Ga naar inhoud


Vandaag is het Wereld Anti-Tabaksdag


Psychosammie

Aanbevolen berichten


Waar ik gewoond heb hoefden we eigenlijk nooit opnieuw te behangen of te witten. Terwijl de buren dit alle 3 jaar wel deden om van de vieze bruine nicotine aanslag af te komen.

 

Als ik een 2e hands auto kocht, dan was voor mij het allerbelangrijkst dat er niet in gerookt was. Bah...wat smerig om in zo´n volgekwalmde wagen te moeten rondrijden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

tegenwoordig is een asbak een extra optie die moet bijbestellen. Daarom gooien die rokers tegenwoordig hun peuk gewoon uit het raam :mad:

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor iedereen die rookt is er op dit moment op Nederland 1 een informatief programma, Anita wordt opgenomen,  over de gevolgen van roken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je gaat het pas missen wanneer je het niet meer hebt.

 

Lucht.

 

Met deze woorden werd het programma afgesloten.

 

Terug kijken kan hier:

 

https://www.npo.nl/anita-wordt-opgenomen/12-06-2017/KN_1690540

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het heel gemakkelijk op dit gebied gehad, als kind moest ik altijd na de maaltijd aan tafel blijven zitten, direct naast mijn vader die elke maaltijd afsloot met het drinken van een kop koffie met een dikke vieze melkvel erin en een walmende sigaret. Pas als die beide dingen gepleegd waren mochten wij als kinderen de keuken uit. Ook op school werd door de meeste leerkrachten gerookt, gewoon in de klas. Een vieze zurige belevenis maar dat was voor die tijd gewoon. Maar ik herinner me één prettige uitzondering, onze leraar Nederlands, meneer Hannema, die rookte geen sigaretten maar sigaren en dat vond ik eigenlijk best lekker ruiken. Op afstand wel te verstaan, ik zat nogal een eind weg van de lessenaar.

 

Ik rookte niet totdat ik een jaar of vijftien was en strontverliefd raakte op een meisje dat in Australië was opgegroeid van Nederlandse ouders die het daar niet konden rooien. Smoorverliefd en dodelijk verlegen was het aanbieden van een sigaretje de enige manier waarop ik met haar in contact durfde komen. Het allergoedkoopste merk sigaretten, Runner, want ik had geen nagel om mijn kont te krabben. Ikzelf moest dan uiteraard ook "roken" maar dan was mondroken, trekje met rook dat niet verder dan de mondholte kwam en dan langzaam weer tussen je lippen naar buiten laten glijden.

 

Totdat ik op een dag langs het Bredase singel mijn moed bijeen raapte en een keer die rook inademde, dus de longen in. Ik moest me aan de dichtstbijzijnde lantaarnpaal vasthouden, ik heb nog nooit zo'n oplazer gekregen! Nooit en nooit meer geprobeerd! Wat ongelofelijk smerig en scherp, ik had geen idee!

 

Het moment dat het schooljaar over was en onze wegen ons noodgedwongen scheidden was ook het moment dat ik voor het laatst een sigaret in mijn handen hield. De rest van het pakje heb ik aan een echt rokende klasgenoot cadeau gedaan.

 

Mijn vier dochters heb ik Godzijdank van het roken kunnen afhouden. Niet door het hen te verbieden en ook niet door hen om te kopen zoals in die tijd nogal gebruikelijk was. Ik heb hen enkel gevraagd om eens om zich heen te kijken naar al die mensen die wel roken en zich af te vragen hoeveel van hen met regelmaat lopen te vertellen dat ze zo graag willen stoppen maar dat of van begin of aan niet blijken te kunnen of weer terug vallen in hun rookgedrag. "Wil jij ook zo worden, wil jij met datzelfde probleem rondlopen?" heb ik hen gevraagd. "Als je er nooit mee begint dan hoef je er ook nooit mee te willen ophouden. Nog afgezien van de bakken geld die het kost." Naar ik begrijp hebben zeker twee van mijn dochters het ooit wel eens op een feestje geprobeerd maar van enig serieus roken is het gelukkig nooit gekomen. En ze hebben ook partners gekozen die niet-rokers zijn. Iets waar mijn vrouw (ook zelf nooit gerookt maar ook met ouders als schoorstenen opgegroeid) en ik bijzonder blij mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Smoorverliefd en dodelijk verlegen was het aanbieden van een sigaretje de enige manier waarop ik met haar in contact durfde komen

 

Moet je nu eens proberen :grin:

  • Like 3
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe een paar sigaretten, bij gelegenheid. Net zo vaak als dat ik naar een snackbar ga om een heerlijk ongezond frietje of snacks te kopen. Ook af en toe. Is geen goedprater maar wel een manier om het beheersbaar te houden. Een slechte gewoonte is het zeker.

 

Vroeger stonden her en der de peuken in een beker op tafel bij feesten en partijen. Dat valt bizar te noemen. In Australië heb ik me recent laten vertellen zijn de sigaretten schreeuwend duur geworden en moet je haast stiekum vragen naar tabak. 

 

Zelf heb ik me bedenkingen bij fijnstof, dat wordt onderschat vs roken en de gevolgen daarvan. Langs drukke wegen dwarrelt fijnstof in grote getalen honderden meters de wijken in. Daar zijn we niet klaar mee. Alsmede allerlei andere soorten stof.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben nu al benieuwd wat onderzoekers gaan prediken als tabaksonderzoek niets meer oplevert.

Er gaat een moment komen dat gezondheidsmanie over is en mensen 130 jaar kunnen halen maar de laatste 60 jaar overwegend zonder kwaliteit van leven en tegen veel te hoge maatschappelijke kosten. Er zijn er nu al die graag eruit willen stappen / voltooid leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen worden wel steeds ouder maar dat gaat gepaard met steeds meer gebreken en dus ook steeds meer medicijnen(Booming Business). Maar met een enorm hoge armoede op deze aardkloot zullen velen inderdaad niet zo oud willen worden en er liever uitstappen.

 

Roken is in ieder geval een manier om je leven flink te verkorten, enkel lijkt me dat een zeer pijnlijk onwaardig einde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een roker en verslaafd. Dat geef ik gewoon toe.

Welke nadelen dat heeft is hier al voldoende genoemd.

 

Maar nu maar eens de voordelen...

 

Ik betaal een g**svermogen aan belasting hetgeen een

belastingverlichting betekent voor de schatkist en dus iedereen

Volgens de statistieken ga ik eerder dood dus ik claim minder;

- AOW,

- pensioen en

- ziektekosten

dan als je honderd wordt.

 

Voorts hou ik rekening met mijn omgeving opdat ze minimaal

last hebben wanneer ik rook.

 

Goed beschouwd een roker is voor de niet roker een lastenverlichting  :sick:  :sick:  :sick:  :sick:

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar misschien vinden wij het ook wel leuk als jij hier nog bent als je 100 bent! :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verder niet rokers zat die niet eens de helft halen, beetje onzinnig om te gaan denken dat een niet roker makkelijk 100 zou worden.

 

De realiteit toont een ander beeld, en er zijn ook zat levensbedreigende ziektes die niets met roken te maken hebben.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...