Ga naar inhoud


Is deze Canal Digitaal CI-module nog bruikbaar?


Jürgen

Aanbevolen berichten

Via één van de leden heb ik een CD CI-module gekocht waarbij ik vroeg om een witte of de oranje en nu kreeg volgens mij wel een hele oude, zie foto.

Is deze nog bruikbaar?

Ik kan het voorlopig niet testen omdat ik op dit moment geen Smartkaart en connectie heb.

post-37183-0-53570500-1496501363_thumb.jpg

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hmm,dan ben ik in de boot genomen.

 

Ik veronderstel dat de modules zoals afgebeeld in de eerste 2 foto's sowieso bruikbaar zijn.

Wordt de module zoals afgebeeld in de 3e foto nog wel ondersteund?

post-37183-0-03743900-1496508336.jpg

post-37183-0-12833900-1496508346.jpg

post-37183-0-59015600-1496508360.gif

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde meegemaakt, een ander lid bood hier een maagdelijke en "ongeregistreerde" smartcard van TV Vlaanderen aan.

Achteraf bleek er al een afgelopen abonnement op te bestaan, bij TV Vlaanderen willen ze de kaart niet overzetten zonder overnameformulier, ergens logisch.

40 € kwijt aan een ijskrabber, het is erg als je geld moet verdienen met oplichting, want dat is het.

Nadien geven ze niet meer thuis

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

 

de zwarte met wereldbol (post #3 van Sprietje) is enkele jaren geleden vervangen door de witte met wereldbol in jouw eigen post 4.

De opvolgers van de witte staan als 2de foto in je post; dat zijn de fameuze orca's met geïntegreerde smartcard.

 

Hoop mee dat het goed komt.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo een module in een Samsung tv geprobeerd en hij geeft wel beeld. Alleen krijg je soms een ci+ melding. Bij zappen gaat hij soms op gecodeerd maar door de module opnieuw in te pluggen geeft ie weer beeld. Uiteraard geeft ie geen beeld op kanalen zoals fox sport 2 etc. Niet ideaal dus maar geeft wel beeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hetzelfde meegemaakt, een ander lid bood hier een maagdelijke en "ongeregistreerde" smartcard van TV Vlaanderen aan.

Achteraf bleek er al een afgelopen abonnement op te bestaan, bij TV Vlaanderen willen ze de kaart niet overzetten zonder overnameformulier, ergens logisch.

 

Nou eigenlijk vind ik dat niks logisch hoor,  canaldigitaal moet blij zijn dat je al de moeite neemt voor die rommel van ze. En voor 50 euro administratie kosten mag je als klant verwachten dat ze een oud kaartje activeren voor je. waardeloos bedrijf! 

 

Laten we hopen dat Joyne zich beter opstelt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zwarte module met wereldbol werkt probleemloos in satellietontvangers en in Samsung tv's uiteraard niet voor bepaalde zenders zoals Mezzo HD, Fox Sport 2 enz.
Voordeel is ook dat je dat je probleemloos een SmartWi kunt gebruiken wat met de witte CI-module dus niet gaat.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen bedankt voor de reacties.

Intussen heb ik telefonisch contact met het forumleden opgenomen en heeft hij toegezegd het betaalde bedrag aan mij terug te storten.

A.h.v. een bijgevoegd overschrijvingsbewijs zal dit wel ook uitgevoerd zijn, toch weer netjes afgehandeld.

 

Een van mijn kennissen heeft nog een Astoncrypt 1.07 module liggen met versie 2.26, deze was oorspronkelijk van mij.

Hij heeft die met een recent aangekochte 2e CD Smartkaart in zijn VU+ UNO getest en daar werkte die prima.

Dus die zal ik wel weer overnemen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen,

waarom is die CI CAM zo belangrijk voor jou?

jij hebt toch Enigma2 receivers met softcam + interne kaartlezer?

 

CI Cam is enkel voor mezzo en foxsport2 interressant is dat misschien de reden?

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...