed als achter ons, wat nu aan het gebeuren is dat men beter met de diverse modules zal kunnen omgaan.

 

Er bestaat ook nog zoiets als een overgangsfase. Die kon wel eens heel lang zijn, al zullen sommige providers sneller (willen) zijn dan andere.

Blijkbaar kosten smart cards niet zoveel. Er lijkt dan ook weinig reden deze niet nog een tijdje apart aan te bieden. Dan maar met minder zenders.

 

Eens kijken waar de wens van de consument naar uit gaat.

Dat kon pakketaanbieders nog wel eens een verrassing brengen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tripleboy

 

Kan niet is al over veel dingen gezegd en wordt vaak onderbouwd met zogenaamde deskundige meningen. Echter vaak blijkt dat als er een wil is, er ook een weg is. 

 

Het bewijs dat kan niet een dooddoener is, is de komst van Joyne. In 2015 was er een draadje over wat als er tweede aanbieder zou komen naast CD. Toen en tot voor kort werd dit als onzin en onmogelijk afgedaan. Zie nu waar we momenteel staan. Vlak voor het begin van de officiële start van Joyne (proef wordt er al gedraaid op 16E zoals bekend).

 

Zoals door anderen hiervoor en mij eerder gesuggereerd zou een optie kunnen zijn om de content aanbieders die geen bezwaar hebben tegen het gebruik van een fysieke kaart die intern gedeeld (met een maximum van 5 of 6 maal) kan worden binnen een pakket te plaatsen op een kaart. Daarnaast zou je dan aanvullende pakketten kunnen maken waarbij de module benodigd is.

 

Voordeel iedereen blij. Daarnaast is hier commercieel veel voor te zeggen. De kaart maakt het aantrekkelijk om op een goedkope wijze kennis te maken met tv/radio ontvangst via satelliet. (mits kaart wordt aangeboden tegen acceptabel bedrag zeg €20,-- en geen overdreven bijkomende registratie en activatiekosten). Als mensen dan meer willen dan kan er een module worden aangeschaft. Waarna en mee dan aanvullende pakketten kunnen worden gezien.

 

Ga nou niet zeggen het is er nog, niet dus kan het niet. Tot voor zeer kort was meer flexibiliteit voor kampeerders bij CD ook echt niet mogelijk vanwege ingewikkelde technische argumenten. En zie Joyne moet nog echt beginnen en het wordt al aangekondigd. Ziggo heeft al aangegeven de kaart nog langere tijd te gebruiken. Canal Digital Nordic heeft zeker ook een kaart en conax en nog geen voornemens om de card uit te faseren en zo zijn er meer voorbeelden te noemen.

 

Ik sluit me aan bij Emekli ea bij de vraag aan Joyne om deze mogelijkheid te onderzoeken. Het opent meer mogelijkheden dan gedacht en ook zeker meer "deuren" naar potentiele klanten. Het argument maar de com cs is denk ik niet aan de orde. Vanwege hiervoor al eerder en vaker genoemde argumentatie. 

aangepast door joop001
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

. Canal Digital Nordic heeft zeker ook een kaart en conax en nog geen voornemens om de card uit te faseren en zo zijn er meer voorbeelden te noemen.

Dat klopt helemaal... en het is dan ook erg handig dat je geen module nodig hebt met een Technisat receiver.

Wel iets waar niet over gepraat wordt, is dat die "kaart" niet voordelig is.

Je je hoeft niets te betalen voor de aankoop van een kaart... ze verkopen ook geen losse kaarten, maar je betaalt maandelijks een "Krypteringsavgift", zeg maar een bedrag voor de codering... en dat is geen gering bedrag... voor alle abonnementen is dat 59 Kr per maand (= ruim 6 euro/mand)...  of je daar dan weer blij mee moet zijn weet ik niet... Voor een tweeling abonnement zijn de coderingskosten 19 kr per maand, ca 2 euro.

Nu ben ik al meer dan 10 jaar klant bij Canal Digital, en ik heb nooit problemen gehad... ik kan gewoon 1 zender kijken, en van een andere opnemen... meer doe je toch nooit volgens mij... en het werkt altijd prima. Gewoon wat je mag verwachten.

 

Wat het opnemen betreft, als het met de module niet lukt om 2 programma's te decoderen... misschien zenden de nederlandse zenders ook wel, net als in andere landen, herhalingen van de programma's uit in de nachtelijke uren of 's ochtends... en dan heb je zat tijd om op te nemen- Ik maak altijd graag gebruik van die mogelijkheid op de duitse of zweedse zenders... erg handig altijd.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb op vakantie gemerkt hoe lastig het is als je maar één programma kan kijken of opnemen. (Dit vanwege een single tuner en single LNB). En dan ging het nog maar om drie korte programma's per dag, maar daarvan overlapte er al twee elkaar.

Opgelost met Uitzending Gemist, maar bepaalde programma's kan je dan weer niet terugkijken zonder VPN naar Nederland.

Dat soort gedoe wil een gemiddelde kijker toch niet, als hij dat allemaal al snapt en ook nog de beschikking over internet heeft (op vakantie dus).

 

Dan erger ik me al tijden aan de opstartkosten voor Canal Digitaal, en maandelijkse kosten die zeker niet (meer) goedkoper zijn dan andere TV-aanbieders, waardoor het advies is alleen satelliet-TV als je geen andere opties hebt.

 

Nieuwe provider: Ook al hoge opstartkosten! En wil je tegelijk kunnen kijken en opnemen, nog eens datzelfde bedrag!

Daarbij is al gezegd dat de abonnementskosten niet voordeliger gaan worden (dan Canal Digitaal dus).

Financieel word de klant er dus al niet beter op.

 

Dan flexibiliteit in afnemen van een recreatie abonnement? Canal Digitaal past dat nu ook al aan en als Joyne bijv. de mogelijkheid biedt om per maand een abonnement af te sluiten gaan ze het daarmee ook niet overleven.

 

Grotere footprint?

Handig voor Zuid Spanje en Portugal maar sluit me aan bij Sprietje dat als ze dan een FEC van 5/6 gaan hanteren dat daar dan ook niet veel van overblijft. Canal Digitaal kan ook nog terugslaan door de FEC 1/2 te maken o.i.d.

Daarnaast ontvangst ver buiten Europa: Benieuwd hoeveel extra klanten dat gaat opleveren. M.i. gaan slechts een beperkt aantal kampeerders zo ver weg en de rest kan of heeft reeds een grotere schotel.

 

Succes met het vinden van klanten, jullie zullen het nodig hebben.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Joyne zal een hele grote bak met geld klaar moeten hebben staan, want de kosten worden maar door een beperkt aantal abonnees gedeeld in hun opstart.

 

Juist daarom vind ik het onbegrijpelijk, dat ze nog steeds geen informatie geven over pakketten en abonnementen, zo kort voordat ze in de lucht komen.

 

Een koopman zou ervoor zorgen dat hij vanaf dag 1 zoveel mogelijk klanten heeft om de kosten te dekken.

Joyne doet op dit moment hoegenaamd niets aan klantenwerving.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...