Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Het schijnt dat binnen afzienbare tijd ook de duitse kanalen op satelliet gecodeert gaan worden.

Dus..........

Misschien kun je hier ook nog even snel op reageren, @commentaar. Ik ben benieuwd wat er in Duitsland op korte termijn aan zit te komen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


@penthe, jammer dan, maar dat is geen flauwekul om iets te verkopen, maar de praktijk van alle dag waar jij dus blijkbaar niet over kan oordelen.

Maar je bent vrij om mij niet te geloven, maar ik kan in principe een waslijst van kaartnummers produceren welke omgeruild zijn omdat ze geen contact maken, en dan praat ik nog niet over degene welke ik en mijn dealers met een stukje plastic kaart uit de cam 701 hebben gehaald en de contacten hebben gereinigd en de module een beetje ingedrukt.

Maar och, wie ben ik ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zuppelan, ik heb regelmatig bij headends de kaart er met een combinatietang uit moeten trekken omdat hij helemaal vastgebakken zat en geen contact meer maakte.

Dan is dat zo, het is in ieder geval een onzindiscussie, het is niet dat er met CI niks misgegaan, het mechanisme is complexer en pinnetjes in de CI-schacht die krombuigen is ontvanger weggooien bijvoorbeeld. Mij is duidelijk dat zowel kaarten als CI-modules geen grote problemen in de betrouwbaarheid kennen, incidenten komen altijd voor, daar is geen technologie tegen gewassen. aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zuppelan, ik heb regelmatig bij headends de kaart er met een combinatietang uit moeten trekken omdat hij helemaal vastgebakken zat en geen contact meer maakte.

Met een combinatie tang nog wel

 

@penthe, jammer dan, maar dat is geen flauwekul om iets te verkopen, maar de praktijk van alle dag waar jij dus blijkbaar niet over kan oordelen.

Maar je bent vrij om mij niet te geloven, maar ik kan in principe een waslijst van kaartnummers produceren welke omgeruild zijn omdat ze geen contact maken, en dan praat ik nog niet over degene welke ik en mijn dealers met een stukje plastic kaart uit de cam 701 hebben gehaald en de contacten hebben gereinigd en de module een beetje ingedrukt.

Maar och, wie ben ik ?

Het is JUIST de CAM die te heet wordt, om het zo maar even duidelijk te maken. Een kaart in een gewone kaartlezer heeft dit hitte probleem niet maar een cam echter wel, ik voorzie dan ook veel meer hitte problemen met een cam met ingebouwde virtuele kaart dan een losse kaart in de kaart lezer. Ik durf zelfs te wedden dat een Joyne cam het niet eens haalt in de zomer hier en je dus zonder beeld zit.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

.mijn dealers met een stukje plastic kaart uit de cam 701

De CAM 701 erbij halen vertroebelt de discussie, omdat dat de beruchte Orcamodule met geïntegreerde kaart is. Dat er stiekem toch iets van een kaartje in zit laat onverlet dat het een totaal andere technologie is dan gewone chipkaarten die je in een kaartlezer van je ontvanger wilt stoppen. Elk probleem met de CAM701 (wat dan ook) is juist een argument voor traditionele kaarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Eduard07, ik zit me al de hele tijd het hoofd te breken wie me dat gezegd heeft.

Ik weet naar aanleiding van het uitzetten van de Duitse Dvbt zenders, hebben we voor onze afnemers H265 Technisat gelevert.

De kanalen zijn nu bijna allemaal gecodeert.

Ook een oud medewerker van Philips Krefeld en een groothandel en vakantieparken in Duitsland heb ik gesproken en in een van die gesprekken is dat aan mij verteld.

Er zijn geen concrete datums genoemd maar wel dat het in de pen zat.

Dus iets concreets kan ik niet zeggen, niks zwart op wit, maar dat we daar voor de recreatieparken rekening mee moesten gaan houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

kunnen we een smartcard niet pairen met een ontvanger zodat je alleen in die ontvanger gebruik kan maken  van die smartcard? Dan ben je in ieder geval van de beperking af dat je niet streams van twee transponders (waar Joyne mee van start gaat) tegelijk kan decoderen.

 

Ik zou er prima mee kunnen leven als mijn reciever wordt gepaired met mijn kaart. Ben je ook gelijk van het oneigenlijke gebruik af (commerciele sharing). Maar goed, dat zal wel weer te simpel gedacht zijn. Op zich heb ik niets tegen een ci, maar de beperking dat je dan maar kanalen van 1 transponder tegelijk kan bekijken / opnemen dat is voor mij een show stopper.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wiz in Spanje doen ze dat pairen al jaren en toch ligt het open, pairen is niet de oplossing. En zeker niet klant vriendelijk want wat een ellende hebben wij gehad toen de ontvanger het begaf het resulteerde in een totale opzegging van de Spaanse satelliet en geen haar op mijn hoofd die er nog aan denkt er weer aan te gaan beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07

 

Waar commentaar aan refereert betreft de geuitte wens vd commerciëlen in D om in navolging van HD+ ook het SD signaal te coderen. Deze proefbalon is oa opgelaten omdat HD+ achterblijft bij de verwachtingen. Niet meer niet minder. Dit verhaal is gaan rondzingen en komt zoals nu naar boven. De weerstand is echter groot ook bij de commerciëlen intern. Het is geenszins zeker dat dit gaat gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kun je hier ook nog even snel op reageren, @commentaar. Ik ben benieuwd wat er in Duitsland op korte termijn aan zit te komen.

 

Tja met zoveel berichten kan je wel eens een onderwerp vergeten, zie  https://www.sat4all.com/forums/topic/358655-commerciële-satelliettelevisie-voor-duitsers-straks-niet-meer-gratis/

 

 

Bewerking,

bij totaal tv met de zoek functie: Einde ongecodeerde satellietverspreiding Duitse zenders in zicht

en; Duitse publieke omroep langer ongecodeerd in SD-kwaliteit via satelliet                                                      

aangepast door satkijker

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Joyne zou er goed aan doen om per abonnement 3 modules aan te sluiten, mits alle transponders tegelijk te gebruiken zijn en het liefst meteen decoderen.

 

Men heeft in dit geval al € 300,- aan getrouwde modules uitgegeven naast de satelliet apparatuur, daar mag toch wel wat tegenover staan?!

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eduard07

 

Waar commentaar aan refereert betreft de geuitte wens vd commerciëlen in D om in navolging van HD+ ook het SD signaal te coderen. Deze proefbalon is oa opgelaten omdat HD+ achterblijft bij de verwachtingen. Niet meer niet minder. Dit verhaal is gaan rondzingen en komt zoals nu naar boven. De weerstand is echter groot ook bij de commerciëlen intern. Het is geenszins zeker dat dit gaat gebeuren.

 

 

Tja met zoveel berichten kan je wel eens een onderwerp vergeten, zie  https://www.sat4all.com/forums/topic/358655-commerciële-satelliettelevisie-voor-duitsers-straks-niet-meer-gratis/

 

 

Bewerking,

bij totaal tv met de zoek functie: Einde ongecodeerde satellietverspreiding Duitse zenders in zicht

en; Duitse publieke omroep langer ongecodeerd in SD-kwaliteit via satelliet                                                      

@Satkijker, nee dat draadje was ik niet vergeten, want ik heb er zelf ook nog in gepost. Volgens mij is dat verhaal kort daana uit de wereld geholpen, want de Duitse rechter zal hier een stokje voor steken. Er is namelijk voor de commerciëlen door een Duitse rechter een verplichte SD versie per satelliet voor een periode van 10 jaar opgelegd. Die periode is hooguit op de helft nu. @Joop001 zegt het m.i. goed.

Maar misschien had @commentaar recente, nieuwe informatie, en daar was ik benieuwd naar.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

De redenering is dat RTL en ProSiebenSat1 gezamelijk een hoog marktaandeel hebben en als ze gezamelijk besluiten te gaan coderen dan is sprake van een kartelafspraak dat de consument benadeelt, die dan meer voor TV moet gaan betalen. Beide zendergroepen mogen wel afzonderlijk besluiten te gaan coderen, in welk geval de consument een keus heeft. Als ze beiden onafhankelijk besluiten te coderen dan niet tesamen op hetzelfde abonnement.

 

Het Bundeskartellamt heeft niet overal bezwaar tegen, HD+ mocht, DVB-T2 mocht, maar het zal de situatie in de gaten blijven houden. In 2022 wordt gewoon opnieuw gekeken naar het marktaandeel van beide zenders, is dat onverminderd hoog, dan ligt het in de lijn der verwachting dat het Bundeskartellamt opnieuw zal verbieden de ongecodeerde SD-verspreiding te stoppen. Het Bundeskartellamt zet daarmee de zenders onder druk om de HD-versies FTA te zetten, of dat zal lukken, moeten we gaan zien.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een kaart in een headend vergelijken met een kaart in een consumenten ontvanger?

Dan denk ik dat je niet overziet wat een kaart in een headend voor werk verzetten moet, daarvan kan ik mij inderdaad voorstellen dat die warm wordt.

Maar om dat dan te vergelijken met een consumenten kaart in een consumenten ontvanger?

 

In de 20 jaar dat ik satelliet tv kijk heb ik wel een CI module defect gehad, hij werd behoorlijk warm en viel dan uit.

Een kaart heb ik nog nooit defect gehad, maar ik spuug er ook niet op.

 

Een CI module steeds uit een ontvanger trekken en weer opnieuw in een andere ontvanger steken?

Daar is die module stekker niet op ontworpen.

 

En Duitse satelliet ontvangst gecodeerd?

De rechter heeft al weer een paar jaar geleden bepaald, dat de private SD zenders niet gecodeerd mogen worden, ik dacht tot 2021 of 2022.

 

Alleen private HD uitzendingen mogen op het HD+ platform gecodeerd worden, maar de weerstand daartegen is in Duitsland spreekwoordelijk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jullie moeten nooit met wat spuug of door de kaart er een aantal keren er uit te halen de zaak weer aan de gang brengen?

 

 

Nee... nooit gehad.  Ik gebruik al jaren een Conax smartcard... de eerste jaren in een module, in mijn Echostar receiver, daarna in de cardreader van de Technisat... Nooit problemen gehad, ik haal de kaart er nooit uit.

Dan heb ik een ORF kaart in een Alphacrypt module... ook al jaren... die werkt altijd perfect, nooit problemen gehad, ik ben volkomen tevreden....  Dus dat verhaal dat er problemen met kaarten zijn, heeft volgens mij heel andere oorzaken... maar in normale omstandigheden, werkt dat gewoon altijd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...