Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Freenet  staat en valt bij de beperking van de beam, zodat die buiten de UK niet te ontvangen is.

 

Dus wanneer Joyne van satelliet en beam verandert kunnen ze ook over freenet gaan denken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ceesv

 

Sorry hoor maar wat je nu stelt klopt echt niet. Hier in NL B en D (westelijk deel) deel F is freesat ook te ontvangen. Daar hoef je echt niet een bijzondere inspanning voor te doen.

 

Zeker is het zo dat aan alles een prijskaartje hangt.

 

De mensen achter Joyne zullen zeker hun gronden hebben voor gemaakte keuzes. Zonder een compleet beeld van kosten en voorziene inkomsten is geen zinnig alternatief voor de huidige keuzes neer te leggen. Dus wat resteert is het herhalen van wensen en deze zinnig te onderbouwen. Alleen meer dan dat zit er niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Freenet  staat en valt bij de beperking van de beam, zodat die buiten de UK niet te ontvangen is.

 

Hoe zorgvuldiger je formuleert des te meer waarde zal aan je reactie worden gehecht (al is je stelling in dat geval ook onjuist zoals Joop001 terecht aangeeft).

 

Wat jij Freenet noemt heet Freeview maar wat je bedoelt is Freesat.

Zie https://www.freesat.co.uk/help/get-freesat/compare/freesat-freeview

  • Like 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Zuppelan terecht opmerkt kan er zeker ook een andere factor een rol spelen in de keuze van codering. Het gegeven dat een kodeerder er alle belang bij heeft om de nieuwste technische mogelijkheden in de schijnwerpers te krijgen.

 

Daarnaast speelt er bij het maken van beleidsmatige keuzes zeker ook een rol mee welke doctrine wordt aangehangen. Het doorbreken van doctrines is moeilijk. Veelal alleen al omdat dan vaste vertrouwde gedachtegangen verlaten moeten worden. Echter het vasthouden aan doctrines (zeker die bewezen hebben uiteindelijk te falen zoals die van CD) zonder te hebben onderzocht of er alternatieven zijn is uiterst onwenselijk.

 

Dat Joyne misbruik (lees com cs) wenst te voorkomen is begrijpelijk (en noodzakelijk). Echter zonder vaste kennis van de omvang van het gevaar en alleen maar handelend uit een angst voor, is niet verstandig. Want dat leidt tot over beveiliging en in dit geval ook het grote risico dat acceptatie uitblijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles met een kaart wordt tegenwoordig vroeg of laat opengewrikt en misbruikt door lieden van de ongewenste wederverkoop.

Ik vind die ci decodermodule daarom een goede zet: als je toch van scratch begint dan maar direct goed!

 

We gaan straks in juli eens even rustig kijken wat Joyne te bieden heeft voor de 20 euro waar ik nu bij Canal Digitaal de content voor afneem.

Die ci module kan ik bv wel mee leven. De box op de slaapkamer blijft er wel om werken met de fallbacktuner setup.

En op de camping zet ik wel weer de XP1000 box neer ipv de huidige CI interface loze zGemma H2s.

Of ik nu een CI decodermodule of een smartcard mee moet nemen das toch ongeveer hetzelfde formaat en voor velen nog gebruiksvriendelijker ook want die CI decodermodule past er maar op 1 manier goed in ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het schijnt dat binnen afzienbare tijd ook de duitse kanalen op satelliet gecodeert gaan worden.

Dus..........

Ook al is dit misschien een zijsprongetje, dit mag je even toelichten. Dit feit ben ik nog niet tegengekomen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles met een kaart wordt tegenwoordig vroeg of laat opengewrikt en misbruikt door lieden van de ongewenste wederverkoop.

Ik vind die ci decodermodule daarom een goede zet: als je toch van scratch begint dan maar direct goed!

 

We gaan straks in juli eens even rustig kijken wat Joyne te bieden heeft voor de 20 euro waar ik nu bij Canal Digitaal de content voor afneem.

Die ci module kan ik bv wel mee leven. De box op de slaapkamer blijft er wel om werken met de fallbacktuner setup.

En op de camping zet ik wel weer de XP1000 box neer ipv de huidige CI interface loze zGemma H2s.

Of ik nu een CI decodermodule of een smartcard mee moet nemen das toch ongeveer hetzelfde formaat en voor velen nog gebruiksvriendelijker ook want die CI decodermodule past er maar op 1 manier goed in ;)

Ik volg al een tijdje, en je zegt dat de kaarten opengewrikt worden. Dit is misschien zo bij die groten, maar bij de hobbyist niet. Ik heb het nu niet over het gratis of meer bekijken dan men betaald, maar over het alternatief communiceren met de kaart, waar het bij sommige providers toch al een tijdje niet meer lukt.

Je zou gaan denken, dat ze een ci eerder een ci+ willen gebruiken, om de reclame boys tevreden te stellen, en met de tijd bvb doorspoelen reclame onmogelijk maakt. Het HD+ pakket werkt al zo, maar door de kaart in alternatieven te gebruiken, kan je dit omzeilen.

het is gissen, maar joyne wil dit misschien absoluut vermijden, of moet goede garantie's geven aan die pretzenders?

En wie durft zijn hand in het vuur steken en zeggen dat een ci nooit gedeeld zal kunnen worden met extra hardware tussen ci slot en module?????

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles met een kaart wordt tegenwoordig vroeg of laat opengewrikt en misbruikt door lieden van de ongewenste wederverkoop.

Ik vind die ci decodermodule daarom een goede zet: als je toch van scratch begint dan maar direct goed!

 

We gaan straks in juli eens even rustig kijken wat Joyne te bieden heeft voor de 20 euro waar ik nu bij Canal Digitaal de content voor afneem.

Die ci module kan ik bv wel mee leven. De box op de slaapkamer blijft er wel om werken met de fallbacktuner setup.

En op de camping zet ik wel weer de XP1000 box neer ipv de huidige CI interface loze zGemma H2s.

Of ik nu een CI decodermodule of een smartcard mee moet nemen das toch ongeveer hetzelfde formaat en voor velen nog gebruiksvriendelijker ook want die CI decodermodule past er maar op 1 manier goed in ;)

En het voordeel van een geintegreerde chip is dat door de hitte ontwikkeling niet de kaart geen contact maakt zoals bij de eerste honderden Cam 701, waar nu de kaart met dubbelzijdige plakband in de module zit en die je dan een kwartier in de koelkast moet laten liggen om hem weer te gebruiken, vorige week een consument in spanje nog laten doen.

Of bij de MP 201 waar de kaart oxideert en geen contact meer maakt.

En jullie moeten nooit met wat spuug of door de kaart er een aantal keren er uit te halen de zaak weer aan de gang brengen?

 

Daarnaast heb ik een Rebox 8220 met alle functionaliteiten in de huiskamer staan welke ik via externe infrarood kan bedienen en met 5Ghz in de slaapkamer en met HDMI nog op kantoor kan zien en bedienen.

De films op de harde schijf kan ik via het wifi netwerk op mijn laptop of telefoon afdraaien, en dat zou ook een NAS kunnen zijn.

Op die manier heb je veel mogelijkheden met een module en een abonnement.

Niettemin worden extra abonnementen erg goedkoop.

 

En er zijn heel veel dealers die wel degelijk weten waar ze over praten, natuurlijk zijn er ook welke geen kennis van zaken hebben, maar dat zijn over het algemeen nieuwelingen en webshops.

Er zijn er ook veel afgehaakt omdat ze niks konden verdienen, maar wel op zondagavond tijdens voetballen werden lastig gevallen met een door CD gratis verstrekte ontvanger die het niet meer deed.

Die zouden wel weer eens opnieuw kunnen beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het kan theoretisch niet. Als dealers dat wel gaan beweren leidt dat tot grote teleurstellingen bij klanten. Joyne moet hier alert op gaan zijn: Iets niet kunnen bieden is één ding (en daar eerlijk over zijn), maar als dealers gaan beweren dat iets werkt en de klantenservice van Joyne moet de klant gaan uitleggen dat het toch niet kan, dan kan dat tot hele heftige emoties aan de telefoon leiden. Daarom: Spreek te allen tijde de waarheid. CI-modules en onafhankelijk kijken en opnemen zijn niet met elkaar verenigbaar.

Een beetje tekst uit zijn webshop, morgen zal ik na het verwijderen van de reclame een screenshot plaatsen:

 

De Joyne Smartkaart is een CI-Module met ingebouwde ship en regelt de ontvangstrechten voor de Digitale TV ontvangst via Satelliet. Wij hebben uit goede bron vernomen dat er met deze kaart meerdere Transponders gelijktijdig zullen kunnen gedecodeerd worden. Het handige aan een CI-Module is dat je voor toestellen met een CI-Slot geen extra Module hoeft aan te schaffen, zoals bijna alle decoders uit ons assortiment

 

Die zal dus op zijn vingers moeten worden getikt?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jullie moeten nooit met wat spuug of door de kaart er een aantal keren er uit te halen de zaak weer aan de gang brengen?

Nee, in de loop der jaren een aantal keer gehad dat de decodering niet werkte, maar dat was altijd terug te voeren op een kaart die in de war was en soms met een heractivering weer tot de orde moest worden geroepen. Van slecht contact heb ik nooit last gehad en om het eerlijk te zeggen is het voor het eerst dat ik erover lees. Voor mij is het robuuste technologie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En het voordeel van een geintegreerde chip is dat door de hitte ontwikkeling niet de kaart geen contact maakt zoals bij de eerste honderden Cam 701, waar nu de kaart met dubbelzijdige plakband in de module zit en die je dan een kwartier in de koelkast moet laten liggen om hem weer te gebruiken, vorige week een consument in spanje nog laten doen.

Of bij de MP 201 waar de kaart oxideert en geen contact meer maakt.

En jullie moeten nooit met wat spuug of door de kaart er een aantal keren er uit te halen de zaak weer aan de gang brengen?

 

Daarnaast heb ik een Rebox 8220 met alle functionaliteiten in de huiskamer staan welke ik via externe infrarood kan bedienen en met 5Ghz in de slaapkamer en met HDMI nog op kantoor kan zien en bedienen.

De films op de harde schijf kan ik via het wifi netwerk op mijn laptop of telefoon afdraaien, en dat zou ook een NAS kunnen zijn.

Op die manier heb je veel mogelijkheden met een module en een abonnement.

Niettemin worden extra abonnementen erg goedkoop.

 

En er zijn heel veel dealers die wel degelijk weten waar ze over praten, natuurlijk zijn er ook welke geen kennis van zaken hebben, maar dat zijn over het algemeen nieuwelingen en webshops.

Er zijn er ook veel afgehaakt omdat ze niks konden verdienen, maar wel op zondagavond tijdens voetballen werden lastig gevallen met een door CD gratis verstrekte ontvanger die het niet meer deed.

Die zouden wel weer eens opnieuw kunnen beginnen.

Ik zou niet meer reageren maar omdat er totale ONZIN geschreven wordt doet ik het toch maar even. Ik heb een kaart en in de huiskamer is het ieder jaar minimaal 30 graden in de zomer en de kaart heb ik al jaren werkend zonder enig probleem, en niet alleen mijn kaart doet het prima ook de kaarten van iedereen die ik ken met deze temperaturen.

 

Wat een grote SMOES je gebruikt om een virtuele kaart aan te raden gaat mij de pet ten boven, serieus neem ik je je zo wie so niet meer en Joyne ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...