Ga naar inhoud


Vandaag is het Wereld Anti-Tabaksdag


Psychosammie

Aanbevolen berichten


Na 35 jaar flink paffen ben ik 3 maanden geleden overgestapt op een e-smoker. Het is geen roken, omdat er damp vrijkomt en geen rook. Valt dus niet onder de tabakswet en niet onder het rookverbod. Een rookmelder reageert er dan ook niet op. Er zit wel nicotine in, maar dat kan je afbouwen maar 0 mg. Verder ontbreekt teer en koolmonoxide, maar zitten er weer andere stoffen in, waarvan tot op heden nog niet bekend is of ze schadelijk voor de gezondheid zijn. Het gevoel is ongeveer hetzelfde als een sigaret, beetje afhankelijk van welle smaak je kiest, er zijn er meer dan genoeg en ook smaakjes mengen wordt veel gedaan. De kosten: ongeveer de helft van een pakje shag en ongeveer een derde van een pakje sigaret. Belangrijkste argument vind ik zelf dat die %^*#$ teer ontbreekt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ha leuk een discussie over roken. Ik rook sigaren als ik daar zin in heb. Maar ik kan ook maanden zonder. En we kunnen allemaal wel janken dat de rokers het gedaan hebben, maar als iedereen in nederland morgen stopt en geen tabak meer koopt in nederland dan gaan de belastingen hoe dan ook om hoog om het gapende gat in de begroting op te vullen :)

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

hoezo nog eens inademen? Je kan ze toch nergens meer binnen roken dus dat nog eens inhaleren lukt helemaal niet met dat nederlandse weer :)

 

Goed verhaal dat kankerverwekkend, dat is het moderne woord om iets extra duur te maken. Ja ik ben een roker. Als je niet rookt is dat geen enkele garantie dat je wel 100+ wordt. Als je wel rookt overigens ook niet.

 

Enne, het is wel even geleden dat ik voor knul werd uitgemaakt :D . Ik vind het prima dat het wereld anti tabak dag is, ik heb hier nog een knappe corona liggen, die ga ik zo na het eten eens heerlijk aansteken en lekker in de tuin in de zon van genieten. Ik heb hem net uit de koker gehaald en geknipt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is niet de eerste discussie over roken op dit forum en kan zeer hitsig worden. :D

 

Ik had de afgelopen paar weken te kampen met een longaandoening: longontsteking.

Mijn lijfarts liet X-Ray en daarna een CT scan maken.

Zonder mij te vragen zag hij onmiddelijk dat ik een niet roker was. Ik heb mijn hele leven nog nooit gerookt.

De arts was zeer tevreden met mijn "zieke" long en vertelde mij dat hij het verschil onmiddelijk kon zien op zulke foto´s.

Ik ben 62.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anti Tabaksdag was gisteren en een prima initiatief , heb 40 jaar geleden het roken stopgezet , van de ene dag op de andere , kan dus zonder al die zever van stelselmatig afbouwen , afkicken , enz.... Mits wat karakter geen probleem.

 

Waar ik mij wel zorgen over maak ( voor de toekomst van onze kinderen en kleinkinderen )  is wat die "pipo" uit Amerika straks zal vertellen over de uitstap uit het klimaatakkoord . Dit is geen verhaal om "slechts" een keer op een jaar over na te denken maar wel iedere dag.

 

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2993377

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En jullie geloven alles wat de media verkondigt blijkbaar, het grote deel is dan ofwel niet onderbouwd ofwel brainwashing, en het ene onderzoek spreekt dan nog eens het andere tegen, ofwel lulkoek genoeg en " believers" ook.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welk onderzoek dan ook er kan nooit sprake van zijn dat roken gezond is. Het bewijs ben ik zelf hoe ik me voelde tijdens het roken en hoe ik me nu voel, daar is een wereld van verschil waar je pas achter komt als je gestopt bent met roken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoezo nog eens inademen? Je kan ze toch nergens meer binnen roken dus dat nog eens inhaleren lukt helemaal niet met dat nederlandse weer :)

 

 

 

Wat mij hierbij enorm irreteert is dat de rokers allemaal buiten op de terrasjes zitten omdat er binnen niet gerookt mag worden. Dan zit ik dus als niet roker tussen die paffers en rook dan vrolijk mee als ik buiten will zitten.

Je wilt niet weten wat er hier in het Middenoosten gepaft wordt. Helaas kosten sigaretten hier geen drol.

 

En dan ook nog die gore shisha´s. Die klote dingen ruik je al op een kilometer afstand.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roken is niet goed, klopt, veel vlees eten is niet goed vd mens zeker niet voor de dieren die het betreft( bio-industrie) barbecueseizoen is weer begonnen, het autoverkeer veroorzaakt veel uitstoot en dan ook nog veel verkeersdoden, wel of niet in combinatie met alcohol/pilletjes/met de IPhone achter het stuur, is niet goed.Oorlog is niet goed, is weer het gevolg van hebzucht, macht/megalomaan denken door z.g. leiders van landen,belangen vd wapenindustrie etc.

In alle gevallen zijn wij als mens ons eigen probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...