Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

er is een Conax module met ingebouwde smartcard aangekondigd voor 99 euro,

Die is er ook echt, dit is geen fotoshop,

Heb je ook de achterkant op foto?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb dit nu 4 keer gelezen en k snap nog steeds niet wat je wil zeggen.

 

Maar een Belgische "dealer" die zegt dat het met een 35cm schotel gaat lukken is waarschijnlijk een loodgieter of straatveger.

Helaas kan ik de bron niet vermelden. Maar we wachten af.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de bron ook mag zijn, een 35cm schotel gecombineerd met de overige gemelde informatie klinkt in ieder geval als een sprookje. Met natuurkunde valt niet te spotten.

Ik zal daar ook beslist geen uitspraken over doen. 35 cm is denk ik een sprookje.

Na mijn vakantie en als de transponders daadwerkelijk actueel zijn wil ik onze 43 cm testen,

Welke net als de 65cm een hogere opbrengst heeft, maar ik doe pas uitspraken als de test geslaagd is, en ik positieve BER getallen en 8psk met weinig faseruis kan meten. En er geen vastlopen of blokken ontstaat, want decodering wordt ook door de ontvanger als een hindernis ervaren.

Ik weet dat er nogal wat technisat multitenne schotels van 35cm staan toen TV Vlaanderen dacht iedereen blij te maken.

En misschien dat die dealer hoopt die alsnog kwijt te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herhaal dit nog even voor Ilseonline en Sverige: het is GRATIS. Zonder te betalen !!!  :D :D

 

Dan heb ik ook heel goed nieuws voor jou, de website is nog steeds stabiel onveranderd en geen nieuwsbrief verder. :P

 

Bericht: #1111

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is hier al veel gepraat over alles en nog wat overigens, leuk om te lezen.

 

Ook ik overweeg om over te stappen naar Joyne, maar de CI-module wordt waarschijnlijk de doodsteek.

 

Ik wil per se meer dan één opname en één kijken, dus ben ik op dat gebied (voorlopig) beter af bij CD.

Joyne heeft zelf geen brakke ontvangers zoals CD, maar een goede "Linux" ontvanger wordt in mijn geval dan toch ook brak en daar pas ik voor.

 

Er is hier en op andere fora al veel geschreven over de module en ik hoop dat Joyne, die meeleest, hier lering uit trekt.

Mocht er een "card" komen, dan meld ik me gelijk aan voor een abo.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat er nogal wat technisat multitenne schotels van 35cm staan toen TV Vlaanderen dacht iedereen blij te maken.

En misschien dat die dealer hoopt die alsnog kwijt te raken.

 

Een jaar of tien geleden werden er via kampeerwinkels nog 35 cm schoteltjes in reiskoffertjes verkocht voor de ontvangst van CDS. Op campings zag je toen nog van die kleinere exemplaren staan, dus toen werkte het zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli: Eigenlijk is dat niet goed door Joyne op te lossen, maar wel door de fabrikanten van ontvangers.  Het is aan de fabrikanten van de hardware om te komen met goede ontvangers die opnames achteraf kunnen decoderen via de ci module. Joyne is niet de eerste en de laatste provider waar alleen nog een CI module mogelijk is, dus dat is een prima verkoopargument voor ontvangers die daar wel toe in staat zijn. 

 

Onder goede ontvangers verstaan we eigenlijk alleen nog E2 ontvangers, dus die fabrikanten moeten dringend aan de bak. Het gebruik van smartcard+softcam is een uitstekende oplossing, maar de contentproviders zijn niet zo gecharmeerd van de extra mogelijkheden en verplichten providers om de boel dicht te timmeren.

 

Nieuwe abonnees krijgen ook bij CD alleen nog een CI module of dichtgetimmerde box, dus ook voor die abonnees en die van andere providers die alleen nog via CI te zien zijn moeten fabrikanten een E2 box met goede CI ondersteuning op de markt brengen anders stort de verkoop in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe abonnees krijgen ook bij CD alleen nog een CI module of dichtgetimmerde box, dus ook voor die abonnees en die van andere providers die alleen nog via CI te zien zijn moeten fabrikanten een E2 box met goede CI ondersteuning op de markt brengen anders stort de verkoop in.

 

Op dit moment is er enige beweging in die richting waar te nemen. 

Zie hier:  https://forums.openpli.org/topic/51470-scrambled-playback-support-in-openpli/

 

En ook hier op het forum heb ik er een mededeling over gezien, maar kan ze niet meer terug vinden.

In hoeverre dit het probleem oplost is nog te bezien.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Emekli: Eigenlijk is dat niet goed door Joyne op te lossen, maar wel door de fabrikanten van ontvangers.  Het is aan de fabrikanten van de hardware om te komen met goede ontvangers die opnames achteraf kunnen decoderen via de ci module. Joyne is niet de eerste en de laatste provider waar alleen nog een CI module mogelijk is, dus dat is een prima verkoopargument voor ontvangers die daar wel toe in staat zijn. 

 

Onder goede ontvangers verstaan we eigenlijk alleen nog E2 ontvangers, dus die fabrikanten moeten dringend aan de bak. Het gebruik van smartcard+softcam is een uitstekende oplossing, maar de contentproviders zijn niet zo gecharmeerd van de extra mogelijkheden en verplichten providers om de boel dicht te timmeren.

 

Nieuwe abonnees krijgen ook bij CD alleen nog een CI module of dichtgetimmerde box, dus ook voor die abonnees en die van andere providers die alleen nog via CI te zien zijn moeten fabrikanten een E2 box met goede CI ondersteuning op de markt brengen anders stort de verkoop in.

 

 

Het is wel door Joyne op te lossen, gewoon een "card" leveren.

Wil bijv. Discovery of Film 1, hier niets van weten, deze niet aanbieden in pakketten.

Doen M7 en anderen dit, komen zulke maatschappijen wel tot inkeer.

Het is weer de gewone kijker die de klos is en de criminelen worden niet aangepakt.

 

Als je weet wat ik allemaal opneem en dan weer zou moeten decoderen, dan kom ik niet meer toe aan normaal TV kijken.

Ik kijk o.a. graag naar originele niet nagesynchroniseerde films en detectives.

Ik weet dat veel er van ook op ARD/ZDF te zien is, maar dat gaat er bij mij echt niet in.

Ook zie ik graag Argos, NTR programma's e.a. dus zit vast aan een abo van CD of Joyne.

Commerciële zooi is helemaal uit den boze, maar mocht het zo doorgaan, dan hoef ik geen abo meer.

 

Dus zoals ik er over denk, een goed beveiligde "card" en die criminelen oppakken en evt. een flinke gevangenis straf er boven op.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...